Napisano 10 Lipiec 20186 l Witam serdecznie Zacząłem uczyć się 3dsmax'a, robię sobie tutki na yt, i mam banalny problem. Otóż tworzę sobie model shotgun'a, wrzuciłem fotkę, wykonałem obramowanie funkcją Create, powstał chyba plane, i teraz chciałbym go za pomocą funkcji Cut, uciąć wzdłuż, wstawić tym samym kilka vetex'ów wewnątrz, żeby to wyglądało miej więcej tak jak tutaj (screen z tutorial'u) Natomiast u mnie wygląda to tak : screen1 screen 2 screen 3 Zdaję sobie sprawę, że wiecie jak można to zrobić na 10 innych sposobów, ale wcześniej używałem tej funkcji i takiego problemy nie było... Gdyby Ktoś znalazł chwilę, to proszę o jakąś poradę.
Napisano 10 Lipiec 20186 l Próbowałem właśnie z ciekawości zrobić identycznie jak masz na screenach i nie było takiego problemu. Sprawdź może czy nie masz w tym miejscu jakichś podwójnych linii, albo czy jakieś vertexy nie są jeden na drugim. Możesz też spróbować zaznaczyć wszystkie i dać 'weld' z małą wartością, może jakiś się tam zawieruszył.
Napisano 10 Lipiec 20186 l Autor Zrobiłem jeszcze raz nowe obramowanie przy pomocy Create, powstaje wtedy nie jak wcześniej pisałem plane tylko polygon, ale funkcja Cut działa nadal tylko od vertex'a do vertex'a. Więc nie ma mowy o nałożonych liniach, edge'ach. Użyłem funkcji Weld z małą wartością, tak jak pisałeś ale to nic nie zmieniło.
Napisano 10 Lipiec 20186 l Autor Właśnie też tak myślałem, próbowałem nawet na border ale to nic nie zmienia. Ten Anglik, który prowadzi tutorial, na którym ja też bazuję ma wybrane vertex'y podczas używania Cut. Tu podrzucam linka, moment tej operacji to 04:42 minuta. Nie wiem może ma coś ustawione, może coś przeoczyłem. Film powinien się odpalić w czasie używania funkcji Cut.
Napisano 10 Lipiec 20186 l Autor Zrobiłem to inaczej, stworzyłem oddzielnie same vertex'y, a potem funkcją cut po nich ciąłem, więc jakoś się udało. Ale coś jest nie tak, bo podczas używania funkcji cut, ona cały czas szuka tylko prostopadłych połączeń z edge'ami... Nie wiem ale wydaje mi się, że jak w AutoCadzie, chyba są tu jakieś ustawienia przyciągania czy kierowania np prowadzonej linii. Mimo wszystko Wielkie dzięki za pomoc.
Napisano 11 Lipiec 20186 l Autor Zacząłem prace na viewport'cie z ustawieniem Left, tak jak gość na tutorial'u, odwróciłem na Right i działa :) Trochę to dziwne, bo już wcześnie robiłem ten sam model na lewej stronie i nie było problemu, ale pomogło. Taka błahostka. Bardzo dziękuję "polka dot" :)) Ponad 6 tys. postów to już doświadczenie.
Napisano 11 Lipiec 20186 l Autor I znowu nie działa... obojętnie z której strony próbuję użyć funkcji Cut, ustawiłem nawet Top i Front, nie wiem o co kaman.
Napisano 11 Lipiec 20186 l Możesz jeszcze odwrócić poligon funkcją filp i spróbować. Nie zrozum mnie źle, ale Cut tak po prostu ma. To stare narzędzie które nie lubi pracy w widokach ortogonalnych, ma automatyczny snap którego nie da się wyłączyć, potrafi nawet przy prostych operacjach zawiesić maxa. A Twój problem to ogólnie znany problem. google wypluwa kilka wątków z rożnych for bez rozwiązania, najstarsze z 2006 roku https://www.google.com/search?q=3ds%20max%20cut%20snaps%20to
Napisano 11 Lipiec 20186 l @stormwind nie da się ciąć backface. Nigdy się nie spotkałem z tym problemem, jaka to ver. 3ds Max?
Napisano 11 Lipiec 20186 l Autor Flip pomogło, chaotyczne narzędzie Cut zadziałało jak trzeba. Może właśnie czasami trzeba tak potraktować tą funkcją jakiś polygon, żeby usprawnić cięcie. Wielkie dzięki :) Rzeczywiście mało dokładnie sprawdziłem temat na googl'ach. Wersja 3dsmax 2013
Napisano 13 Lipiec 20186 l Znaczy to, że chciałeś ciąć backface, sprawdź którą stronę poly tniesz, zanim zaczniesz cięcie :)