Skocz do zawartości

afex3d

Members
  • Liczba zawartości

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

afex3d's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

26

Reputacja

  1. deshu - przetrawiłem jeszcze raz to nad czym się zastanawiacie, opis "...dodać/odjąć jakąś randomową wartość przy obrotach wielkich kół, bo są ustawione identycznie i trochę to sztucznie wygląda, ... - w identycznej rotacji są" jest niejasny. Wyobraziłem sobie, że chciałbyś wprowadzać randomową kątową zmianę położenia (z przegubami w miejscu w którym były po zamodelowaniu) i wtedy układ mechaniczny z taką geometrią nie miałaby prawa działać. Domyślam się jednak, że chodziło o zmianę położenia kątowego tych fragmentów kół, które mają kształt powiedzmy księżyca pomiędzy trzecią kwadrą a nowiem. Otóż są to dodatkowe masy równoważące ciężar korbowodu. Dzięki nim środek masy całego układu jest w takim miejscu (leży na osi drugiego z trzech kół), że nie ma siły odśrodkowej, a tym samym w układzie zminimalizowane są drgania wywołane ruchem obrotowym środka masy korbowodu wokół osi koła drugiego.
  2. Są pod takim samym kątem, bo dla takiego mechanizmu (korbowody mają stałą długość) inaczej się nie da. To zwykła geometria.
  3. afex3d

    Piramidka

    Nie wiem jak Legomir to robi, ale podsunął mi pewien pomysł: Jeśli w grę wchodzi zwykła piramida z zestawu prymitywów to : 1.Narysowałbym taką z podziałem "Height Segs" równym ilości plasterków 2.Konwersja do poly 3.Edycja na poziomie Polygon , zaznaczenie ścian (drugiego od dołu plastra) i detach 4.Detach kolejnych plastrów 5.Włączenie Schematic View i stworzenie hierarchi 6.Uzupełnienie brakujących ścian w plastrach Jeśli nie chcesz używać Bryły Podstawowej Piramida, to zrób to co u góry, tylko najpierw użyj funkcji Slice, ale na poziomie Editable Poly (Slice Plane z opcją Split, a potem przesuwanie płaszczyzny i każdorazowo Slice)
  4. afex3d

    Piramidka

    jeśli to nie kopot, to poproszę o wyjaśnienie co to znaczy "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel"
  5. afex3d

    Piramidka

    1.Zrób pierwsza piramidkę 2.Nadaj jej dwa modyfikatory Slice (jeden ustaw na Remove Bottom a drugi na Remove Top) 3.Przytrzymaj Shift i przeciągnij piramidkę na odległość 1,5 wymiaru podstawy (otworzy Ci się okno opcji klonowania, daj tyle kopi ile chcesz mieć poziomów. 4.Zlinkuj piramidki od prawej do lewej tworząc hierarchię 5.Ustaw wszystkie piramidki w punkcie zero (prawy klawisz myszy na suwakach współrzędnej) 6. Poprzesuwaj odpowiednio płaszczyzny cięcia modyfikatora Slice tworząc plasterki (w pierwszej piramidce przesuwasz tylko jedną) 7.Pozamykaj otwarte plasterki 8. I "voila" o to chodziło?
  6. afex3d

    3d max email notification?

    nie działa z tego co piszą ludziska w necie wynika,że to problem konfiguracji serwerów pocztowych jeśli dobrze zrozumiałem użycie tej opcji w maxie wymaga posiadania konta pocztowego na serwerze, który nie wymaga autoryzacji...są ponoć takie serwery, które jak dostają email z tego samego konta (opcja From:) i mają przesłać go na do takiej samej skrzynki (Opcja To:) to nie robią problemów i email przechodzi... ale takie serwery to ponoć straszna rzadkość http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-230798.html tu ludziki piszą o jakimś rozwiązaniu z zastosowaniem własnego serwera poczty i forwardowaniu takiego maila lokalnie bezpośrednio na serwer z autoryzacją, ale czy to działa, to nie mam pojęcia i raczej bałbym sie go używać, bo strona dawno nie była aktualizowana chętnie dowiem się jak ludzie z naszego forum radzą sobie z tym problemem jak masz takie możliwości to użyj połączenia VPN, skonfiguruj rendering sieciowy , odpal Monitor i oglądaj sobie wszystko zdalnie
  7. Tak miały być dymki z informacja o aktualizacji... tak zwane "baloons", ale chyba to z nas, ktoś zrobił baloons... ;)
  8. Nie wiem dokładnie co próbujesz zrobić, ale jeśli chcesz wyedytować ścieżki do folderów domyślnych projektu to znajdź plik z rozszerzeniem .mxp, a jeśli ścieżki do plików zewnętrznych to zapisane są w 3dsmax.ini
  9. Sprawdź proszę następujące rzeczy: 1. Którego masz Maxa i którą wersję sterowników zainstalowałeś? (3ds max 2012 działa z wersją 3.14.2 a 3ds max 2013 działa dopiero z wersją 3.15.3) 1. Czy instalowałeś sterowniki z prawami administratora? 2. Czy uruchamiasz Start Driver z prawami administratora? 3. Czy jak odpalasz programy z 3D Mouse Home (jeden ze składników 3DxSoftware64) np.Viewer albo Puzzle to też tnie?
  10. potwierdzam
  11. Proponuję mały trik ... [ATTACH=CONFIG]86130[/ATTACH] (Modyfikator FFD 2x2x2 z przesuniętymi punktami controlnymi)
  12. Czy dzieje się tak dla każdego z typów sterownika w 3ds max? Tzn. czy jak przełączasz się pomiędzy Nitrous,DirectX, OpenGl w Preferences na zakładce Viewports oknie Display Driver Selection, coś się zmienia? Może któryś zaskoczy... nie będzie co prawda gadżetów z Nitrous'a, ale może da się pracować...
  13. Dla renderingu wykorzystującego Mental Ray: Render Setup zakładka Procesing sekcja Memory Options: Włącz - Use Placeholder Objects, Use mental ray Map Manager oraz Conserve Memory W Render Setup zakładka Common Wyłącz Rendered Frame Window i renderuj (Render Output - Save File) do pliku bezpośrednio na dysku Użyj renderingu sieciowego z włączoną opcją Split Scan Lines - dzięki niej obrazek dzielony jest automatycznie na mniejsze części i renderer nie wykorzystuje tylu zasobów. Jeśli w scenie masz wiele takich samych obiektów , np. las drzew (albo krzyży... ;) to użyj mr Proxy Object Na szybko tyle... jak nie pomoże, to dokładniej opisz scenę, jaki masz system, jakiej metody oświetenia używasz (FG, GI) i jakie masz parametry świateł i cieni, jakich używasz materiałów ?
  14. W Render Setup na zakładce Renderer w sekcji Sampling Quality ustaw lepsze Samples per Pixel np.: Minimum 1 Maximum 16 Przy większych odległościach kamery od obiektu to nawet 64/256. (Testowane dla Mental Ray)
  15. Pytanie wątku dotyczy właśnie takiego przypadku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności