Przy odłączaniu przewodów warto też pamiętać o kablu ethernetowym - szczególnie jeśli ktoś korzysta z wifi z zewnętrzną anteną itp. Może być tak że pomiędzy anteną na dachu a płytą główną mamy jedynie "zabezpieczenie" w formie routera ;-)
Hej, w związku z modernizacją sprzętu mam do sprzedania trochę podzespołów. Wszystko oczywiście 100% sprawne, dopiero co wyjęte ze stacji roboczych. Na chwilę obecną:
2x INTEL XEON 2650 ES QBER - 200zł/sztuka
4x Pamięć Kingston DDR3 4GB 1333MHz CL9 (KVR13N9S8/4) - 80zł/sztuka
4x Pamięć Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (KVR1333D3N9K2/8G) - 80zł/sztuka
Proxy dokładnie tak działa. W scenie masz tylko informacje o lokalizacji/skali obiektu, natomiast cała siatka jest wczytywana z zewnętrznego pliku - w formacie zależnym od używanego renderera.
Oprócz tego Xref scene też działa na tej samej zasadzie (wczytuje całą zawartość sceny) - ale podepniesz tylko pliki .max.
Z tego co wiem plików .obj w ten sposób w 3dsmaxie nie da się wczytywać.
Nie korzystam z mental ray'a, ale z tego co widzę warto się zainteresować suwakiem "FG precision presets" w zakładce Global Illumination. Więcej nie potrafię pomóc :)
Moim zdaniem to kwestia (bardzo) niskich ustawień GI. Oświetlenie jest bardzo rozmyte i brakuje detali w shadingu, przez co całość jest właśnie taka płaska w odbiorze.
Porównywanie scen z Vraya 2.x i 3.x nie ma najmniejszego sensu ze względu na inne algorytmy samplujące - tzn wyrenderowane obrazki nie są identyczne na tych samych ustawieniach. Co nie zmienia faktu że w ogólnym rozrachunku wersja 3.x jest szybsza i tyle ;)
Czy przypadkiem prawa autorskie nie są niezbywalne? Wydaje mi się że można co najwyżej podpisać klauzulę o poufności, zakazie publikacji dzieła. Ale zrzec autorstwa się nie można. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Pewnie po prostu nie ma w scenie niczego, co mogłoby się odbijać pod takim kątem. Bez źródła światła/hdri lub jakiegoś fakeowanego materiału w dobrej lokalizacji i z dużą jasnością nie uzyskasz takiego efektu.