Skocz do zawartości

Render wnętrza ostry jak żyleta. V-Ray.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie i prośbę o podzielenie się wiedzą jeśli wiecie jak uzyskać taki efekt jak mają wizki na stronie Before Concept: https://www.beforeconcept.pl/kopia-20-project-1?lightbox=dataItem-jbr2bicw

 

a mianowicie chce osiągnąć taki poziom, ostrych krawędzi i ostrości lecz nie wiem w jaki sposób. Czy to kwestia wyżyłowanych ustawień renderu, filtra, rozdzielczości, materiałów? Czy może po prostu dobry post production robi taką robotę? Czy może muszę wyrenderować w dużej rozdzielczości i zapisać do mniejszej w jakiś sposób?

 

Przerzuciłem już wszystkie fora :/ i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi.

 

To jeden z moich renderów już po fotoszopie: https://www.pic-upload.de/view-35727247/Dzienny_1.1.jpg.html

 

Doświetlam mapą HDRI + Skylight portale + Vray sun na ok. 0,2 Multipliera

 

Ustawienia to:

Image smapler

Bucket Min shading rate 2

 

Image filter

Area 1,5

 

Bucket image sampler

Min 1 Max 16 noise 0,002

 

Global DMC

Min 8 Adaptive 0,85 Noise 0,001

 

Color mapping

Reinhard Gamma 1,0 Multiplier 1,0 Burn 0,05

 

LC

3000 Sample size 0,01 Pre-filter 24

 

IRMap

Min -3 Max 0 Subdivs 90 Inter. samples 30

 

 

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tez mi się podobają te rendery…

 

ogolnie to dobre modele, dobre shadery, dobre oświetlenie i dobry rendering:)

nie ma czarow i konkretnych przyciskow które takie cos produkują

 

btw, te które podales jako przykład wygladaja na mocno wyostrzane w ps ale to o tak nie sprawi ze render będzie lepszy jeśli te 4 aspekty z pierwszego zdania nie sa spełnione;)

Napisano

Albo:

 

1. zaznaczasz warstwę na samej górze stacka, naciskasz: ctrl + shift + alt + e

2. zmieniasz mieszanie nowopowstałej warstwy na overlay

3. robisz na niej Highpass filter -> i masz na zywo podgląd jaki radius ci odpowiada.

Napisano

Highpass fajnie wyciąga tekstury na powierchniach ale tworzy straszne halo w około ciemnych elementów na jasnym tle.

Ja zamieniam warstwę na smart object i używam Sharpen z Camera Raw Filter (takie same efekty jak unsharp mask) razem z Clarity.

Niedestruktywnie, podgląd na bieżąco i wygodnie.

Napisano

Znam te wszystkie triki z Highpassem i Unsharp mask ale one mi jakoś super efektu nie dają wiadomo podciągają sporo ale myślę, że tu chyba chodzi o coś więcej i się zastanawiam co może renderek tak wyostrzyć czy to kwestia oświetlenia, materiałów czy ustawienia rendera? :/

Co to są shadery? Cienie czy coś tak? :D @polxx

 

Właśnie, może w Camera RAW'ie można jakoś magicznie to podciągnąć?

Napisano (edytowane)

@Maciek Jutrzenka dzięki :) ale "nie taka zła" mi nie wystarczy :D musi być super :)

 

jestem samoukiem więc coś tam czasem umknie :)

 

no ja cisne passami ale nie moge osiągnąć takiego levelu, co to znaczy "dot product"? Chodzi Ci o regulację passów w photoshopie tak?

zawsze na passach działam i na pliku *.exr

Edytowane przez Nero87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności