Avatar Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Cześć Mam takie pytanko, ponieważ nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi w google. Weźmy na przykład mamy płytę chodnikową, i mam taka texture seamless/tillable, położona na dużej powiezrchni. Jakie jest najlepsze wyjście aby naparzy kład dodać jakieś zmiany w niej, przykład że gdzieś tam płyty są popękane, zapadnięte woda zbiera itd. Mi jedyna co mi przychodzi do głowy do decal, i to przygotowany tak aby pasował w to miejsce gdzie chce go położyć. A druga sprawa jak mamy na przykład jakieś płytki, też teksture tilabble, to w pewny momencie mogła zmienić kolor, lub tylko niektóre płytki miały inny kolor, i nie było to powtarzalne tylko niektóre które chce Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLICEK Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 musisz je dodac na decalach, czyli walisz wszystkie plytki na jednym planie a tam gdzie chcesz dodac dodatkowe zmiany dokladasz plana z inna textura + alpha pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedaith Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Decale albo shader, który wspiera mieszanie tekstur na podstawie Vertex Coloru albo splatmapy. W jakim programie/silniku pracujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 https://www.artstation.com/artwork/Ye8o4d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avatar Posted February 20, 2021 Author Share Posted February 20, 2021 (edited) Teraz to tylko w blenderze pracuje. Czasami widzę na jakiś Renderach albo w grach, i zastanawiam się jak by to było zrobione. Ostatnio było mi takie coś potrzebne, i trochę po chamsku to robiłem, tak mi się przynajmniej wydaje. Miałem korytarz wyłożony płytkami, i po brzegach szedł pas innych płytek, z wypustkami. Więc zrobiłem sobie także podzieliłem plane, dołem krawędzie tam gdzie te płytki maja byc. Czyli na jednym poligonie jeden materiał, a na sąsiadującym drugi. A przejście między nimi poprawiłem w PS. Ale w grach czasami widzę podłoga z płytek, liczę sobie płytki co ile się potwarze a tu bum, kawałek inny, a potem znowu wracam do tego poprzedniego. Edited February 20, 2021 by Avatar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avatar Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 żadnych więcej pomysłów/opcji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now