Jump to content
  • 0
svizze

Co się dzieje z Mirror?

Question

Czy zauważył ktoś, że gdy mamy dwa obiekty i zduplikujemy jeden przez mirror, a póżniej je ze sobą zaatachujemy to jeden z nich ma normals wywrócony na drugą stronę? Czy jest to błąd, czy normalne funkcjonowanie i czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? Z tego co pamiętam to w starszych maxach, a pamiętam jeszcze wersję 9 i 2008, nie było tego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Nie mam takiego problemu w 2019, sprawdzałem własnie różne kombinacje.(mam inny ale o tym za chwile)

Sprawdzałeś to modyfikatorem Edit Normals czy objawia sie to jakoś inaczej?

Użyj modyfikatora mirror zamiast standardowego narzędzia.

 

Ja natomiast mam coś takiego, że gdy odbije obiekt mirrorem i ma on włączony backface cull, da się go zaznaczyć tylko z niewidocznej strony poligonów:) normale ma dalej w dobrą stronę. Mam tak co najmniej od 3 wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zauważyłem to w momencie, gdy zaimportowalem model do unreal engine. Sprawdzilem w maxie i faktycznie mial wywrocone normals na zmirrorowanych obiektach. Max ktorego to dotyczy to 2016.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

bo mirror używa transformacji skali -100% względem osi, co odwraca polifony. bug maxa. z przyzwyczajenia już po flipowaniu obiektu wrzucam reset xform, normals, turn to poly i collapsuję żeby później nie było cyrków. gorzej, kiedy filpujemy instancję, bo xform ją usuwa, ale pamiętam że jest gdzieś skrypt resetujący xforma z zachowaniem instancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Niestety tak jest od kiedy pamiętam w 3d max.

Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się już do tego i z automatu zawsze po użyciu mirror klikam xform> następnie modyfikator normal> i dla pwenosci jeszcze raz xform.... i tak od lat :P

...nigdy nie zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem, jeśli ktoś zna łatwiejszy chętnie sprawdzę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@seblen11 RappaTools ma reset xfrom + flip normals, czyli jednym kliknięciem załatwiasz sprawę.

 

@ svizze Nie zapomnij o unwrapie, on też zostaje odwrócony.

Ja sprawdzam na szybko robiąc relax na takim modelu, i patrze czy wysepki zaczynają się wykręcać.

Ale najlepiej sprawdzić za pomocą xView / Flipped UVW Faces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy