Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ludziska!

Działam jako grafik 3D (na potrzeby gamedev)  ponad 3 lata (w sensie zawodowym tylko tym się zajmuje)

Ale jakieś 2 miesiące temu firma w której pracuje zdecydowała się na ukraiński outsorce i zerwała umowę ze mną (tłumacząc że nie moja wina, że taniej, ect)

od tamtego czasu nie mogę znaleźć sobie roboty (zleceń także) zdarzają się jacyś zawracacze doopy co makaron na uszy nawijają (robota, robota, ale za tydzień i tak w nieskończoność)

Dodam że szukam głównie na skillshot i masie grup na FB odzew prawie -  0

 

Doszedłem więc do wniosku że mam do dupy portfolio i tu prośba do was.

rzućcie okiem i powiedzcie co wg. was jest nie tak

wezmę to sobie do serca i poprawię (o ile odpowiedzi będą logiczne)

https://www.artstation.com/gazowy_pancernik

Edited by Mkermit
Posted

Dźwigaj poziom, uwierz mi że masz co robić. Na character artystę za wcześnie jeszcze dla Ciebie. Próbuj piłować dużo realistyczniejsze assety do gier video na nowoczesne silniki. Unreal/Unity itd. Ćwicz prezycyjniejsze modelowanie hipoly. Naucz się robić szybkie assety robiąc hi i low za jednym zamachem. Ucz się PBR, obserwuj prawdziwe materiały i staraj się oddać je w taki sam sposób w silniku. W między czasie ćwicz anatomię i ubrania na boku jeśli chcesz się wywindować na character artystę. Do gier najszybciej coś można zarobić, jeśli masz smaki na filmy to musisz windować poziom jeszcze wyżej by sprostać wymogom na fotorealizm. 

Z drugiej strony powiem Ci że najlepsi freelancerzy też zmagają się z tematem taniego outsourceu ze wschodu. Taki jest świat, taki jest rynek i dlatego najrozsądniej jest spakować walizy i jechać na zachód. Zanim to jednak zrobisz doszlifuj poziom. I pamiętaj, nigdy się nie poddawaj. 

  • Like 3
Posted

Dzięki stary. Powiem ci szczerze ze nigdy nie myślałem żeby pakować się do filmu. Zawsze robiłem assety do gier, do character artist tez nie podskakuje, zdażyło się kilka zleceń i tyle. Dzięki za uwagi i podtrzymanie na duchu

Posted

hej

po prostu postaraj sie dokladniej robic rzeczy, zwracac uwage na detale. Wszystkie twoje prace sa niedbale, zrobione na szybko, lub na odpierdziel. Praktycznie wszystko jest nierowne, przez co nie da sie tego sprzedac. Pamietaj ze masz robic rzeczy ladne, nawet jak robisz cos co ma byc brzydkie.

 

 

  • Like 1
Posted (edited)
W dniu 21.09.2019 o 12:09, KLICEK napisał:

hej

po prostu postaraj sie dokladniej robic rzeczy, zwracac uwage na detale. Wszystkie twoje prace sa niedbale, zrobione na szybko, lub na odpierdziel. Praktycznie wszystko jest nierowne, przez co nie da sie tego sprzedac. Pamietaj ze masz robic rzeczy ladne, nawet jak robisz cos co ma byc brzydkie.

 

 

Szanuję to co napisałeś i przyjmuję z pokorą, tego właśnie potrzebowałem.

Biorę się do roboty.  Właśnie robię nowe modele i wywalam stare, myślę że za jakiś czas podmienię większość lub całość

 

Dzięki za kopa w zad 😉

 

 

Edited by Mkermit
Posted

Potencjał jest ale potrzebujesz posiedzieć dłużej nad każdym modelem, teraz widać że były robione na szybko (nawet jeśli nie były) musisz swoje odsiedzieć dbając o szczegóły i powoli je dopieszczając, nie śpiesz się to nie wyścig, zrób dwa modele a dobre niż 10 byle jakich, na tych dwóch nauczysz is więcej i będziesz miał większe szanse na znalezienie pracy. A w folio trzymaj to co najlepsze, zaglądaj co jakiś czas ze świeżym okiem i odcinaj to co najsłabsze bo potencjalny klient oceni się tak, że jesteś tak dobry jak twoja najsłabsza praca, dlatego nie miej słabych 🙂 Nieco gorsze możesz trzymać gdzieś na google photo czy czymś podobnym i jak ktoś będzie chciał zobaczyć więcej to po uprzedzeniu że to starsze prace możesz podesłać folder "groch z kapustą" :)

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy