Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka, robię dzunglę a w sumie enviro w które wsadzę mecha potem jeśli będzie to dobrze wyglądało. Może pokuszę się jeszcze o wersję aka z gry z hudem i bronią w łapie.

 

Puki co jestem na takim etapie.

2 rodzaje tekstur na liściach. Przy czym 4 różne wygięcia tych liści.

2 rodzaje tekstur trawy. Przy czym 5 rodzajów wygięcia tej trawy.

1 krzak zrobiony z tych 4 liści i zapisany jako grupa ( w finałowej scenie się zrobi więcej)

 

Obecnie jestem na poziomie rozkminania jak porobić drzewa i zastanawiam się czy nie zrobić tego proceduralnie tzn robię kawałek drzewa.. wysculptowanego z tekstura. i potem z tego kawałka lepie drzewo konar itp... Jak na razie jest walnięte drzewko z lekkim discplacem i teksturą na szybko jakieś 30 sekund robienia UVki 3 szwy poleciały.

 

Na obecną chwilę scenką prezentuje się tak oczywiście to tak machnięte tylko zobaczyć jak to się komponuje itp..

 

drzewo2_by_kr4mon-d6jrbo9.jpg

 

Sam set drzewa wygląda tak:

drzewo_by_kr4mon-d6jrbn2.jpg

[ATTACH=CONFIG]91482[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zwróć uwagę na teksturę pnia, powstaje jakaś regularna linia dokładnie na środku oraz na prawym korzeniu. "set drzewa". Natomiast w pierwszym ujęciu na drugim brzegu rzuca się w oczy regularny układ liści, może zróżnicuj je wielkością.

Napisano
Zwróć uwagę na teksturę pnia, powstaje jakaś regularna linia dokładnie na środku oraz na prawym korzeniu. "set drzewa". Natomiast w pierwszym ujęciu na drugim brzegu rzuca się w oczy regularny układ liści, może zróżnicuj je wielkością.

 

te linie to są miejsca cięcia UV'ki :D więc... jeszcze nie zdecydowałem jak to będę robił ale możliwe że po prostu zrobię lepszą uvkę to raz... dwa pomaluje teksturą szwy i trzy przykryje je bluszczem czy mchem...

co do brzegu... to to jest tylko testowa scenka sporo się powtarza po prostu potrzebowałem wiesz na szybko zrobić scenę zobaczyć jak to się ze sobą komponuje.

Napisano

Co do roślinek to polecam onyx'a a do bluszczu ivy, a co do trawki to można ją fajnie posiać używając advanced painter, popracuj nad teksturami np. pnia bo teraz wygląda trochę jak z gry. I oświetlenie popracuj nad oświetleniem.

Napisano
Co do roślinek to polecam onyx'a a do bluszczu ivy, a co do trawki to można ją fajnie posiać używając advanced painter, popracuj nad teksturami np. pnia bo teraz wygląda trochę jak z gry. I oświetlenie popracuj nad oświetleniem.

 

w blendzie robię. Ivy myślałem nad tym ale w sumie wiesz co ivy by mi wywalił masę geometri nie potrzebnie zrobię to proceduralnie na instancjach. Trawka była machnięta bardzo na szybko.. potem się ją zajmę. z drugiej strony w dzungli tak bardzo trawy nie ma muszę zrobić dobrą ściółkę.

 

odnośnie oświetlenia mógłbyś rozwinąć?

Napisano

Calkiem podobny jest moj shader tylko ze moje liscie i wszystko ma tekstury.

 

Zrobilem na szybkosci zarys pojazdu kory bedzie na scenie jeszcze nie wiem czy nad woda czy na ladzie bedzie. Ale to tam malo istotne.

 

4H roboty w tym wpierw byla wersja pajak 4 nozny ale potem wpadlem ze fajnie by go bylo zeobic jak przelatuje nad woda

 

vehicle_by_kr4mon-d6k94sv.jpg

Napisano

Ano, można/trzeba podłączyć do niego tekstury, ale nie to jest meritum tego setupu.

 

A to coś, to przeleci przez dżungle? Bo jak by przeleciało, a liście by się poruszyły, a za nim jeszcze jakoś zrobic gorące rozedrgane powietrze, to by był materiał do przyszłorocznego blenderowego showreala.

Napisano

no taki jest plan dość dobrze mam opanowane gorące powietrze ruch liści też będzie w miarę łatwy do zrobienia :> Jedynie co to woda i z nią związane sprawy mogą być trudne.

 

2 nowe detale miałem chwilkę to zrobiłem.

 

engine2_by_kr4mon-d6kcrn0.jpg

engine1_by_kr4mon-d6kcrlm.jpg

Napisano
Jak robisz powietrze?

 

Jeśli w stilu to w photoshopie odpowiednim brushem którego sobie zrobiłem i smudge+filtry. Natomiast do animowanego mam taki pomysł żeby zastosować cząsteczki i z nich wyciągnąć vectora... i użyć tego vectora jako blura.

Napisano
Troche razi, że małe silniki są przeskalowaną wersją dużych. Reszta mi sie podoba.

 

tak to prawda na początku kiedy miało detalu jeszcze to nie było takie przeszkadzające. ale teraz zaczyna to przeszkadzać i coś wykombinuję może po prostu zdejmę te osłony zobaczę :>

 

Puki co wstępne texturowanie. Potem może jeszcze dojdzie więcej detalu. (napewno dojdzie okablowanie całego silnika jak i całego statku)

 

Jedynie 50 sampli bo nie miałem zbytnio czasu więc sory za szum.

 

vehicle2_by_kr4mon-d6kfsth.jpg

Napisano

Fajny model, ale znowu nawiąże tematycznie do realizmu ;) Czy uwzględniałeś poruszanie się tego modelu, czy będzie latał w magiczny sposób jak chce? Chodzi mi oto że z tego co widać na modelu to może rozpędzić się w linii prostej, ale z hamowaniem czy już zmianą kierunku lotu nie ma mowy.

Napisano

No nie do końca prawda, ale wszyscy wiemy jak czołg zmienia kierunek jazdy. Chodzi mi tutaj o motyw że patrząc na pojazd i jego silniki będzie osiągał duże prędkości, a przy takich wykonywanie zwrotu przy pomocy silnika jest trudne. Może ktoś uzna się za czepianie się, od 3 lat studiując informatykę z fizyką, i oglądając sf, widzi się jak bardzo niektóre rzeczy są absurdalne, a fajnie by było według mnie ograniczyć to, nie tracą nawet na efekcie. ;)

Napisano

TomaszK: Czołg ze względu na swoją masę i prędkość poruszania się, posiada chyba najwydajniejszy dla siebie sposób zmiany kierunku jaki teraz może być. Z kolei coś co ma latać w powietrzu do zmiany kierunku będzie używać technologii, która kształtuje przepływ powietrza wokół niego, więc uważam, że uwaga Tweester'a jest bardzo słuszna ;)

Napisano

Dosyć szeroki rozstaw siły ciągu raczej jest w stanie załatwić sprawę(w szczególności, jeżeli taki silnik działałby na podobnej zasadzie jak czołg-> miałby możliwość zmiany kierunku siły ciągu + obrót całego silnika) ;d Choć nie twierdzę, że jest to wydatny sposób :)

Napisano

Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D

Napisano
Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D

 

zrobię symulację dymu doda się jakieś staczniki i zobaczymy jak to wyglada. :> następny będzie bardziej realistyczny.

Napisano
Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D

 

Ja się nie podejmuję ;d Z fizyki nie byłem prymusem:D

Napisano

Zrobiłem takie prowizoryczne materiały na wszystko jeszcze masę detalu trzeba dodać na no główne body i w sumie tak stiwerdziłem że może zamiast tych zielonych tekstur na silnikach, dać ten czarny połyskowy lakier co myślicie?

 

vehicle3_by_kr4mon-d6kuy3n.jpg

Napisano

nałóż jakąś teksturę w geometryczne wzory, coś jak układ elektroniczny, albo podobne, w ten sposób, żeby nią wymieszać połyskliwy czarny materiał z matowym czarnym (tekstura czarno-biała, a w zasadzie szaro-szara). tylko czarny weź w cudzysłów, bo czarny 0.000 wychodzi brzydko, jak dziura w renderze. Połyskliwa część materiału mogła by odbijać światło w różnych kolorach pod różnym kątem, wyglądało by jak jakaś nanotechnologia

rmEP2KI.png

 

tylko sobie musisz wyobrazić lepszą teksturę z detalem, bo ja tylko wrzuciłem wertex color żeby się nie bawić w unwrapy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności