Jump to content

Azakiel

Members
  • Content Count

    202
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

20 Excellent

About Azakiel

  • Rank
    Member
  1. moim skromnym zdaniem przy użyciu np tego algorytmu efekt byłby lepszy http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/Fiser17-SIG.pdf
  2. Mam nadzieję że wezmą kogoś kto im pomoże żeby sceny walki nie były tak żenująco słabe jak tutaj: Choć może jestem zbytnim optymistą bo od wielu wielu lat nie widziałem dobrych scen walki bronią białą w filmie polskim
  3. No widzisz jak masz fajnie i ciesze sie ze dzielisz sie z nami swoim szczesciem, ja niestety tak nie mam jak ty i to jest jeden z powodów dla którym uważam że kupowanie drogiego softu do nauki i do hobbystycznej prostej zabawy to wyrzucanie pieniedzy co jest też odpowiedzią na twoje poniższe pytanie: Dlatego też moje pytania w wątku nie brzmiały: "Czy opłaca sie kupić program XYZ do zastosowań XYZ" tylko brzmiały "jaki program polecacie do hard-surface". W twoich wypowiedziach rozpatrujesz blendera pod kątem "stosunek ceny do jakości", ja zupełnie jak już pisałem wyżej pominąłem aspekt finansowy, a blendera nie wybrałem z prostego powodu: bardziej podpasował mi interfejs i organizacja narzędzi/opcji w Modo (po prostu kwestia gustu, moze gdybym przemógł początkowe gorsze wrazanie jakie wywarł na mnie blender to by mi sie dobrze w nim bawiło). Mam nadzieje ze wyjasniłem wszystkie twoje wątpliwosci
  4. jak na jedną z pierwszych główek to uważam że kawał dobrej roboty, jak sam pewnie zauważasz brakuje jej troche ostrości wygląda jakby ktoś zrobił porządną głowę z wosku a potem trochę ją podgrzał więc się lekko rozpusciła tracąc detal) mam nadzieje że rozumiesz o co mi chodzi. Tutaj dla porównania całe ciało (czyli głowa też) D.Johnsona robione przez jakiegoś profesjonalistę od postaci https://www.artstation.com/artwork/d4JYw możesz sobie porównać, wrzucam dlatego ze moze na sterylnych renderach bez tekstur łatwiej będzie wyłapać błędy.
  5. Dziękuje wam bardzo za odpowiedzi i za garść linków, zaopatrzyłem się juz w troche darmowych i komercyjnych tutków wiec jakoś to będzie mam nadzieje , szkoda ze materiałów video/literatury po polsku jest bardzo mało (na szczescie angielski troche ogarniam)
  6. właśnie wczoraj oglądałem ficzersy od Modo 10.2 i widze że Mesh Fusion jest już bardziej user-friendly. Z ciekawosci zapytam: czy inne aplikacje (Maya,3Dmax, Softimage) mają swój odpowiednik Meshfusion ? Nauka MODO od najnowszej wersji ma pewnie swoje plusy i minusy, wiekszosc tutków jest do starszych wersji programu P.S. scultiping w zbrushu jako uzupełnienie hardsurface to moje ciche marzenie ale zdaję sobie sprawe jak potężny to jest program i trzeba poswiecic wiele czasu na ogarnięcie filozofii i poznanie narzędzi więc narazie nie bede się rzucał na tak głęboką wodę bo to szaleństwo i chcę zacząć od hardsurface (na początek proste modele potem bardziej złożone)
  7. Chciałbym nieśmiało zacząć swoją przygodę z 3D, zdaję sobie sprawę jak rozległy to jest temat więc nie chcę skakać od razu na głęboką wodę i rzucać tekstów w stylu "Chcę wymodelować "mercedesa", w jakim programie mogę to zrobić najszybciej bo chciałbym żeby był gotowy na jutro " bo wiadomo jak to by się skończyło z takim podejściem :cool:. Na początek chciałbym więc spróbować sił w prostym (potem jak się wkręcę w bardziej złożonym) hard-surface modellingu. 1 pytanie: czy MODO to dobry wybór dla totalnego świeżaka w temacie jesli chodzi o hard-surface (czy moze polecicie coś innego np Mayke, Cineme, Maxa), nie chce tracić czasu na naukę bardzo prostych programów do 3D bo wiem ze to ma krótkie nogi i potem i tak bede sie musiał przesiąść na cos porządniejszego o wiekszych możliwosciach wiec stracę tylko czas. Obejrzałem troche filmów o modo, o mayce i o 3dmaxie i bardzo przypasował mi modo (jak dla mnie ma bardzo sensowne poukładane opcje i narzędzia) 2 pytanie: Czy naukę MODO (lub innego programu, patrz pkt1) lepiej rozpoczynać od jakiejś starszej wersji (żeby nie być przytłoczony opcjami) czy lepiej jakąś nowszą wersję od razu (żeby sie np potem nie okazało że nowsza wersja to nie jest po prostu wiecej rzeczy tylko jest to inny program i nauke trzeba by zacząć od nowa) 3 pytanie: Czy MODO nadaje się dobrze do lowpoly game-artu , a jesli ma jakieś braki w tym względzie to jakimi programami należy się wspomagać przy użyciu MODO jesli sie robi game-artowe rzeczy. 4 pytanie: Czy poniższa konfiguracja sprzętowa wystarczy do początkującej zabawy w tym programie (pojedyńcze obiekty np "robot" albo jakiś model broni, niewielkie sceny) czy jednak trzeba zrobić upgrade jakiegoś elementu konfiguracji lub wręcz złożyć coś nowego: procesor: INTEL Core i7-2600K 4.4 GHz chłodzenie: Noctua NH-D14 płyta: AsRock P67 Extreme 6 (B3) pamięć: 24 GB DDR 3 karta: MSI GeForce GTX 970 Gaming zasilacz: Seasonic X-Series SS-660 660W obudowa: Cooler Master Stacker 830 Przepraszam jesli pytania wydają sie głupie albo zadane w nieodpowiednim miejscu na forum (w razie czego prosiłbym o przeniesienie wątku)
  8. Podejscie firmy adobe do potrzeb klientów mogę okreslic jednym krótkim zdaniem: 10 METRÓW MUŁU, DNO I WODOROSTY. Programy są praktycznie nie rozwijane (no chyba ze dla kogoś rozwój to przejscie na abonament ROTFL) brakuje wielu podstawowych potrzebnych opcji w wielu programach Adobe od dawna a Panowie z Adobe mają klientów w d***e. Do tej pory Pantony w Photoshopie to proteza, nie ma porządnej kontroli nad przezroczystoscią pixeli , channel mixer powienien działać na wszystkich kanałach a nie tylko na podstawowych, od dawna powinna byc opcja włączenia zapętlenia brusha w osi x i y do malowania retuszowania zapętlonych wzorów, od dawna podgląd separacji barwnych powinien miec większe mozliwosci (np wyswietlania kanału zółtego jako czerni albo jako czerni w inwersie) ...wymieniac mógłbym długo ale to nie ma sensu.
  9. dawno mnie tu nie było , ale sie dyskusja tutaj rozkręciła ..hmmm, może ja dla odmiany coś pozytywnego napiszę, wierzę w to że film będzie przynajmniej dobry a może nawet bardzo dobry, a dlaczego ...ano dlatego ze budżet jest nieduży i paradoksalnie to jest najlepsza nowina z tego newsa. Jesli ktoś nie zrozumiał to wyjaśniam, gdyby ekranizacją wiedzmina zainteresowała sie jakas duza wytwórnia amerykanska i chciała to zrobic po swojemu to oczywiscie daliby kase, duzo kasy na produkcje ale ludzie z Platige mieliby związane ręce (znam sporo takich przypadków gdzie hollywood bierze jakiegos obiecującego zagranicznego reżysera, np hiszpanskiego , daje mu kase , daje mu swoje "gwiazdy" a potem producenci wywierają taki wpływ na produkcje że rezyser nie ma nic do gadania i wychodzi typowe amerykańskie g***o dla tzw szerokiej publicznosci. Przy małym budzecie nie mozna postawic na efekciarstwo bo nie ma na to kasy (nie bedzie więc wyskakującego co chwila potwora do ubicia, nie bedzie wielkich scen batalistycznych, olbrzymich miast zrobionych w 3D ale mozna zrobic fajne kameralne klimatyczne sceny w rodzaju tej od której zaczyna sie film Valhalla Rising i mam nadzieje ze ten film bedzie miał taki mroczny troche i powazny klimat jak ta scena, mam też nadzieje ze sceny walk na miecze będą realistyczne i efektowne zarazem co mozna osiągnąć przez ciekawe ujęcia kamery i montaż (a nie takie jak w wiekszosci filmów "płaszcza i szpady" czy chociazby Gwiezdnych Wojnach gdzie aktorzy bardziej tańczą niz chcą kogoś naprawde zabić). Trzymam kciuki i przepraszam za ten chaotyczny trochę słowotok.
  10. no dobra ...są Wikingowie, Samuraje, Rycerze ...a gdzie "Kibice" Piłki Nożnej? ;-)
  11. @tester Mocno wątpię by Square się ulitowało i zrobiło wersje na PC (nawet jesli zrobią kiedyś to pewnie prosty port po najmniejszej linii oporu) ...powód jest prosty: platforma PC przynosi obecnie jedynie zyski głónie na polu gier sieciowych (róznego rodzaju "moby" "mmo", systemy "pay to win" itp itd) natomiast prawie nie przynosci zysków na polu wysokobudzetowych singleplayerowych gier AAA (np Ubisoft w jakims wywiadzie powiedział ze PC generuje około 10-15% zysku dla nich, cała większa reszta to konsole), u reszty wydawców/producentów (EA, Activision) wygląda to podobnie, dlatego do tej pory wiele wysmienitych gier nie wyszło na PC i prawdopodobnie nie wyjdzie (Red Dead Redemption, seria Uncharted , seria Forza, seria Killzone, Halo 3, Halo 4, Halo 5 itp) Generalnie pecetowcy ze swoimi uber procesorami i kartami są obecnie trochę w ciemnej d***e bo praktycznie nikt nie robi dedykowanych im gier które by były dobrze zoptymalizowane i wykorzystywały moc najnowszych GPU (i nie ma sie w sumie czemu dziwić, tak naprawdę najmocniejsze karty to jakies 2-3 % rynku, dodajmy do tego fakt że pecetowi gracze rzadko wydają pieniążki na grę AAA ...wolą zassać z torrenta co odbija sie na słupkach sprzedażowych. Podsumowując ...pc nikogo z wielkich już nie obchodzi (do robienia portów pecetowych gier wydawcy wynajmują czesto mniej doswiadczone zespoły (raz że są tańsze a dwa ze wydawcy specjalnie na jakości portu nie zależy i tak zyski z tej platformy będą mizerne)
  12. jesli mam być szczery to d**y nie urywa, ale może we francji po prostu robocizna jest bardzo droga ;-)
  13. tekstury niektórych pęczków trawy i krzaczorów są miejscami okrutne....naprawdę nie dało sie zrobic lepszych? aż zęby bolą jak patrzę na grafikę w niektórych miejscach tej gry (podkreslam "niektórych"), juz pomijam downgrade innych elementów (mamy to omówione w internecie) ale te w/w elementy bolą najbardziej...cała nadzieje w fanowskich modach ...żeby nie było że hejtuję tylko: samą grą jaram się jak ksiądz na przybycie nowego ministranta (preorder już dawno zamówiony)
  14. Bardzo dobrą jakość tradycyjnie można sciągnąć z gamersyde (1,3 GB) http://www.gamersyde.com/download_the_witcher_3_wild_hunt_a_night_to_remember-34647_en.html imho jeden z najlepszych cinematików jakie wyszły do gier, kawał wysmienitej roboty.
  15. prędkość działania w/w tech demka wg informacji z wątku na neogaf przedstawia się następująco: - 60fps on GeForce GTX 780 Ti at 1920x1080 - 20fps on GeForce GTX 860M at 1920x1080 - Software Engineers Sei Imai and Steven Tsang explained that the engine already runs on PS4 at 30 frames per second in 1080p.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy