Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jako ze to moj pierwszy post na forum tak wiec witam wszystkich! :)

 

Na swoj warsztat wzialem dosyc znany samolot mig-21 jednak z racji tego ze mam baardzo male doswiadczenie w modelowaniu tego typu modeli wiec bardzo prosze o rady szczegolnie jezeli chodzi o topologie siatki czy jak to tam sie nazywa. Z gory dziekuje :)

 

A oto pierwszy render po 2h pracy:

15428808.png

Edytowane przez JacekCichy
  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Uważaj na ramkę szyby pancernej wiatrochronu - na tyle, na ile to widać na ilustracji, wydaje się trochę za szeroka (może być problem z dopasowaniem do szkła - może trochę za mały promień całej owiewki)?

Czy stożek wlotowy miał tuż za krawędzią otworu taki "próg", jaki zamodelowałeś? Mogę się mylić, ale niczego takiego sobie nie przypominam - w tym miejscu konstruktor raczej się stara o jak najmniejsze opory przepływu, więc chyba by czegoś takiego tam nie wstawiał...

 

W każdym razie początek dobry - tylko zgromadź sobie jak najwięcej zdjęć różnych zakamarków, zawsze się przydają.

Napisano

Dzieki :)

 

wjaworski: co do stozka to wlasnie nie wiem do konca jak to jest wiec w najblizszym czasie planuje wycieczke do muzeum lotnictwa co by porobic troche zdjec. Natomiast co do owiewki to nie do konca wiem o co Ci chodzi jezelibys mogl troszke pokreslic po moim rysunku i zalaczyc linka to bylbym bardzo wdzieczny :)

Napisano

Super że masz oryginał w zasięgu aparatu - będziesz mógł zweryfikować też i tą sugestię związaną z kształtem wiatrochronu (załączam obrazek z komentarzem).

Czasami takie rzeczy wychodzą, gdy się za bardzo ufa planom samolotu. Trzeba pamiętać, że kreślarze, choćby najstaranniejsi, są tylko ludźmi, a papier zniesie wszystko (w odróżnieniu od realu i 3D).

Napisano

Tak, masz rację, jak popatrzyłem na zdjęcia to też mi wygląda na to, że powierzchnia wiatrochronu bardziej przypomina cylinder, "nacięty na ukos" płaską szybą pancerną, niż stożek. W kazdym razie jak wstawisz w ten model szkło, to będzie wszystko jasne :)

Napisano

Nie.

Po drugie nie podoba i nie toleruje takiego długiego stożka wlotowego....dwa razy dłuższy niż w oryginalnym MIG-u.....chyba że to wersja FIN z długim stożkiem.....wypadałoby podac dokładne szczegóły modelowanego obiektu w nazwie tematu.....

Jacku, robisz skrzydła z profilem czy flat ?

Napisano

@Mariusz: Samolot to Mig-21 bis - a tutaj refka:

http://www.freewebs.com/snijboon/MIG21%20bis%20Pol%2041%20elt.jpg

wydawalo mi sie ze mniej wiecej dobrej dlugosci jest stozek. Co do skrzydel to oczywiscie z profilem, wrzuce powiekszenie na nie jak skoncze lotki klapy i sloty modelowac :)

 

@bbandi: Hehe no staram sie kazdy wolny czas mu poswiecac z tym ze aktualnie sesja wiec powoli idzie tak czy owak dzieki za motywacje :D

Napisano

Chyba że to BIS.....bo normalna pierwsza wersja nie miała tak długiego stożka....dopiero późniejsze miały....

W jaki sposób robisz skrzydła z profilem ?

Krzywą baziera którą kopiujesz i łączysz np. prostą czy innym może łatwiejszym i milszym sposobem ?

Napisano

jaki by nie byl ten stozek, to chyba jest OK, dlatego ze on i tak zmienial dynamicznie swoja dlugosc w zaleznosci od predkosci. przynajmniej taka jest idea tego elementu, poniewaz na nim wywoluje sie fale uderzeniowa w locie supersonicznym

Napisano

Co do sposobu modelowania skrzydla to jest to sposob prosty jak budowa cepa a mianowicie zwykle modelowanie polygonami a natepnie przypisanie smoothgrup osobno do gornej czesci osobno do dolnej czesci i osobno do koncowki a nastepnie zageszczenie siatki zgodnie z przypisanymi smoothgrupami. Skrzydlo to najprostszy element co zreszta mozesz zobaczyc na zrzucie:

http://img16.imageshack.us/img16/9534/skrzydlo.png

 

BTW. Caly samolot to modelowanie przy pomocy polygonow. Nie uzywam wogole krzywych beziera. Moim zdaniem pomimo ze czasami troche ciezej sie nimi rysuje (polygonami) to daja wieksza kontrole nad siatka. Ale to zapewne zalezy tez od tego kto rysuje :P

Napisano (edytowane)

Jacku dawaj większe te obrazki bo ciężko się do czegokolwiek przyczepić:).

P.S mój sposób na skrzydło to utworzenie obrysu za pomocą line (obrysu skrzydła zaraz przy kadłubie) a następnie extude po kawałku i dopasowywanie do blueprintów ze wszech stron.

Edytowane przez bbandi
Napisano

Pan kaze sluga musi :P Ta wielkosc sie wziela stad ze proboje roznych mozliwosci forum co by w miare ladnie watek wygladal.

 

80749961.th.png

 

BTW. Skonczylem modelowanie glownych skrzydel wiec mozna je krytykowac bez ustanku :D

Napisano (edytowane)
P.S mój sposób na skrzydło to utworzenie obrysu za pomocą line (obrysu skrzydła zaraz przy kadłubie) a następnie extude po kawałku i dopasowywanie do blueprintów ze wszech stron.

Ja mam trochę toporniejszy ale też prosty sposób.

Tworzę kwadrat który wydłużam do długości skrzydła, potem przesuwam go na blueprinta (bok), a potem w Edit mode po prostu staram się dopasowac na początek proste fragmenty, gdy trzeba zrobic zakręt posługuje się cięciem (klawisz K), skrzydło zrobione tą metodą można zobaczyc w moim temacie o kranie.

 

P.S

Będziesz robił ster kierunku ?

Edytowane przez Mariusz.
Napisano

Bbandi: No wlasnie chyba nie bede robil podzialu blach dlatego ze mozliwe ze bede chcial wykorzystac model w gamedevie a poza tym z ostatniej wizyty w muzeum stwierdzam ze te podzialy na zdjeciach widac dlatego ze sa podrdzewialy/brudne a nie dlatego ze sa duze wiec zrobienie tak malych szczelin nie jest dobrym pomyslem bo nie bedzie ich widac na renderze za bardzo natomiast normalmapka jak najbardziej :)

 

Mariusz: To ciagle WIP narazie skonczylem modelowac tylko skrzydla glowne reszta caly czas czeka w kolejce :) tak wiec owszem bedzie ster kierunku.

Napisano

Ostatnio przemodelowywalem owiewke kabiny chyba z 4 razy i to juz ostateczna wersja:

 

98267771.th.png

 

62522515.th.png

 

18249767.th.png

 

Teraz w kolejce czeka:

-statecznik pionowy

-stateczniki poziome

-detale

-podwozie

-kabina

Napisano

Szybko łapiesz o co biega:) podoba mi się to.

Planowanie kolejnych czynności jak najbardziej wskazane, proponuję mapować uvw map, zrobić texturę poszycia kadłuba taką która po "zawinięciu" pokryje cały kadłub min na długości i szerokości ,wyskalować na obiekcie i obrócić w prostej osi, najlepiej obrabiac w czasie rzeczywistym i od razu nanosić poprawki, tak samo skrzydła tylko że uvw planar map.

Skrzydła najlepiej podzielić na pół, np górna część pligonów jedna textura (skrzydło góra) oraz poligony dolne (skrzydło dół).Zrobić 2 textury

Napisano
-statecznik pionowy

-stateczniki poziome

 

To już masz :)

Potrzebujesz steru kierunku, co do statecznika poziomego to nie wiem czy jest pływający czy ma oddzielny ster wysokości...

Będę tu nad takimi projektami czuwał, w końcu jestem modelarzem rc i fanatykiem lotnictwa :P

Napisano

Hehe, Mariusz., jesteś fanatykiem lotnictwa, a nie wiesz że odrzutowce z "pokolenia" MiG-21 mają zazwyczaj płytowy ster wysokości? Tradycyjny (dwuczęściowy) robi się przy prędkościach okołodźwiękowych nieskuteczny.

Napisano

Hehe, przecież nie można wiedziec wszystkiego, zresztą nie przepadam za MIG-iem 21, jedynie fajna jest dla mnie dwudziestka dziewiątka, po drugie nie mam lat 30 czy chocby 18, mam 13 lat :]

Napisano

bbandi: Hehe dzieki :) Narazie jeszcze koncze modelowanie a potem nie wiem czy nie bede bardziej probowal uvw unwrapped bo troche mi zalezy na tym zeby to byla jedna duza tekstura ale sie jeszcze zobaczy :)

 

mariusz: ta lista to bardziej ukonczenie poszczegolnych elementow, jak wyglada ster wysokosci i kierunku to mniej wiecej wiem :P Natomiast co do samolotow to mi np najbardziej podobaja sie mig-29, rodzina su-27 oraz Pakfa t-50 ale ogolnie rzecz biorac jestem wielbicielem wszystkich konstrukcji radzieckich :)

 

wjaworski: Calkowita racja, w zasadzie to od tamtego czasu wszystkie myśliwce maja juz stery plytowe :) Co ciekawe to ogladajac uklady aerodynamiczne roznych samolotow zadziwilo mnie ostatnio ze w pakfa i f22 zrezygnowano z klapolotek na rzecz sterowania tradycyjnego czyli osobno klapy i lotki..

Napisano

Znowu mnie dzis ponioslo do muzeum lotnictwa i zaczynam zalowac bo zamiast pododawac detale i skonczyc juz modelowanie to znowu bede zmienial niektore rzeczy ktory wydawaly mi sie juz wrecz idealne :P

 

Komic: Dzieki :)

Napisano

No fajnie, mnie też ponosi czasem i robie sobie widoczki jak leci samolot a nie jest jeszcze skończony:) o renderach nie wspomne, wiem że to brzydkie przyzwyczajenie ale cóż poradzić ile można bestie z frontów podziwiać. Czekam na kolejne postępy.

Napisano

Kliment - dzieki :D powoli bede zabieral sie za tekstury ale jeszcze zostalo mi do skonczenia:

 

- kabinka wnetrze

- podwozie

- hamulce aerodynamiczne

- dzialko

- zaczep pod zbiornik paliwa

 

Najtrudniejsze oczywiscie podwozie bo malo materialow a z racji praktyk nie mam czasu zeby podejsc do muzeum bo koncze o godzinie kiedy juz zamykaja :P

Napisano (edytowane)

Idziesz w dobrym kierunku. Co do podwozia, to znalezienie szczegółowych materiałów referencyjnych nie jest proste ale też nie niemożliwe. Ponieważ wykonywałem model tego podwozia na zlecenie (dopasowanie do cudzego modelu bez możliwości ingerencji w ten model - koszmar) trochę sie przez to przegryzłem i podsyłam takie tam różnosci, w tym animację wciągania z pełną kinematyką.

 

http://www.airart3d.com/magazine/FRONT_GEAR_1.jpg

http://www.airart3d.com/magazine/FRONT_GEAR_2.jpg

http://www.airart3d.com/magazine/FRONT_GEAR_3.jpg

http://www.airart3d.com/magazine/FRONT_GEAR_4.jpg

 

 

http://www.airart3d.com/magazine/main_gear_adv.MOV

http://www.airart3d.com/magazine/main_gear2.avi.MOV

http://www.airart3d.com/magazine/front_gear.avi.MOV

Może trochę pomoże :)1aK+F4PJ7cBm32CUNiyI2GAAAAAElFTkSuQmCC

Edytowane przez mrys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności