Skocz do zawartości

Jak dodawać detale na powtarzającej się teksturze


Avatar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam takie pytanko, ponieważ nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi w google.

Weźmy na przykład mamy płytę chodnikową, i mam taka texture seamless/tillable, położona na dużej powiezrchni.

Jakie jest najlepsze wyjście aby naparzy kład dodać jakieś zmiany w niej, przykład że gdzieś tam płyty są popękane, zapadnięte woda zbiera itd. Mi jedyna co mi przychodzi do głowy do decal, i to przygotowany tak aby pasował w to miejsce gdzie chce go położyć.

 

A druga sprawa jak mamy na przykład jakieś płytki, też teksture tilabble, to w pewny momencie mogła zmienić kolor, lub tylko niektóre płytki miały inny kolor, i nie było to powtarzalne tylko niektóre które chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Teraz to tylko w blenderze pracuje. Czasami widzę na jakiś Renderach albo w grach, i zastanawiam się jak by to było zrobione.

Ostatnio było mi takie coś potrzebne, i trochę po chamsku to robiłem, tak mi się przynajmniej wydaje.

Miałem korytarz wyłożony płytkami, i po brzegach szedł pas innych płytek, z wypustkami. Więc zrobiłem sobie także podzieliłem plane, dołem krawędzie tam gdzie te płytki maja byc. Czyli na jednym poligonie jeden materiał, a na sąsiadującym drugi. A przejście między nimi poprawiłem w PS.

Ale w grach czasami widzę podłoga z płytek, liczę sobie płytki co ile się potwarze a tu bum, kawałek inny, a potem znowu wracam do tego poprzedniego.

Edytowane przez Avatar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności