Pawkiller Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Chciałbym zacząć coś w końcu modelowac. Wpadłem na pomysł aby zrobic mój samochód Fiata UNO. Mam nadzieję że pomożecie mi ukończyc ten projekt. Dziś zamieszczam lewy bok samochodu.
MiCiEK Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Mdel wyglada na dobry ale daj siatke....i ZMIEN temat
zipper Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 temat : pojazd 3d: fiat uno (na przyklad) :) a co do modelu ... to niewiele jeszcze widac ... oprucz tego ze jest gladziutki ... :) zapowiada sie fajnie pozdrawiam
Pawkiller Posted November 7, 2004 Author Posted November 7, 2004 Może zapodacie jakiś pomysł na nazwe tematu. A siatke dam, spokojnie.
Pawkiller Posted November 8, 2004 Author Posted November 8, 2004 Jaki najlepszy pomysł macie na zrobienie świateł?? A przy okazji jak wydzielić drzwi maske itp??
prabab Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Jak wydzielić? Najlepiej zrobić osobno :/ A jeśli już - detach (z tego co pamiętam).
blood_brother Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Jezeli do odzielnego obiektu to tak jak mowi prabab, a jezeli do oddzielnego elementu to chamfer + usuniecie nowo powstalych polygonow. A co do modelu to wydaje mi sie, ze Uno ma ostrzejsze krawedzie.
RuMuN Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 z modelu bardziej podobny do cinczento wydaje mi sie :D moze jak cos wiecej bedzie :D pracuj dalej
Pawkiller Posted November 8, 2004 Author Posted November 8, 2004 No właśnie też to zauważyłem, że za gładki. Tylko jak zmusić mesh smootha do wygładzania jedynie niektórych krawędzi. Wiem że można pojedyncze zbiorowiska punktów wygładzać ale to chba zbyt czasochłonne jest. hmm...
Pawkiller Posted November 10, 2004 Author Posted November 10, 2004 Mam zonka:P Jak widzicie to w moim madelu zostawiłem "dziury" na światła. To chyba był błąd bo za nic teraz nie mogę wpasować tam lamp zrobionych osobno. Czy da się jakoś "zaspawać" te dziury??
blood_brother Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Stworzyc nowe polygony/polygon funkcja Create na poziomie edycji polygonow. Co do ostrych krawedzi to funkcja chamfer na poziomie edycji krawedzi. Poprostu musisz sie nauczyc dzialania MS.
Pawkiller Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Faktycznie Chamfer tylko jak tutaj go zastosowac??
nielot007 Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 jak juz blood pisal chamfer na poziomie edycji krawedzi to cos kolo vertexow:) jak go tutaj zastosowac--> normalnie przechodzisz do edycji krawedzi (face) zaznaczasz kraedzie ktore maja byc ostre klikasz na malutki kwadracik obok chafera i ustawiasz druga kraedz(z chamferowana:)) pozdro
illy Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 krawedz to edge a sciana to face, bo nielot007 sie pomylil
Pawkiller Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Dodałe chamfera i mam nadzieję, że teraz nie jest zbyt "obły" Dodałem drzwi. Trochę nieporadnie ale zawsze można jeszcze popracować. Teraz biore się za nadkola(już czuje że będzie jazda:P)
nielot007 Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 jasne ze edge taki malutki blad:):) narazie jest spoko poczekamy na dalszy efekt pracy:):)
Pawkiller Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Problem ze światłami nadal aktualny. Tzn. czy trzeba ręcznie dopasowac kształt do blach??
illy Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 moze pociagnac je z tej blachy co masz i pozniej detach i masz odzielne obiekty, ale z ms bedziesz miec problemik maludtki
Pawkiller Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 "wygloda jak z plasteliny;) trohce krzywy". Proszę konkretnie napisać o co chodzi. Chciałbym to poprawić ale nie wiem jak skoro nie napisałeś co jest źle. Proszę wiecej takich uwag. One bardzo pomagają.
Pawkiller Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Ja to dzisiaj updatów narobie:P Siedze siedze i ciągle coś mi nie pasuje. Okazało się że miałem źle zeskalowane blueprinty. Autko za krótkie wyszło. Ale już wszystko poprawiłem tym razem dam siatkę.
nielot007 Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 musisz wyprostoac go bo masz krzywe linie golym okiem to widac
uncle Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 chodzi mi o to ze ma krzywa karoserie, jakies zaglebienia i wygloda jakby ktos go palcami ugniatal a druga moja rada zrob sobie na poczatek samochod lowpoly bez meshsmootha
blood_brother Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 Wujek dobrze radzi a jak bardzo chcesz highpoly to bazuj na jakims tutorialu. Na http://www.3dtotal.com jest jeden fajny z fiatem 500 w roli glownej i jest jeszcze na http://www.evermotion.org kolejny z Land Roverem w roli glownej. Za pierwszym razem i tak nie wyjdzie idealnie ale sie wiele nauczysz o przy nastepnym modelu bedzie pare poziomow latwiej i efekt koncowy bedzie zdecydowanie lepszy:)
RuMuN Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 kolo slupka jest tajemnicz dziura :D pomiedzy dzwiami a nadkolem sa wybrzyszenia w dolnej czesci kolo progow i zmien kolor tego plana albo w --> rendering --> enviromen --> background kolor na bialy bo na tych kolorach ciezko cos wiecej zobaczyc
Pawkiller Posted November 17, 2004 Author Posted November 17, 2004 Model jest raczej lowpoly. To co widać wyżej to siatka po meshsmooth. Jak chcecie dam siatke lowpoly.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now