svizze Napisano 13 Lipiec 2018 Napisano 13 Lipiec 2018 Czy zauważył ktoś, że gdy mamy dwa obiekty i zduplikujemy jeden przez mirror, a póżniej je ze sobą zaatachujemy to jeden z nich ma normals wywrócony na drugą stronę? Czy jest to błąd, czy normalne funkcjonowanie i czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? Z tego co pamiętam to w starszych maxach, a pamiętam jeszcze wersję 9 i 2008, nie było tego problemu.
stormwind Napisano 13 Lipiec 2018 Napisano 13 Lipiec 2018 Nie mam takiego problemu w 2019, sprawdzałem własnie różne kombinacje.(mam inny ale o tym za chwile) Sprawdzałeś to modyfikatorem Edit Normals czy objawia sie to jakoś inaczej? Użyj modyfikatora mirror zamiast standardowego narzędzia. Ja natomiast mam coś takiego, że gdy odbije obiekt mirrorem i ma on włączony backface cull, da się go zaznaczyć tylko z niewidocznej strony poligonów:) normale ma dalej w dobrą stronę. Mam tak co najmniej od 3 wersji.
svizze Napisano 13 Lipiec 2018 Autor Napisano 13 Lipiec 2018 Zauważyłem to w momencie, gdy zaimportowalem model do unreal engine. Sprawdzilem w maxie i faktycznie mial wywrocone normals na zmirrorowanych obiektach. Max ktorego to dotyczy to 2016.
polka dot Napisano 13 Lipiec 2018 Napisano 13 Lipiec 2018 bo mirror używa transformacji skali -100% względem osi, co odwraca polifony. bug maxa. z przyzwyczajenia już po flipowaniu obiektu wrzucam reset xform, normals, turn to poly i collapsuję żeby później nie było cyrków. gorzej, kiedy filpujemy instancję, bo xform ją usuwa, ale pamiętam że jest gdzieś skrypt resetujący xforma z zachowaniem instancji.
seblen11 Napisano 31 Lipiec 2018 Napisano 31 Lipiec 2018 Niestety tak jest od kiedy pamiętam w 3d max. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się już do tego i z automatu zawsze po użyciu mirror klikam xform> następnie modyfikator normal> i dla pwenosci jeszcze raz xform.... i tak od lat :P ...nigdy nie zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem, jeśli ktoś zna łatwiejszy chętnie sprawdzę :D
Szymon Piotr Napisano 4 Sierpień 2018 Napisano 4 Sierpień 2018 może opcja flip pomoże,jest ona w opcji edit polygons - opcja flip,ona powinna rozwiązać problem.
2013 Napisano 4 Sierpień 2018 Napisano 4 Sierpień 2018 @seblen11 RappaTools ma reset xfrom + flip normals, czyli jednym kliknięciem załatwiasz sprawę. @ svizze Nie zapomnij o unwrapie, on też zostaje odwrócony. Ja sprawdzam na szybko robiąc relax na takim modelu, i patrze czy wysepki zaczynają się wykręcać. Ale najlepiej sprawdzić za pomocą xView / Flipped UVW Faces
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się