Jump to content

Zaniżone Turbo Boost na Intelach - problem


Recommended Posts

Hej,

Czy jest w stanie ktoś wyjaśnić mi dlaczego (nie wiem od kiedy) Intele nie rozwijają pełnej prędkości w trybie Turbo Boost? Przykładowo przy renderowaniu E5 2696 v4 rozpędza się tylko do 2.6Ghz, a specyfikacja mówi o 3.6Ghz

Problem zauważyłem, w momencie kiedy rendernod na 2xE5 2696v4 niemalże zrównał się czasami na klatkę z pojedynczym i9-7900x. Z reguły był prawie 2x szybszy.
Badając sprawę zauważyłem, że każdy Intel u nas nie osiąga pełnego Turbo Boost. Tym sposobem mocne, wielordzeniowe stacje (o słabym pojedynczym rdzeniu) zrównały się swoja wydajnością do stacji z  procesorami o mocnych rdzeniach w mniejszej ich liczbie.
Wyeliminowałem temperatury czy też problem wewnątrz scen 3ds max. Dzieje się to niezależnie od softu/silnika renderującego oraz również przy renderowaniu przysłowiowego czajnika maxa)

Ktoś kumaty może to jakoś konstruktywnie skomentować?

Dzięki!

Edited by SWRSC
Link to post
Share on other sites

A czy nie jest tak, że Turbo Boost nie włącza się gdy są obciążone wszystkie rdzenie tylko wtedy gdy obciążony jest jeden albo max kilka rdzeni? U mnie na leciwych xeonach tak własnie jest.

Link to post
Share on other sites

tak jak pionix pisze.w specyfikacji procesora powinno być napisane jakie są taktowania przy wykorzystaniu danej ilości rdzeni. Przy renderowaniu działają wszystkie więc taktowanie będzie defaultowe. 

Link to post
Share on other sites

ok, chyba jednak fałszywy alarm. Jest tak jak mówicie. Jeszcze raz dokładnie posprawdzałem czasy liczenia na różnych scenach. Tylko przy niektórych, bardzo specyficznych Xeony liczyły wolniej. Najczęściej tam, gdzie na jednym buckecie jest jest masa różnych rzeczy do przesamplowania (GI+transparentnosć+refl gloss+dof+mb) . W takim przypadku czasy równały się z prockami o mniejszej liczbie rdzeni a ich mocniejszą mocą.

We wszystkich pozostałych przypadkach - liczy tak jak powinno.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

no dobra, wracam do tematu. Jednak problem istnieje nadal i zaczyna się nasilać. Otóż stacja na 2xE5 2696 v4 obecnie liczy wolniej niż pojedynczy 7900x czy 9900K i prawie tak samo jak stary 6800K co już jest grubą przesadą.

Ustaliliśmy, że wartości turbo boost są takie jak powinny być.
Ktoś ma pomysły co powinienem sprawdzić?

@matszklar może pomoże, to stacja od Was. Spotkaliście się z czymś takim?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

-----------------
Edit: Nie jest dziwne, że Backburner monitor pokazuje liczbę CPUs przy tych Xeonach jako "32"? (tam jest 88 rdzeni razem z HT)
Reszta procesorów jak 7900x, 9900k pokazuje prawidłową liczbę.
Task manager na xeonach pokazuje użycie wszystkich 88 wątków na 100% podczas liczenia.

Edited by SWRSC
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

W kwestii wskazań liczby CPUs przez Backburner'a to chyba jest maksymalna liczba jaką pokazuje (może to jakaś pozostałość z zamierzchłych czasów której nie poprawili).

Sprawdziłem u mnie jak puściłem render przez Backburner'a na stacji z 40 wątkami to też pokazywał że jest CPUs 32 ale w rzeczywistości wszystkie rdzenie chodziły i bucketów było 40.

Reszta procesorów jak 7900x, 9900k mają mniejszą liczbę wątków więc ich wskazanie jest prawidłowe.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy