Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie i prośbę o podzielenie się wiedzą jeśli wiecie jak uzyskać taki efekt jak mają wizki na stronie Before Concept: https://www.beforeconcept.pl/kopia-20-project-1?lightbox=dataItem-jbr2bicw

 

a mianowicie chce osiągnąć taki poziom, ostrych krawędzi i ostrości lecz nie wiem w jaki sposób. Czy to kwestia wyżyłowanych ustawień renderu, filtra, rozdzielczości, materiałów? Czy może po prostu dobry post production robi taką robotę? Czy może muszę wyrenderować w dużej rozdzielczości i zapisać do mniejszej w jakiś sposób?

 

Przerzuciłem już wszystkie fora :/ i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi.

 

To jeden z moich renderów już po fotoszopie: https://www.pic-upload.de/view-35727247/Dzienny_1.1.jpg.html

 

Doświetlam mapą HDRI + Skylight portale + Vray sun na ok. 0,2 Multipliera

 

Ustawienia to:

Image smapler

Bucket Min shading rate 2

 

Image filter

Area 1,5

 

Bucket image sampler

Min 1 Max 16 noise 0,002

 

Global DMC

Min 8 Adaptive 0,85 Noise 0,001

 

Color mapping

Reinhard Gamma 1,0 Multiplier 1,0 Burn 0,05

 

LC

3000 Sample size 0,01 Pre-filter 24

 

IRMap

Min -3 Max 0 Subdivs 90 Inter. samples 30

 

 

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tez mi się podobają te rendery…

 

ogolnie to dobre modele, dobre shadery, dobre oświetlenie i dobry rendering:)

nie ma czarow i konkretnych przyciskow które takie cos produkują

 

btw, te które podales jako przykład wygladaja na mocno wyostrzane w ps ale to o tak nie sprawi ze render będzie lepszy jeśli te 4 aspekty z pierwszego zdania nie sa spełnione;)

Napisano

Albo:

 

1. zaznaczasz warstwę na samej górze stacka, naciskasz: ctrl + shift + alt + e

2. zmieniasz mieszanie nowopowstałej warstwy na overlay

3. robisz na niej Highpass filter -> i masz na zywo podgląd jaki radius ci odpowiada.

Napisano

Highpass fajnie wyciąga tekstury na powierchniach ale tworzy straszne halo w około ciemnych elementów na jasnym tle.

Ja zamieniam warstwę na smart object i używam Sharpen z Camera Raw Filter (takie same efekty jak unsharp mask) razem z Clarity.

Niedestruktywnie, podgląd na bieżąco i wygodnie.

Napisano
  • Autor

Znam te wszystkie triki z Highpassem i Unsharp mask ale one mi jakoś super efektu nie dają wiadomo podciągają sporo ale myślę, że tu chyba chodzi o coś więcej i się zastanawiam co może renderek tak wyostrzyć czy to kwestia oświetlenia, materiałów czy ustawienia rendera? :/

Co to są shadery? Cienie czy coś tak? :D @polxx

 

Właśnie, może w Camera RAW'ie można jakoś magicznie to podciągnąć?

Napisano

zrobiłeś pełną nawet nie taką złą wizkę i nie wiesz co to shader? oh boy..

 

co za czasy... teraz tylko ctrl+c ctrl+v :D biblioteki.

 

W kompozycji passami możesz po przez dot product wyciągnąć tak wszystko.

Napisano
  • Autor

@Maciek Jutrzenka dzięki :) ale "nie taka zła" mi nie wystarczy :D musi być super :)

 

jestem samoukiem więc coś tam czasem umknie :)

 

no ja cisne passami ale nie moge osiągnąć takiego levelu, co to znaczy "dot product"? Chodzi Ci o regulację passów w photoshopie tak?

zawsze na passach działam i na pliku *.exr

Edytowane przez Nero87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności