Ja zazwyczaj ustawiam różne kontrastowe kolory materiałów w maxie na objekcie high poly by się lepiej kluczowały, zapisuje do fbx i wypalam w Substance Painterze przestawiając by brał z kolorów materiału. Defaultowo w SP ustawione jest chyba vertex color.
Preferuje Substance Paintera nad XNormalem, bo nie trzeba tracić czasu na usuwanie symetrycznej geometrii albo zmniejszanie mirrorowanych UV, wrzucasz LP, HP i się niczym nie przejmujesz. Można też zmieniać geometrię już podczas malowania tekstur, przepalić jeszcze raz i nawet malowane warstwy spróbuje dopasować do zmian. Jak dla mnie to dużo oszczędność czasu i wygoda.
Ostatnio miałem przyjemność tworzenia mattepaintingów do filmu Disko Polo.
180 stopniowa panorama gór, która była użyta do kilkudziesięciu ujęć na jachcie:
Pustynia z lotu ptaka:
To że te ujęcia wyglądają świetnie to głównie zasługa pozostałej części ekipy Nolabel, zwłaszcza działu compositingu
Tutaj są świetne porady jeśli ktoś zaczyna od zera:
http://www.thedrawingwebsite.com/lvl-0-beginning-drawing/
Wstępy do kursu Petera Hana są też świetne na początek:
Jak opanujesz to co pokazuje będziesz miał prostą drogę do sukcesu
Polecam też te filmiki:
Trochę inny styl niż chcesz, ale dużo technicznych informacji które się mogą przydać.
Widziałem też gdzieś widea do product designu z copic'ami, jak znajdę to podeślę
Ogólnie trochę jak w akwarelach, idziesz od najjaśniejszych do ciemniejszych. Dobra znajomość waloru itp. mile widziana. Medium szybkie, ale wymagające, bo jak coś zrobisz źle to nie poprawisz, ale ja takie lubię najbardziej :)