Jump to content

Question

Witam,

Po wielu próbach i szukaniu w internecie jak zrobić lawę w majce dokładnie nparticles, przywiodło mnie tutaj. (czemu maya a nie houdini czy bifrost? może dlatego, że lubię robić wszytko odwrotnie, no i jest to moja równolatka 😉, jakoś mnie ten soft urzekł)

Interesuje mnie taki efekt https://youtu.be/VgS3pt0yMvs?t=3292 mam parę teorii jak to zrobić, głównie używając expressions, tylko nie wiem jak.

Może znajdzie się jakiś czarodziej, wyjaśni co i jak. Np: chcę zmniejszyć wartość atrybutu "conserve" w zależności od długości życia lub podczas zetknięcia z powierzchnią. To samo z atrybutem friction/stickiness.(próbowałem ramp, ale nie działają)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hej.
Nie wiem czy dobrym pomysłem jest zmienianie conserve albo damping w zależności od wieku.
Możesz to oczywiście zrobić używając parametru per particle na podstawie .age, ale nie wiem co miałoby to dać.

Moim pomysłem jest generacja nowych particli po zderzeniu z powierzchnią, te nowe mogłyby udawać przyklejoną lawę.

Albo po prostu możesz pomalować większe wartości "goal" na powierzchni do której chcesz przykleić cząstki.

Jest stara, ale wciąż aktualna książka na temat prostych skryptów dla particli, sporo można się z niej nauczyć:
https://books.google.pl/books?id=BVfLK4n1JOoC&pg=PA85&lpg=PA85&dq=maya+particle+age&source=bl&ots=1dqMQQGv1W&sig=ACfU3U1SFntGI8eaB_xOV8PbK80d0twvSg&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwiauMjjq-HnAhVkw4sKHdb1D5UQ6AEwBnoECBsQAQ#v=onepage&q=maya%20particle%20age&f=false

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cytat

Moim pomysłem jest generacja nowych particli po zderzeniu z powierzchnią, te nowe mogłyby udawać przyklejoną lawę.

Tak, ale to w późniejszej fazie. Teraz potrzebuję żeby lava przykleiła się do powierzchni jednocześnie płynąc 

Bawiłem się też z viscosity i ustawiłem jakieś chore wartości, bo wcześniej nie działało. Efekt jest całkiem spoko, robią się takie "grudki", ale się rozpadają może jakiś nconstraint? Dodałem też drugi emiter z bardziej "rzadkimi" partiklami https://www.youtube.com/watch?v=BvDTSbtcJlg&feature=youtu.be (ach ta kompresja yt)

Cytat

Albo po prostu możesz pomalować większe wartości "goal" na powierzchni do której chcesz przykleić cząstki.

Goal ściąga mi partikle do vertexów, nie wiem jak można malować mapy tak jak w ncloth. (chyba, że nie o to chodzi 😉)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 godzin temu, Skyrush napisał:

Goal ściąga mi partikle do vertexów, nie wiem jak można malować mapy tak jak w ncloth. (chyba, że nie o to chodzi 😉)

Gdy dodasz cząsteczkom atrybuty goal per particle, zacznie przyciągać do powierzchni. Wtedy też pojawią się opcje malowania mapy dla celu.

Żeby particle bardziej trzymały się powierzchni, możesz użyć lokalnie pola siłowego Drag (np. z opcją volume sphere). Wyhamuje ruch w zadanej objętości, albo nawet przytrzyma je w środku i zawróci zabłąkane cząsteczki ,jeśli włączysz trap inside z jakąś małą wartością (~0.010).

Rozbiłbym to na dwa emitery, jedne cząstki podłączyłbym pod drag i zrobił malowany goal, a drugie mogą sobie lecieć luźno, odbijając się tylko od przeszkody.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy