Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy zauważył ktoś, że gdy mamy dwa obiekty i zduplikujemy jeden przez mirror, a póżniej je ze sobą zaatachujemy to jeden z nich ma normals wywrócony na drugą stronę? Czy jest to błąd, czy normalne funkcjonowanie i czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? Z tego co pamiętam to w starszych maxach, a pamiętam jeszcze wersję 9 i 2008, nie było tego problemu.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie mam takiego problemu w 2019, sprawdzałem własnie różne kombinacje.(mam inny ale o tym za chwile)

Sprawdzałeś to modyfikatorem Edit Normals czy objawia sie to jakoś inaczej?

Użyj modyfikatora mirror zamiast standardowego narzędzia.

 

Ja natomiast mam coś takiego, że gdy odbije obiekt mirrorem i ma on włączony backface cull, da się go zaznaczyć tylko z niewidocznej strony poligonów:) normale ma dalej w dobrą stronę. Mam tak co najmniej od 3 wersji.

Napisano
  • Autor

Zauważyłem to w momencie, gdy zaimportowalem model do unreal engine. Sprawdzilem w maxie i faktycznie mial wywrocone normals na zmirrorowanych obiektach. Max ktorego to dotyczy to 2016.

Napisano

bo mirror używa transformacji skali -100% względem osi, co odwraca polifony. bug maxa. z przyzwyczajenia już po flipowaniu obiektu wrzucam reset xform, normals, turn to poly i collapsuję żeby później nie było cyrków. gorzej, kiedy filpujemy instancję, bo xform ją usuwa, ale pamiętam że jest gdzieś skrypt resetujący xforma z zachowaniem instancji.

Napisano

Niestety tak jest od kiedy pamiętam w 3d max.

Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się już do tego i z automatu zawsze po użyciu mirror klikam xform> następnie modyfikator normal> i dla pwenosci jeszcze raz xform.... i tak od lat :P

...nigdy nie zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem, jeśli ktoś zna łatwiejszy chętnie sprawdzę :D

Napisano

@seblen11 RappaTools ma reset xfrom + flip normals, czyli jednym kliknięciem załatwiasz sprawę.

 

@ svizze Nie zapomnij o unwrapie, on też zostaje odwrócony.

Ja sprawdzam na szybko robiąc relax na takim modelu, i patrze czy wysepki zaczynają się wykręcać.

Ale najlepiej sprawdzić za pomocą xView / Flipped UVW Faces

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.