Nero87 Napisano 2 Sierpień 2018 Napisano 2 Sierpień 2018 Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie i prośbę o podzielenie się wiedzą jeśli wiecie jak uzyskać taki efekt jak mają wizki na stronie Before Concept: https://www.beforeconcept.pl/kopia-20-project-1?lightbox=dataItem-jbr2bicw a mianowicie chce osiągnąć taki poziom, ostrych krawędzi i ostrości lecz nie wiem w jaki sposób. Czy to kwestia wyżyłowanych ustawień renderu, filtra, rozdzielczości, materiałów? Czy może po prostu dobry post production robi taką robotę? Czy może muszę wyrenderować w dużej rozdzielczości i zapisać do mniejszej w jakiś sposób? Przerzuciłem już wszystkie fora :/ i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. To jeden z moich renderów już po fotoszopie: https://www.pic-upload.de/view-35727247/Dzienny_1.1.jpg.html Doświetlam mapą HDRI + Skylight portale + Vray sun na ok. 0,2 Multipliera Ustawienia to: Image smapler Bucket Min shading rate 2 Image filter Area 1,5 Bucket image sampler Min 1 Max 16 noise 0,002 Global DMC Min 8 Adaptive 0,85 Noise 0,001 Color mapping Reinhard Gamma 1,0 Multiplier 1,0 Burn 0,05 LC 3000 Sample size 0,01 Pre-filter 24 IRMap Min -3 Max 0 Subdivs 90 Inter. samples 30 Proszę o pomoc.
polxx Napisano 2 Sierpień 2018 Napisano 2 Sierpień 2018 tez mi się podobają te rendery… ogolnie to dobre modele, dobre shadery, dobre oświetlenie i dobry rendering:) nie ma czarow i konkretnych przyciskow które takie cos produkują btw, te które podales jako przykład wygladaja na mocno wyostrzane w ps ale to o tak nie sprawi ze render będzie lepszy jeśli te 4 aspekty z pierwszego zdania nie sa spełnione;)
polka dot Napisano 2 Sierpień 2018 Napisano 2 Sierpień 2018 w photoshopie filter unsharp mask na mały radius i dużą moc
deshu Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 Albo: 1. zaznaczasz warstwę na samej górze stacka, naciskasz: ctrl + shift + alt + e 2. zmieniasz mieszanie nowopowstałej warstwy na overlay 3. robisz na niej Highpass filter -> i masz na zywo podgląd jaki radius ci odpowiada.
stormwind Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 Highpass fajnie wyciąga tekstury na powierchniach ale tworzy straszne halo w około ciemnych elementów na jasnym tle. Ja zamieniam warstwę na smart object i używam Sharpen z Camera Raw Filter (takie same efekty jak unsharp mask) razem z Clarity. Niedestruktywnie, podgląd na bieżąco i wygodnie.
Nero87 Napisano 3 Sierpień 2018 Autor Napisano 3 Sierpień 2018 Znam te wszystkie triki z Highpassem i Unsharp mask ale one mi jakoś super efektu nie dają wiadomo podciągają sporo ale myślę, że tu chyba chodzi o coś więcej i się zastanawiam co może renderek tak wyostrzyć czy to kwestia oświetlenia, materiałów czy ustawienia rendera? :/ Co to są shadery? Cienie czy coś tak? :D @polxx Właśnie, może w Camera RAW'ie można jakoś magicznie to podciągnąć?
Maciek Jutrzenka Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 zrobiłeś pełną nawet nie taką złą wizkę i nie wiesz co to shader? oh boy.. co za czasy... teraz tylko ctrl+c ctrl+v :D biblioteki. W kompozycji passami możesz po przez dot product wyciągnąć tak wszystko.
Nero87 Napisano 7 Sierpień 2018 Autor Napisano 7 Sierpień 2018 (edytowane) @Maciek Jutrzenka dzięki :) ale "nie taka zła" mi nie wystarczy :D musi być super :) jestem samoukiem więc coś tam czasem umknie :) no ja cisne passami ale nie moge osiągnąć takiego levelu, co to znaczy "dot product"? Chodzi Ci o regulację passów w photoshopie tak? zawsze na passach działam i na pliku *.exr Edytowane 7 Sierpień 2018 przez Nero87
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się