Witam,
Mały tips bo texa jest trochę nudnawa.
-Polecam ściągnięcie textur psd metalu od PhilipaK http://www.philipk.net/tutorials.html
i podpatrzenie jakich używa technik (np:maskowanie z AO, wypalenie oswietlenia omnikami-tekstury koloru/odbić w np maxie)
Generalnie analizowanie referencji, podpatrywanie technik (np texy z GoW) czy tworzenie własnych
-Specular sprawia wrażenie zbyt płaskiego, rozkłada się niemal identycznie na całej powierzchni broni.
A różne materiały (nawet metale) odbijają światło z inną "mocą"+własna inwencja w postaci np: przerysowania jakiegoś elementu na teksturze. Tak jak zrobiłeś to przy projektowaniu bryły/kształtów/sylwetki.
-Zamiast obszarpywania każdej krawędzi może będzie lepiej znaleźć refkę odprysków farby na metalu, wyciągnąć z niej maskę i użyć na krawędziach, hm? (można stylizować rzecz jasna ale obcieranie praktycznie wszystkiego (ręcznie) co można robi kiepskie wrażenie)
-Więcej kontrastu na teksturze koloru/specu
-Env mapa?