Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, tak jak w temacie :)

Poszukuję referencji, które będą pokazywać całe studio, a nie tylko jeden fotografowany kawałek.

Najlepiej gdyby w studio było od razu auto, żeby był podgląd jak to ma wyjść na renderze :)

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to może ja dorzucę trochę teorii: studio to nie jest environment w którym można zastąpić sobie wszystko skylightem. potrzeba światła głównego, świateł odbitych, świateł rozproszonych, ekranów odbijających etc.

 

światło główne ma za zadanie nadać plastykę obiektowi. to nim oświetlamy obiekt i to nim układamy cienie.

 

światła odbite to to co widzisz tutaj:

http://www.bacht.net/referenzen/studio_kking.jpg

czyli lampy stojące tyłem lub bokiem do obiektu świecące na ekrany rozstawione po bokach. oświetlasz wtedy tylko i wyłącznie samym światłem odbitym. daje to miękkie cienie i delikatnie rozświetla powierzchnię obiektu.

 

tak samo mają się światła rozproszone: to reflektory opatulone w folię lub inne miękkie materiały mające za zadanie rozszczepić wiązkę światła i zmiękczyć cienie. światło to służy z reguły do dopełnienia kompozycji (jako doświetlenie ciemniejszej części twarzy modelki lub zakamarków pomieszczenia).

 

ekrany odbijające to właściwie różnokolorowe płachty materiału które stawiamy pod różnymi kątami w stosunku do modelu aby bardziej lub mniej determinować oddziaływanie świetlne. w maxie może to być biały (lub nie) plane stojący blisko modelu mający za zadanie delikatnie rozświetlić lub po prostu się odbić w materiale obiektu.

 

światła muszą być zrównoważone kolorystycznie, miękkie i niezbyt wypalać powierzchnię modelu. pamiętaj też, że w fotografii każda lampa jest odbijana przez refleksyjne materiały (prostokąty lub owale, cylindry etc). to także oddziałuje na model zwłaszcza kiedy starasz się pokazać jego piękno poprzez materiał.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ach, niesamowicie wielkie dzięki tweety :*

Ja za Chiny bym się nie kapnął, że te reflektory świecą na otoczenie, a nie fotografowany obiekt :)

A i jeszcze takie 3 pytanka:

1) ten "softbox" (czy jak to się tam zwie :)) nad autem powinien emitować dużo światła, czy o wiele mniej od np. reflektorów świecących na otoczenie??

2) czy tą folię na reflektorach powinno się modelować??

3) czy to, że softbox odbija się na aucie tak zblurowany to przez lakier czy tą folię na softboxie??

 

EDIT

I jeszcze jedno pytanie :)

14ec01b69478d016.jpg

Czy te światła zaznaczone na zielono świecą na te parasole (w kierunku czerwonym :)) i potem te parasole odbijają to światło w kierunku żółtym?? :)

I czy te parasole powinny dawać kaustykę?? Bo wyglądają mi na metal...

Napisano

Co do Twoich pytań : ja stosuję maxowe parasole (pół sphere'a) i światło typu spot.[nie modeluję folii]. Softbox odbija się zblurowanie po części przez lakier i intensywność światła.

 

Co do obrazka - właśnie o to w parasolach chodzi :)

To nie metal , to nie daje kaustyki na tyle silnej by ją zauważyć.

Jest połyskliwy lekko bo musi dobijać światło

Napisano

patry: widzę, że nie do końca rozumiesz jak to przenieść do mentala.

 

mini objaśnienia:

 

862bd372b33b77f7.jpg

 

 

 

7406b8646cfb86d4.jpgf4268fc53424a290.jpg17226c967c8cd646.jpg

 

 

 

 

co do pytań:

ad1. tak - to jest główne światło

ad2. nie; folia ma za zadanie rozmyć cienie. po co bawić się SSS i modelować skoro możesz ustawić AreaLight który da ci rozmyte cienie?

ad3. i jedno i drugie. zależy co chcesz uzyskać.

 

ad4. dokładnie tak się dzieje. w Mentalu ustaw sobie po prostu AreaLIght na Disc i daj jakieś 120cm.

 

Pozdrawiam

Napisano

dzięki tweety :)

Ostatnio też zaczęliśmy się interesować fizycznym oświetleniem studyjnym , powiem że po przebyciu wielu prób zaczyna przynosić efekty :)

Napisano

najlepiej po prostu stanąć w studio i po prostu poprzesuwać kilka razy lampy. jeden dzień w studio to kilka dni przy renderingach :)

 

dodam jeszcze, że w części świateł z powodzeniem można wyłączyć GI. główne światło i ze dwa reflektorki emitujące photony w kierunku tła, wystarczą do oświetlenia. resztę dopełnią odbicia w karoserii.

 

Pozdrawiam

Napisano

wystarczy stwozyc takie studio ustawic swiatla i bawic sie ustawieniami....?? jakie to nudne :D

 

a ja mam inne pytanie :)

otoz czy np. jak robie exterior (albo interior ) nie wazne co :)

to teoretycznie powinienem stowrzyc tylko slonce (jak w rzeczywistosci) czy da sie tak zrobic wmiare realistyczna scene ?? :) jak nie to bezsensu :D ale ja sie nie znam wiec..:)

tweety swietna robota z tymi wskazowkami :)

pozdro

Napisano

ktoś kiedyś rzekł (chyba Marcin albo Sans albo PENdzel): im mniej świateł tym bardziej realistyczny efekt.

 

w teorii jest tak, że samo słońce powinno ci wystarczyć do wszystkiego. w praktyce bez dodatkowych świateł się nie obejdzie :]

 

w interiorach zawsze wykorzystuję kilka źródeł światła. min światło główne i dopełniające. często można się pobawić różnymi kolorami świateł aby uzyskać ciekawszy kontrast lub nietypowe wyróżnienie jakiegoś obiektu

 

w exteriorach: nie wiem. nie renderuję exteriorów. z reguły jedno słońce wystarczy, ale czasami widziałem, jak ludzie doświetlają co ciemniejsze miejsca małymi omni :]

 

w studyjnych renderach jedno światło i GI nie wystarczy. kilka lamp to podstawa. do tego dobre opanowanie ustawień GI i energy, jasność świateł no i materiały. o kadrowaniu i całokształcie już nie wspominam ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

ok :)

jesli chodzi o interiory to:

czy da rade uzystac super efekt:

slonce(czyli swiatlo padajace do wnetrza) i bez swiatel dopelniajacych gdyz w rzeczywistosci takiego czegos nie ma(jest??) :) a dopelniajace siwatla dac jako np. swiatla od telewizora kompa i innych sprzetow wypluwajacych swiatlo ?

sorki ze tak marudze :D

pozdro

Napisano
ok :)

jesli chodzi o interiory to:

czy da rade uzystac super efekt:

slonce(czyli swiatlo padajace do wnetrza) i bez swiatel dopelniajacych gdyz w rzeczywistosci takiego czegos nie ma(jest??) :) a dopelniajace siwatla dac jako np. swiatla od telewizora kompa i innych sprzetow wypluwajacych swiatlo ?

sorki ze tak marudze :D

pozdro

 

Samym skylightem też można ładnie oświetlić wnętrze , tylko wymaga to prób z jasnością.

W praktyce daje to zadowalający efekt wg. mnie.

 

Wszystko zależy od potrzeb , jeśli ma być to czysty realizm możesz iść w sky'a ale jeśli ma to prezentować ładnie doświetlone wnętrze to jak tweety wspomniał - nie obejdzie się bez oświetlenia postaci świateł dodatkowych.

 

Myślę że to jest temat na light contest.

 

Pozdrawiam.

Napisano

nielot: jak to nie ma świateł dopełniających?? a światło samego nieba? owszem determinuje je światło słoneczne, ale kiedy słońce nie wpada do wnętrza wtedy przez okno wlewa nam się błękit nieba i soczysta poezja zieleni zza okna :]

 

jak dla mnie: jeden direct (jako słońce) i "niebo w okna" czyli

 

Vray:

Vraylight w okna

skylight w Envirnoment slot w Vray ale imo kiepskie cienie od tego są :]

 

Mental Ray:

mrAreaOmni z dużym cylindrycznym AreaLight.

 

Pozdrawiam

 

pikSar: dzięki :)

  • Like 1
Napisano

Też bym Ci się do reputy teraz dorzucił ale sam mam za mało :)

Muszę się czymś przyczynić dla dobra naszej society bo już nikogo nie mogę pochwalić.

Napisano

hehe jako dziadek moge powiedziec tyle : jezeli chodzi o postacie i renderowanie ich to Gi sie niesprawdza ;) warto uzyc jednego kluczowego 1 posilkowego i duzo malych swiatelek z malymi wartosciami doswietlajac poszczegolne czesci modelu.

 

dlaczego ?

 

po pierwsze sss wychodzi calkowicie inaczzej niz przy gi, jest bardziej przewidywalne jezeli moge to tak okreslic ;]

 

po 2gie pełna kontrola nad cieniami i takimi tam ;) ludzie sie smieja z takich lajtsetapow, ale prawda jest taka ze sa najlepsze i zadne gi nie wypada lapiej ;)

 

Co do "im mniej swiatel tym lepiej" dokladnie tak jest, niestety zadko sie udaje zrobic cos z jednego swiatla, ale przekonalem sie po zobaczeniu nowej pracy Foxa ze jednak 1 swiatlo wystarcza ;)

Napisano

to też zależy co chcesz uzyskać. według mnie bardziej klimatyczne interiory są oświetlane tylko jednym spotem. mocne światło delikatnie oświetla ściany sprawiając, że wnętrze wygląda jak przy popołudniowej drzemce gdzieś nad Pacyfikiem przy szumach fal i palm kokosowych :]

 

nie lubię super ultra klarownych renderów z jednolitym światłem i kontrolowaną ekspozycją. lubię poprzepalać, mieć zaciemnione miejsca i vulume fog przy żaluzjach. dlatego jestem zwolennikiem małej ilości świateł. ale już przy studiach czy tak jak robił KLICEK: postać typu J. Hendrix to jedno światło i jego GI nic nie wskórają. potrzeba kilku dodatków aby ładnie dopieścić postać.

 

w prawdziwym studiu foto jedna twarz fotografowana jest przez min 2 lampy główne i kilka ekranów odbijających. często liczba lamp dorównuje liczbie lamp przy fotografowaniu samochodów :]

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

dzięki tweety za dawkę wiedzy !

 

A co do oświetlania wnętrz małą ilością świateł to przydało by się omówić temat linear workflow i color mappingu. Czytałem troche o tym, ale dalej nie za bardzo umiem to wykorzystywać, jeżeli ktoś ma porządną wiedze na ten temat to proszę o jego wypowiedź, ale żeby tu nie zaśmiecać to może już w nowym wątku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności