Kramon Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 Hejka, robię dzunglę a w sumie enviro w które wsadzę mecha potem jeśli będzie to dobrze wyglądało. Może pokuszę się jeszcze o wersję aka z gry z hudem i bronią w łapie. Puki co jestem na takim etapie. 2 rodzaje tekstur na liściach. Przy czym 4 różne wygięcia tych liści. 2 rodzaje tekstur trawy. Przy czym 5 rodzajów wygięcia tej trawy. 1 krzak zrobiony z tych 4 liści i zapisany jako grupa ( w finałowej scenie się zrobi więcej) Obecnie jestem na poziomie rozkminania jak porobić drzewa i zastanawiam się czy nie zrobić tego proceduralnie tzn robię kawałek drzewa.. wysculptowanego z tekstura. i potem z tego kawałka lepie drzewo konar itp... Jak na razie jest walnięte drzewko z lekkim discplacem i teksturą na szybko jakieś 30 sekund robienia UVki 3 szwy poleciały. Na obecną chwilę scenką prezentuje się tak oczywiście to tak machnięte tylko zobaczyć jak to się komponuje itp.. Sam set drzewa wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]91482[/ATTACH]
BartoszPiasecki Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 Zwróć uwagę na teksturę pnia, powstaje jakaś regularna linia dokładnie na środku oraz na prawym korzeniu. "set drzewa". Natomiast w pierwszym ujęciu na drugim brzegu rzuca się w oczy regularny układ liści, może zróżnicuj je wielkością.
Kramon Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Napisano 28 Sierpień 2013 Zwróć uwagę na teksturę pnia, powstaje jakaś regularna linia dokładnie na środku oraz na prawym korzeniu. "set drzewa". Natomiast w pierwszym ujęciu na drugim brzegu rzuca się w oczy regularny układ liści, może zróżnicuj je wielkością. te linie to są miejsca cięcia UV'ki :D więc... jeszcze nie zdecydowałem jak to będę robił ale możliwe że po prostu zrobię lepszą uvkę to raz... dwa pomaluje teksturą szwy i trzy przykryje je bluszczem czy mchem... co do brzegu... to to jest tylko testowa scenka sporo się powtarza po prostu potrzebowałem wiesz na szybko zrobić scenę zobaczyć jak to się ze sobą komponuje.
thecrev Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 Co do roślinek to polecam onyx'a a do bluszczu ivy, a co do trawki to można ją fajnie posiać używając advanced painter, popracuj nad teksturami np. pnia bo teraz wygląda trochę jak z gry. I oświetlenie popracuj nad oświetleniem.
Kramon Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Napisano 28 Sierpień 2013 Co do roślinek to polecam onyx'a a do bluszczu ivy, a co do trawki to można ją fajnie posiać używając advanced painter, popracuj nad teksturami np. pnia bo teraz wygląda trochę jak z gry. I oświetlenie popracuj nad oświetleniem. w blendzie robię. Ivy myślałem nad tym ale w sumie wiesz co ivy by mi wywalił masę geometri nie potrzebnie zrobię to proceduralnie na instancjach. Trawka była machnięta bardzo na szybko.. potem się ją zajmę. z drugiej strony w dzungli tak bardzo trawy nie ma muszę zrobić dobrą ściółkę. odnośnie oświetlenia mógłbyś rozwinąć?
ikkiz Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 co drzewa mają na górze pnia? Nic? No to nie będzie dżungli - tyle a'propos światła. tu jest jeszcze materiał do liści optymalizujący trochę szum i czas renderu. Nie wiem jak ty robiłeś, źle nie wygląda, ale może ten się przyda http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=83845&page=2&p=1163411&viewfull=1#post1163411
Kramon Napisano 30 Sierpień 2013 Autor Napisano 30 Sierpień 2013 Calkiem podobny jest moj shader tylko ze moje liscie i wszystko ma tekstury. Zrobilem na szybkosci zarys pojazdu kory bedzie na scenie jeszcze nie wiem czy nad woda czy na ladzie bedzie. Ale to tam malo istotne. 4H roboty w tym wpierw byla wersja pajak 4 nozny ale potem wpadlem ze fajnie by go bylo zeobic jak przelatuje nad woda
ikkiz Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 Ano, można/trzeba podłączyć do niego tekstury, ale nie to jest meritum tego setupu. A to coś, to przeleci przez dżungle? Bo jak by przeleciało, a liście by się poruszyły, a za nim jeszcze jakoś zrobic gorące rozedrgane powietrze, to by był materiał do przyszłorocznego blenderowego showreala.
Kramon Napisano 30 Sierpień 2013 Autor Napisano 30 Sierpień 2013 no taki jest plan dość dobrze mam opanowane gorące powietrze ruch liści też będzie w miarę łatwy do zrobienia :> Jedynie co to woda i z nią związane sprawy mogą być trudne. 2 nowe detale miałem chwilkę to zrobiłem.
Kramon Napisano 30 Sierpień 2013 Autor Napisano 30 Sierpień 2013 Jak robisz powietrze? Jeśli w stilu to w photoshopie odpowiednim brushem którego sobie zrobiłem i smudge+filtry. Natomiast do animowanego mam taki pomysł żeby zastosować cząsteczki i z nich wyciągnąć vectora... i użyć tego vectora jako blura.
deshu Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Troche razi, że małe silniki są przeskalowaną wersją dużych. Reszta mi sie podoba.
Kramon Napisano 31 Sierpień 2013 Autor Napisano 31 Sierpień 2013 Troche razi, że małe silniki są przeskalowaną wersją dużych. Reszta mi sie podoba. tak to prawda na początku kiedy miało detalu jeszcze to nie było takie przeszkadzające. ale teraz zaczyna to przeszkadzać i coś wykombinuję może po prostu zdejmę te osłony zobaczę :> Puki co wstępne texturowanie. Potem może jeszcze dojdzie więcej detalu. (napewno dojdzie okablowanie całego silnika jak i całego statku) Jedynie 50 sampli bo nie miałem zbytnio czasu więc sory za szum.
Tweester Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Fajny model, ale znowu nawiąże tematycznie do realizmu ;) Czy uwzględniałeś poruszanie się tego modelu, czy będzie latał w magiczny sposób jak chce? Chodzi mi oto że z tego co widać na modelu to może rozpędzić się w linii prostej, ale z hamowaniem czy już zmianą kierunku lotu nie ma mowy.
TomaszK Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Tweester wg. twojego rozumowania czołg nie powinien móc zmieniać kierunku jazdy ;d
Tweester Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 No nie do końca prawda, ale wszyscy wiemy jak czołg zmienia kierunek jazdy. Chodzi mi tutaj o motyw że patrząc na pojazd i jego silniki będzie osiągał duże prędkości, a przy takich wykonywanie zwrotu przy pomocy silnika jest trudne. Może ktoś uzna się za czepianie się, od 3 lat studiując informatykę z fizyką, i oglądając sf, widzi się jak bardzo niektóre rzeczy są absurdalne, a fajnie by było według mnie ograniczyć to, nie tracą nawet na efekcie. ;)
Berger Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 TomaszK: Czołg ze względu na swoją masę i prędkość poruszania się, posiada chyba najwydajniejszy dla siebie sposób zmiany kierunku jaki teraz może być. Z kolei coś co ma latać w powietrzu do zmiany kierunku będzie używać technologii, która kształtuje przepływ powietrza wokół niego, więc uważam, że uwaga Tweester'a jest bardzo słuszna ;)
TomaszK Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Dosyć szeroki rozstaw siły ciągu raczej jest w stanie załatwić sprawę(w szczególności, jeżeli taki silnik działałby na podobnej zasadzie jak czołg-> miałby możliwość zmiany kierunku siły ciągu + obrót całego silnika) ;d Choć nie twierdzę, że jest to wydatny sposób :)
Berger Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Napisano 2 Wrzesień 2013 Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D zrobię symulację dymu doda się jakieś staczniki i zobaczymy jak to wyglada. :> następny będzie bardziej realistyczny.
TomaszK Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Mi się wydaję, że przy większych prędkościach przegrałby z aerodynamiką, może byłby w stanie zmienić kierunek lotu ale raczej niezbyt stabilnie. Ktoś musi obliczyć :D Ja się nie podejmuję ;d Z fizyki nie byłem prymusem:D
Kramon Napisano 3 Wrzesień 2013 Autor Napisano 3 Wrzesień 2013 Zrobiłem takie prowizoryczne materiały na wszystko jeszcze masę detalu trzeba dodać na no główne body i w sumie tak stiwerdziłem że może zamiast tych zielonych tekstur na silnikach, dać ten czarny połyskowy lakier co myślicie?
ikkiz Napisano 4 Wrzesień 2013 Napisano 4 Wrzesień 2013 nałóż jakąś teksturę w geometryczne wzory, coś jak układ elektroniczny, albo podobne, w ten sposób, żeby nią wymieszać połyskliwy czarny materiał z matowym czarnym (tekstura czarno-biała, a w zasadzie szaro-szara). tylko czarny weź w cudzysłów, bo czarny 0.000 wychodzi brzydko, jak dziura w renderze. Połyskliwa część materiału mogła by odbijać światło w różnych kolorach pod różnym kątem, wyglądało by jak jakaś nanotechnologia tylko sobie musisz wyobrazić lepszą teksturę z detalem, bo ja tylko wrzuciłem wertex color żeby się nie bawić w unwrapy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się