Napisano 2 Sierpień 20186 l Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie i prośbę o podzielenie się wiedzą jeśli wiecie jak uzyskać taki efekt jak mają wizki na stronie Before Concept: https://www.beforeconcept.pl/kopia-20-project-1?lightbox=dataItem-jbr2bicw a mianowicie chce osiągnąć taki poziom, ostrych krawędzi i ostrości lecz nie wiem w jaki sposób. Czy to kwestia wyżyłowanych ustawień renderu, filtra, rozdzielczości, materiałów? Czy może po prostu dobry post production robi taką robotę? Czy może muszę wyrenderować w dużej rozdzielczości i zapisać do mniejszej w jakiś sposób? Przerzuciłem już wszystkie fora :/ i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. To jeden z moich renderów już po fotoszopie: https://www.pic-upload.de/view-35727247/Dzienny_1.1.jpg.html Doświetlam mapą HDRI + Skylight portale + Vray sun na ok. 0,2 Multipliera Ustawienia to: Image smapler Bucket Min shading rate 2 Image filter Area 1,5 Bucket image sampler Min 1 Max 16 noise 0,002 Global DMC Min 8 Adaptive 0,85 Noise 0,001 Color mapping Reinhard Gamma 1,0 Multiplier 1,0 Burn 0,05 LC 3000 Sample size 0,01 Pre-filter 24 IRMap Min -3 Max 0 Subdivs 90 Inter. samples 30 Proszę o pomoc.
Napisano 2 Sierpień 20186 l tez mi się podobają te rendery… ogolnie to dobre modele, dobre shadery, dobre oświetlenie i dobry rendering:) nie ma czarow i konkretnych przyciskow które takie cos produkują btw, te które podales jako przykład wygladaja na mocno wyostrzane w ps ale to o tak nie sprawi ze render będzie lepszy jeśli te 4 aspekty z pierwszego zdania nie sa spełnione;)
Napisano 3 Sierpień 20186 l Albo: 1. zaznaczasz warstwę na samej górze stacka, naciskasz: ctrl + shift + alt + e 2. zmieniasz mieszanie nowopowstałej warstwy na overlay 3. robisz na niej Highpass filter -> i masz na zywo podgląd jaki radius ci odpowiada.
Napisano 3 Sierpień 20186 l Highpass fajnie wyciąga tekstury na powierchniach ale tworzy straszne halo w około ciemnych elementów na jasnym tle. Ja zamieniam warstwę na smart object i używam Sharpen z Camera Raw Filter (takie same efekty jak unsharp mask) razem z Clarity. Niedestruktywnie, podgląd na bieżąco i wygodnie.
Napisano 3 Sierpień 20186 l Autor Znam te wszystkie triki z Highpassem i Unsharp mask ale one mi jakoś super efektu nie dają wiadomo podciągają sporo ale myślę, że tu chyba chodzi o coś więcej i się zastanawiam co może renderek tak wyostrzyć czy to kwestia oświetlenia, materiałów czy ustawienia rendera? :/ Co to są shadery? Cienie czy coś tak? :D @polxx Właśnie, może w Camera RAW'ie można jakoś magicznie to podciągnąć?
Napisano 3 Sierpień 20186 l zrobiłeś pełną nawet nie taką złą wizkę i nie wiesz co to shader? oh boy.. co za czasy... teraz tylko ctrl+c ctrl+v :D biblioteki. W kompozycji passami możesz po przez dot product wyciągnąć tak wszystko.
Napisano 7 Sierpień 20186 l Autor @Maciek Jutrzenka dzięki :) ale "nie taka zła" mi nie wystarczy :D musi być super :) jestem samoukiem więc coś tam czasem umknie :) no ja cisne passami ale nie moge osiągnąć takiego levelu, co to znaczy "dot product"? Chodzi Ci o regulację passów w photoshopie tak? zawsze na passach działam i na pliku *.exr Edytowane 7 Sierpień 20186 l przez Nero87
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto