Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Autodesk udostepnil na stwojej stronie dokumentacje do nastepnego maxa, takze mozna podejrzec czego mozna sie spodziewac. Mam nadzieje ze cos do tego jeszcze doloza bo poki co to niewiele tego:/https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2019/ENU/?guid=GUID-40222876-7E08-42F8-A912-F6CDC597A3FD

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawe. 28 lat potrzebowali żeby zrobić tak banalne narzędzie jak shape booleans. Podejrzewam że dalej nie poprawili błędów związanych ze stabilnością i puchnięciem scen. Między maxem 5.0 a 2015 nie zauważyłem dużej poprawy w tym temacie, dlatego przestałem kupować subskrypcje.

Napisano

W tej chwili, każda nowa wersja maxa to tylko formalność w nazewnictwie.

 

Tak wygląda teraz polityka subskrypcji (podobnie jak CC Adobe)

Aktualnie max rozwija sie stałym torem, sukcesywnie dodając funkcjonalności bo i tak kasa z subskrypcji wpływa, nie maja potrzeby stawiać sobie kamieni milowych dla zachęcenia do aktualizacji jednym wielkim pakietem.

 

W tej wersji zmiany są kosmetyczne, ale przykładowo w wesji 2018 też na początku wiele nie było, natomiast update 2 i 3 przyniosły stosunkowo wiele.

Może wygląda to śmiesznie, ale dobrze ze nadrabiają podstawową funkcjonalność.

 

Stabilność, swoją drogą, tu każda wersja daje i zabiera, chociaż na 2018 jest stabilniej niż w 2017.

Napisano

OSL daje bardzo duże możliwości ale dla większości będzie się to rozbijało o dostępność tych shaderów do sciągnięcia bo niewielu będzie miało czas i umiejętności żeby samemu coś nasmarować :)

 

 

No i nie liczyłbym, że dodadzą coś więcej, trzeba czekać na 2019.1 na kolejne nowości tak jak to już miało miejsce w przypadku i maxa i mayi. Btw zupdetowali mudboxa! a już myślałem, że umarł :)

Napisano

Przełomowy? Raczej nie.

Vray dodał OSL do od którejś wersji 3.X, nie wiem jak inne silniki.

 

Teraz będziemy mieć OSL natywnie, ale nie oszukujmy się, kto używa maxa bez pluginów?

 

Dodatkowo, maxowe OSL nie będzie z automatu działać w rendererach third party.

Trzeba będzie czekać na nowe wersje jeśli już. A przecież nikt nie obieca, że ktokolwiek poza Arnoldem to zaimplementuje.

 

Ktoś tu w ogóle używa Arnolda, tak szczerze?

Napisano

Hmm, o ile dobrze zrozumiałem to ma działać bez problemu w innych rendererach jak choćby Coronie, gdzieś w filmiku autor o tym wspomina. A że było coś takiego już wcześniej w VRayu to nie wiedziałem.

 

[edit]

 

Dodałem załącznik z tą informacją.

Napisano
Hmm, o ile dobrze zrozumiałem to ma działać bez problemu w innych rendererach jak choćby Coronie, gdzieś w filmiku autor o tym wspomina. A że było coś takiego już wcześniej w VRayu to nie wiedziałem.[edit] Dodałem załącznik z tą informacją.
Dzięki, zaraz sie doedukuje w takim razie. Odnośnie OSL w vrayu:https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/OSL+Support Są też podstrony helpa odnośnie samego OLM material i OSL map.
Napisano

Ej no, bardzo fajna ta prezentacja OSL pod maxa, nawet sie trochę podjarałem. Ta mapa randomowych pngów daje duże możliwości.

OSL wydaje mi sie mega prosty, więc może najwyższy czas się tym zainteresować.

Napisano

Dzięki za link do helpa, fajnie, że teraz coś takiego będzie natywnie w Maxie, szczególnie, że ponoć już obecnie jest ogromna baza shaderów OSL do ściągnięcia z netu, więc może to otworzyć sporo nowych możliwości nawet dla osób nie lubujących się w linijkach kodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności