Napisano 13 Lipiec 20186 l Czy zauważył ktoś, że gdy mamy dwa obiekty i zduplikujemy jeden przez mirror, a póżniej je ze sobą zaatachujemy to jeden z nich ma normals wywrócony na drugą stronę? Czy jest to błąd, czy normalne funkcjonowanie i czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? Z tego co pamiętam to w starszych maxach, a pamiętam jeszcze wersję 9 i 2008, nie było tego problemu.
Napisano 13 Lipiec 20186 l Nie mam takiego problemu w 2019, sprawdzałem własnie różne kombinacje.(mam inny ale o tym za chwile) Sprawdzałeś to modyfikatorem Edit Normals czy objawia sie to jakoś inaczej? Użyj modyfikatora mirror zamiast standardowego narzędzia. Ja natomiast mam coś takiego, że gdy odbije obiekt mirrorem i ma on włączony backface cull, da się go zaznaczyć tylko z niewidocznej strony poligonów:) normale ma dalej w dobrą stronę. Mam tak co najmniej od 3 wersji.
Napisano 13 Lipiec 20186 l Autor Zauważyłem to w momencie, gdy zaimportowalem model do unreal engine. Sprawdzilem w maxie i faktycznie mial wywrocone normals na zmirrorowanych obiektach. Max ktorego to dotyczy to 2016.
Napisano 13 Lipiec 20186 l bo mirror używa transformacji skali -100% względem osi, co odwraca polifony. bug maxa. z przyzwyczajenia już po flipowaniu obiektu wrzucam reset xform, normals, turn to poly i collapsuję żeby później nie było cyrków. gorzej, kiedy filpujemy instancję, bo xform ją usuwa, ale pamiętam że jest gdzieś skrypt resetujący xforma z zachowaniem instancji.
Napisano 31 Lipiec 20186 l Niestety tak jest od kiedy pamiętam w 3d max. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się już do tego i z automatu zawsze po użyciu mirror klikam xform> następnie modyfikator normal> i dla pwenosci jeszcze raz xform.... i tak od lat :P ...nigdy nie zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem, jeśli ktoś zna łatwiejszy chętnie sprawdzę :D
Napisano 4 Sierpień 20186 l może opcja flip pomoże,jest ona w opcji edit polygons - opcja flip,ona powinna rozwiązać problem.
Napisano 4 Sierpień 20186 l @seblen11 RappaTools ma reset xfrom + flip normals, czyli jednym kliknięciem załatwiasz sprawę. @ svizze Nie zapomnij o unwrapie, on też zostaje odwrócony. Ja sprawdzam na szybko robiąc relax na takim modelu, i patrze czy wysepki zaczynają się wykręcać. Ale najlepiej sprawdzić za pomocą xView / Flipped UVW Faces
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto