-
People Can Fly pracuje nad nową grą na zlecenie Sony
Strach się przyznać, ale Painkillera nigdy nie ograłem. Jak patrzę na ten trailer, to mam odczucia, że vibe dosyć podobny do Doom (2005). Reboot Dooma nie wypełnił tej pustki? Czy to jednak różne gry?
-
ARK: Aquatica - zwiastun z GDC 2025 - nic gorszego dzisiaj nie zobaczycie!
Trochę mam nadzieję, że jeśli jest jakiś popyt, to kreuje się głównie wewnątrz bańki osób, które są zachwycone użytkowaniem tego. Takie wzajemne kółko adoracji. Jako osoba, która nie ma skilla i trudno przychodzi w tej dziedzinie jakiś progress, trochę rozumiem ekscytację tych ludzi, gdy nagle łatwo "tworzą" coś, co jeszcze niedawno było poza ich zasięgiem. Nie popieram, ale rozumiem. Ale nadal jako odbiorca twórczości czuję bardzo duży niesmak, gdy dowiaduję się, że coś jest stworzone za pomocą AI. Odbiera to przyjemność obcowania z takim tworem. Najgorsze, że przez ten spam AI coraz trudniej mieć pewność, że oglądam, to co chce oglądać, czyli wytwór czyjegoś skilla i talentu a nie rezultat promta.
-
AI i technologie przyszłości
Akurat to jedno jest z gry. Przynajmniej tak zaczyna się rozgrywka. Nie chce mi się teraz instalować, żeby porównać, czy to na pewno to samo, czy też "upiększone" AI. A generalnie ten developer już sporo napsuł krwi graczom tej serii zarówno poprzez to, jak traktował tę część ale także jej kontynuację, więc ten fakap trochę wpisuję się w jego sygnaturę. Nawet nie jestem zaskoczony. ;) Nie śledziłem mocno, bo grałem tylko trochę single, a afery były głównie na multi. Kojarzę m.in zamykanie serwerów jedynki, jak wychodziła kontynuacja, banowanie graczy na oficjalnych serwerach jak im za dobrze szło w pvp względem grup, gdzie członkami byli moderatorzy serwerów. Sprzedaż dwójki też miała jakieś haczyki, które wywołały hejt, już nie pamiętam dokładnie co to było.
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
Rośnie lista tytułów, które najlepiej byłoby ograć z dobrym RTX'em a sytuacja na rynku GPU nadal daleka od optymistycznej.
-
Jaki tablet 27'' wybrać?
Z XP Pen mogę dać jedną lampkę ostrzegawczą, którą warto sprawdzić. Mam u siebie XP Pen Artist 24 PRO, którego kupiłem parę lat temu najpierw głównie do sculptingu w Blenderze i nie miał wad. Gdy z czasem zacząłem go używać w PS/Krita, jedna wada się pojawiła. Tilt ma bug sprzętowy, gdzie nie radzi sobie dobrze z przejściem przez wielokrotności 90 stopni przy powolnym ruchu. Ciężko to opisać i niewiele znajdowałem o tym informacji w necie. Tutaj jest przykład jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=aXqCuDE8Hv4&t=847s Dokładnie taki sam problem odtwarzam na moim modelu, kontaktowałem się z supportem z pytaniem, czy będą to naprawiać w firmware, ale dostałem odpowiedź, że nie ogarną tego. Support mi odpisał o problemach przy krawędzi, ale ten problem mam na całym obszarze roboczym. Teraz to była pierwsza generacja, a Ty rozważasz chyba modele drugiej generacji, więc być może problem już jest rozwiązany, ale jeśli masz możliwość, warto sprawdzić. Używam też Huion Kamvas 24 plus i w połączeniu z moim brakiem skilla obydwa używa się tak samo przyjemnie. Jeśli mocno szukać jakiś różnic, to pióro Huiona jakoś tak lepiej leży w dłoni. :)
-
Max3D 2025
W czasach chodzenia z pudełkiem dyskietek do budek z komputerami w Telekomunikacji, żeby sobie przenieść kawałek Internetu do domu, oprócz zaglądania na max3d była jeszcze druga strona, na którą zaglądałem: forum3d.kom-net.pl (jeśli dobrze pamiętam adres). I się zastanawiam, czy może tam właśnie nie było czegoś tego typu co wspominasz. Nawet spróbowałem przeszukać dysk w poszukiwaniu jakiś starych zapisanych html, żeby sobie przypomnieć jej wygląd, ale znalazłem tylko ponad 20 letnie html'e z max3d. :) W temacie upgrade'u silnika. Po wejściu na forum przed upgrade'em miałem swój customowy filtr do wyświetlenia ostatnich postów. Nie do końca nawet wiem gdzie teraz znaleźć tworzenie tego. Mój kieruje na link, https://max3d.pl/discover/7/ więc pewnie @adek będziesz wiedział co to jest i gdzie się znajduje. Wcześniej ten link był wygodnie u góry. Teraz najpierw myślałem, że zniknął totalnie. Ale na szczęście nadal jest tylko na samym dole strony. EDIT: Ok, znalazłem - to są activity streams. Niby dostępne z górnego menu, ale trzeba paru klików, żeby się do wybranego filtra dokopać.
-
Wiedźmin 4 Trailer
Friends Per Second mają wywiad z CDPR już po game awards, więc jest też kontekst trailera:
-
Wiedźmin 4 Trailer
Ja tak miałem. Kolekcjonerka kupiona na PS4 ale tylko do postawienia na półce i wiedziałem, że będę ogrywał na PC. Z bugów miałem Jackiego wchodzącego do windy bez otwierających się drzwi (ten bug mnie zaskoczył, bo to było w tej misji, gdzie kończy się przybyciem trauma team, która była prezentowana niemal na wszystkich streamach promujących grę, więc myślałem, że będzie dopracowana), kilka T-Pose NPC'ów w Afterlife i raz na jakiś czas T-Pose mojej postaci w trakcie jazdy samochodem/motorem. Wszystko dla mnie było akceptowalne i fabuła całkiem dobrze wynagradzała te problemy. Wieśka 3 też ogrywałem świeżo po premierze i kompletnie nie przypominam sobie żadnych problemów, a po latach trafiałem na necie na posty, że wystartował w dosyć kiepskim stanie. Może to głównie dlatego, że względnie staram się utrzymywać mój PC trochę powyżej średniej, więc w miarę sobie radzi ze wszystkim co wychodzi.
-
Wiedźmin 4 Trailer
Tutaj nieco zakładam, że to jest najmniej bolesne rozwiązanie problemu o składowych: 1. Robisz grę, gdzie postanowiłeś za główną bohaterkę wziąć znaną i lubianą Ciri 2. Gra nazywa się "Wiedźmin" Mogłoby być dziwnie, gdyby kolejna gra z serii Wiedźmin miała główną postać niebędącą wiedźminem. Oczywiście przyda się jeszcze sensowne uzasadnienie fabularne, które dopiero zobaczymy jak wyjdzie.
-
teczka 2D: VGT
Ok, może faktycznie na krajobrazy przyjdzie jeszcze czas i spróbuję coś w tym kierunku. Dzięki za sugestię.
-
teczka 2D: VGT
Jak są dwie prace, to już pełnoprawna teczka? Zaczęło się od planu, żeby sobie potrenować kolorowanie, cieniowanie na dwóch boxach w perspektywie, a potem dodawałem kolejne rzeczy. Jeszcze nie wiem, czy udało mi się już wyciągnąć jakieś wnioski z nauki. Kolorów niby mniej, ale trochę oszukane, skoro kadr nocny no i 90% kadru wypełniają szare sześciany. Muszę pomyśleć nad nienocnym kadrem, żeby lepiej sprawdzić, czy są jakieś postępy. 🙂
-
Geo node house for games
Przy wycinaniu za pomocą boolean difference te nowo utworzone face'y kradną UV z obiektu, którym wycinasz. Zobacz, czy na nim jesteś w stanie zrobić dobry unwrap, żeby tekstura ładnie leżała. Chyba da się w geo nodes też kontrolować poszczególne vertexy UV, coś mi się kojarzy, że kiedyś próbowałem za pomocą geo nodes algorytmicznie wygenerować UV unwrap, ale to chyba w tym przypadku byłoby o wiele za dużo zachodu. Najprostsze, co mi przychodzi do głowy w takiej sytuacji, to zasłonić to miejsce innym komponentem jak parapet/framuga, ale widzę na innym załączniku, że już to robisz.
-
Geo node house for games
Z innej strony tak jakby spojrzeć, to wydaje mi się, że "switch" node powinien zrealizować to, czego potrzebujesz. Ma dwa wejścia, gdzie do jednego podepniesz to co zaznaczony node dostaje jako input (czyli przed działaniem tego node'a) a do drugiego podepniesz output zaznaczonego. I jest dodatkowe wejście do wybierania, który input chcesz przesłać na output.
-
teczka 2D: VGT
@SebastianSz Brzmi, jak całkiem dobra opcja. Skutecznie obala moją wymówkę, że muszę poczekać do lata na zapoznaniem się z olejnymi. Trochę zaczynam czuć, że będę próbował złapać za dużo srok za ogon, bo do gouache po wcześniejszej dyskusji też pomyślałem, że może warto jeszcze popróbować. Ale co tam, lepiej mieć za dużo zajęć, niż się nudzić. 🙂
-
teczka 2D: VGT
Że stanę się źródłem inspiracji, to nie było na mojej bingo card. 🙂 A vaporwave znany i lubiany, głównie z muzyki, gdzie jeśli moja playlista jest wypełniona latami 80, to ten gatunek świetnie ją dopełnia.
VGT
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta