svizze Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 Czy zauważył ktoś, że gdy mamy dwa obiekty i zduplikujemy jeden przez mirror, a póżniej je ze sobą zaatachujemy to jeden z nich ma normals wywrócony na drugą stronę? Czy jest to błąd, czy normalne funkcjonowanie i czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? Z tego co pamiętam to w starszych maxach, a pamiętam jeszcze wersję 9 i 2008, nie było tego problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 Nie mam takiego problemu w 2019, sprawdzałem własnie różne kombinacje.(mam inny ale o tym za chwile) Sprawdzałeś to modyfikatorem Edit Normals czy objawia sie to jakoś inaczej? Użyj modyfikatora mirror zamiast standardowego narzędzia. Ja natomiast mam coś takiego, że gdy odbije obiekt mirrorem i ma on włączony backface cull, da się go zaznaczyć tylko z niewidocznej strony poligonów:) normale ma dalej w dobrą stronę. Mam tak co najmniej od 3 wersji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svizze Posted July 13, 2018 Author Share Posted July 13, 2018 Zauważyłem to w momencie, gdy zaimportowalem model do unreal engine. Sprawdzilem w maxie i faktycznie mial wywrocone normals na zmirrorowanych obiektach. Max ktorego to dotyczy to 2016. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 bo mirror używa transformacji skali -100% względem osi, co odwraca polifony. bug maxa. z przyzwyczajenia już po flipowaniu obiektu wrzucam reset xform, normals, turn to poly i collapsuję żeby później nie było cyrków. gorzej, kiedy filpujemy instancję, bo xform ją usuwa, ale pamiętam że jest gdzieś skrypt resetujący xforma z zachowaniem instancji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seblen11 Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Niestety tak jest od kiedy pamiętam w 3d max. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się już do tego i z automatu zawsze po użyciu mirror klikam xform> następnie modyfikator normal> i dla pwenosci jeszcze raz xform.... i tak od lat :P ...nigdy nie zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem, jeśli ktoś zna łatwiejszy chętnie sprawdzę :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Piotr Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 może opcja flip pomoże,jest ona w opcji edit polygons - opcja flip,ona powinna rozwiązać problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2013 Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 @seblen11 RappaTools ma reset xfrom + flip normals, czyli jednym kliknięciem załatwiasz sprawę. @ svizze Nie zapomnij o unwrapie, on też zostaje odwrócony. Ja sprawdzam na szybko robiąc relax na takim modelu, i patrze czy wysepki zaczynają się wykręcać. Ale najlepiej sprawdzić za pomocą xView / Flipped UVW Faces Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now