-
Yarosh
Dostałem trochę czasu temu tutaj dobrą lekcję, że aby woda dobrze wyglądała, to potrzebne są odbicia. I to właśnie w pierwszej kolejności zwróciło moją uwagę i się spodobało. Jak wyszły odbicia łódek w wodzie.
-
Affinity wraca jako darmowa, zunifikowana aplikacja pod skrzydłami Canva
Po "some people assumed there had to be a catch" niemal miałem nadzieję, że kolejne słowa, to będzie "oczywiście że jest i wygląda tak". Bo w zasadzie przez resztę video (chyba) szczerze przyznają, czym jest haczyk - co jest ich celem. Darmowa wejściówka do ekosystemu, aby docelowo skorzystać z ich płatnych narzędzi i/lub zwiększyć siłę przebicia ich ekosystemu na rynku przez samo bycie jego częścią. Nie trzeba i można zakończyć interakcję na darmowym Affinity, ale pewnie liczą na to, że część użytkowników tak zadziała. Jeśli się to podejście zepnie, to Affinity pozostanie darmową wejściówką. Gorzej, jeśli pójdzie inaczej niż zakładają. Wtedy pewnie po każdym update będzie trzeba sprawdzić, czy zgody na trenowanie AI się czasem same nie włączyły.
-
Affinity wraca jako darmowa, zunifikowana aplikacja pod skrzydłami Canva
Super! To tym bardziej warto będzie przetestować.
-
Affinity wraca jako darmowa, zunifikowana aplikacja pod skrzydłami Canva
Osobiście trochę potwierdzam, jako fotograf zaawansowany amator, też jestem w grupie tak mówiącej, ale fakt, że mało testowałem alternatyw. Mam subskrypcję na PS+LR, o której wspomina Adek od 2015 roku. Chętnie bym z tego zszedł głównie dlatego, jakie zdanie mam o Adobe, ale też mocno martwię się, że ta cena 11 Euro od 10 lat jest dziwnie stała przez cały ten czas i wcześniej czy później Adobe zacznie doić tych klientów, którzy zostaną. Ale o ile PS'a już jest łatwo wywalić - do moich marnych prób w digital painting i tak stosuję Kritę, a do typowych zadań PS'owych, których i tak bardzo rzadko potrzebuję - kupiony Affinity się sprawdzał od roku, więc teraz z ver. 3 tym bardziej. Ale Lightroom Classic jest tak wryty w mój flow obróbki zdjęć, że nie wiem, czy jest dla mnie możliwe wyjście z niego. Nawet poboczny temat w postaci katalogowania/ocen zdjęć prowadzę tam. Ten temat akurat stopniowo próbuję wyprowadzić, gdzie stworzyłem własny soft dopasowany do moich potrzeb i wkrótce powinno udać się to w całości przenieść. Z obróbką przed 2015 używałem Darktable, jak miałem etap, gdy całkowicie próbowałem wyjść z Windy i siedziałem na Ubuntu, więc rozważałem w tym kierunku spojrzeć ponownie, ale nie wiem, jak to wygląda obecnie. Trochę czasu temu mignął mi ON1, ale nie spodobało mi się skupienie na wodotryskach AI. O Capture One nie słyszałem. Dzięki @mt , będę musiał spojrzeć. Choć trochę odrzuca subskrypcja nawet droższa niż obecna w Adobe. Odpowiada mi soft płatny, ale jednak wolałbym jednorazową płatność jak z Affinity.
-
People Can Fly pracuje nad nową grą na zlecenie Sony
Strach się przyznać, ale Painkillera nigdy nie ograłem. Jak patrzę na ten trailer, to mam odczucia, że vibe dosyć podobny do Doom (2005). Reboot Dooma nie wypełnił tej pustki? Czy to jednak różne gry?
-
ARK: Aquatica - zwiastun z GDC 2025 - nic gorszego dzisiaj nie zobaczycie!
Trochę mam nadzieję, że jeśli jest jakiś popyt, to kreuje się głównie wewnątrz bańki osób, które są zachwycone użytkowaniem tego. Takie wzajemne kółko adoracji. Jako osoba, która nie ma skilla i trudno przychodzi w tej dziedzinie jakiś progress, trochę rozumiem ekscytację tych ludzi, gdy nagle łatwo "tworzą" coś, co jeszcze niedawno było poza ich zasięgiem. Nie popieram, ale rozumiem. Ale nadal jako odbiorca twórczości czuję bardzo duży niesmak, gdy dowiaduję się, że coś jest stworzone za pomocą AI. Odbiera to przyjemność obcowania z takim tworem. Najgorsze, że przez ten spam AI coraz trudniej mieć pewność, że oglądam, to co chce oglądać, czyli wytwór czyjegoś skilla i talentu a nie rezultat promta.
-
AI i technologie przyszłości
Akurat to jedno jest z gry. Przynajmniej tak zaczyna się rozgrywka. Nie chce mi się teraz instalować, żeby porównać, czy to na pewno to samo, czy też "upiększone" AI. A generalnie ten developer już sporo napsuł krwi graczom tej serii zarówno poprzez to, jak traktował tę część ale także jej kontynuację, więc ten fakap trochę wpisuję się w jego sygnaturę. Nawet nie jestem zaskoczony. ;) Nie śledziłem mocno, bo grałem tylko trochę single, a afery były głównie na multi. Kojarzę m.in zamykanie serwerów jedynki, jak wychodziła kontynuacja, banowanie graczy na oficjalnych serwerach jak im za dobrze szło w pvp względem grup, gdzie członkami byli moderatorzy serwerów. Sprzedaż dwójki też miała jakieś haczyki, które wywołały hejt, już nie pamiętam dokładnie co to było.
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
Rośnie lista tytułów, które najlepiej byłoby ograć z dobrym RTX'em a sytuacja na rynku GPU nadal daleka od optymistycznej.
-
Jaki tablet 27'' wybrać?
Z XP Pen mogę dać jedną lampkę ostrzegawczą, którą warto sprawdzić. Mam u siebie XP Pen Artist 24 PRO, którego kupiłem parę lat temu najpierw głównie do sculptingu w Blenderze i nie miał wad. Gdy z czasem zacząłem go używać w PS/Krita, jedna wada się pojawiła. Tilt ma bug sprzętowy, gdzie nie radzi sobie dobrze z przejściem przez wielokrotności 90 stopni przy powolnym ruchu. Ciężko to opisać i niewiele znajdowałem o tym informacji w necie. Tutaj jest przykład jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=aXqCuDE8Hv4&t=847s Dokładnie taki sam problem odtwarzam na moim modelu, kontaktowałem się z supportem z pytaniem, czy będą to naprawiać w firmware, ale dostałem odpowiedź, że nie ogarną tego. Support mi odpisał o problemach przy krawędzi, ale ten problem mam na całym obszarze roboczym. Teraz to była pierwsza generacja, a Ty rozważasz chyba modele drugiej generacji, więc być może problem już jest rozwiązany, ale jeśli masz możliwość, warto sprawdzić. Używam też Huion Kamvas 24 plus i w połączeniu z moim brakiem skilla obydwa używa się tak samo przyjemnie. Jeśli mocno szukać jakiś różnic, to pióro Huiona jakoś tak lepiej leży w dłoni. :)
-
Max3D 2025
W czasach chodzenia z pudełkiem dyskietek do budek z komputerami w Telekomunikacji, żeby sobie przenieść kawałek Internetu do domu, oprócz zaglądania na max3d była jeszcze druga strona, na którą zaglądałem: forum3d.kom-net.pl (jeśli dobrze pamiętam adres). I się zastanawiam, czy może tam właśnie nie było czegoś tego typu co wspominasz. Nawet spróbowałem przeszukać dysk w poszukiwaniu jakiś starych zapisanych html, żeby sobie przypomnieć jej wygląd, ale znalazłem tylko ponad 20 letnie html'e z max3d. :) W temacie upgrade'u silnika. Po wejściu na forum przed upgrade'em miałem swój customowy filtr do wyświetlenia ostatnich postów. Nie do końca nawet wiem gdzie teraz znaleźć tworzenie tego. Mój kieruje na link, https://max3d.pl/discover/7/ więc pewnie @adek będziesz wiedział co to jest i gdzie się znajduje. Wcześniej ten link był wygodnie u góry. Teraz najpierw myślałem, że zniknął totalnie. Ale na szczęście nadal jest tylko na samym dole strony. EDIT: Ok, znalazłem - to są activity streams. Niby dostępne z górnego menu, ale trzeba paru klików, żeby się do wybranego filtra dokopać.
-
Wiedźmin 4 Trailer
Friends Per Second mają wywiad z CDPR już po game awards, więc jest też kontekst trailera:
-
Wiedźmin 4 Trailer
Ja tak miałem. Kolekcjonerka kupiona na PS4 ale tylko do postawienia na półce i wiedziałem, że będę ogrywał na PC. Z bugów miałem Jackiego wchodzącego do windy bez otwierających się drzwi (ten bug mnie zaskoczył, bo to było w tej misji, gdzie kończy się przybyciem trauma team, która była prezentowana niemal na wszystkich streamach promujących grę, więc myślałem, że będzie dopracowana), kilka T-Pose NPC'ów w Afterlife i raz na jakiś czas T-Pose mojej postaci w trakcie jazdy samochodem/motorem. Wszystko dla mnie było akceptowalne i fabuła całkiem dobrze wynagradzała te problemy. Wieśka 3 też ogrywałem świeżo po premierze i kompletnie nie przypominam sobie żadnych problemów, a po latach trafiałem na necie na posty, że wystartował w dosyć kiepskim stanie. Może to głównie dlatego, że względnie staram się utrzymywać mój PC trochę powyżej średniej, więc w miarę sobie radzi ze wszystkim co wychodzi.
-
Wiedźmin 4 Trailer
Tutaj nieco zakładam, że to jest najmniej bolesne rozwiązanie problemu o składowych: 1. Robisz grę, gdzie postanowiłeś za główną bohaterkę wziąć znaną i lubianą Ciri 2. Gra nazywa się "Wiedźmin" Mogłoby być dziwnie, gdyby kolejna gra z serii Wiedźmin miała główną postać niebędącą wiedźminem. Oczywiście przyda się jeszcze sensowne uzasadnienie fabularne, które dopiero zobaczymy jak wyjdzie.
-
teczka 2D: VGT
Ok, może faktycznie na krajobrazy przyjdzie jeszcze czas i spróbuję coś w tym kierunku. Dzięki za sugestię.
-
teczka 2D: VGT
Jak są dwie prace, to już pełnoprawna teczka? Zaczęło się od planu, żeby sobie potrenować kolorowanie, cieniowanie na dwóch boxach w perspektywie, a potem dodawałem kolejne rzeczy. Jeszcze nie wiem, czy udało mi się już wyciągnąć jakieś wnioski z nauki. Kolorów niby mniej, ale trochę oszukane, skoro kadr nocny no i 90% kadru wypełniają szare sześciany. Muszę pomyśleć nad nienocnym kadrem, żeby lepiej sprawdzić, czy są jakieś postępy. 🙂
VGT
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta