Skocz do zawartości

Stacja robocza za ~30 tysi do renderowania dużych scen w 3DS 2011 up


Gość janekzplaya

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janekzplaya

Witam

Jako że jestem zielony w kwestii 3DMaxów, a muszę zmajstrować stację roboczą, na której będą renderowały się sceny do filmu dokumentalnego 24/7 mam kilka pytań:

 

- czy 3DS Max'11 obsługuje rendering GPGPU na kartach profesjonalnych / mainstream?

- jeśli tak, to jaka jest orientacyjna różnica wydajności w renderowaniu na CPU (wstępnie rozważam core i7 3960x lub 2x Xeon E2670), GPU Profesjonalne (Tesla C2075 / FireStream 9370), GPU Mainstream (GeForce 580/680 / Radek HD 7970)?

- Które karciochy lepiej się sprawdzają - nVidie czy AMD (chodzi oczywiście o to konkretne zastosowanie - rendering 3DS)?

- jeśli chodzi o wyświetlanie - czy warto inwestować w Quadro czy Fire? - rozważam GeForce GTX 680 lub Quadro 4000.

 

Wstępnie wytypowałem 2 zestawy (podam tylko newralgiczne dla wydajności zespoły), co o nich myślicie:

Zestawik 1:

i7-3960X (6 core x 3,33Ghz 15MB cache)

32GB (4x8GB) DDR3 1600

Asus Rampage IV Extreme (bo ma 4x pci express 16 i duużo miejsca na ram)

GeForce 680 + 2x Tesla C2075

SSD 120GB + HDD 1TB + BD-RW

 

Zestawik 2:

2x Xeon 2670 (8 core x 2,6GHz, 20MB cache)

32GB lub 64GB DDR3 1333 ECC

Intel DVS 2600CP2 (ograniczenie - pci-e tylko x8 lub czekać na nową EVGA SR-3)

Quadro 4000 + Tesla C2075

SSD 120GB + HDD 1TB + BD-RW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic