Napisano 17 Luty 20214 l Cześć Mam takie pytanko, ponieważ nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi w google. Weźmy na przykład mamy płytę chodnikową, i mam taka texture seamless/tillable, położona na dużej powiezrchni. Jakie jest najlepsze wyjście aby naparzy kład dodać jakieś zmiany w niej, przykład że gdzieś tam płyty są popękane, zapadnięte woda zbiera itd. Mi jedyna co mi przychodzi do głowy do decal, i to przygotowany tak aby pasował w to miejsce gdzie chce go położyć. A druga sprawa jak mamy na przykład jakieś płytki, też teksture tilabble, to w pewny momencie mogła zmienić kolor, lub tylko niektóre płytki miały inny kolor, i nie było to powtarzalne tylko niektóre które chce
Napisano 17 Luty 20214 l musisz je dodac na decalach, czyli walisz wszystkie plytki na jednym planie a tam gdzie chcesz dodac dodatkowe zmiany dokladasz plana z inna textura + alpha pozdro
Napisano 18 Luty 20214 l Decale albo shader, który wspiera mieszanie tekstur na podstawie Vertex Coloru albo splatmapy. W jakim programie/silniku pracujesz?
Napisano 20 Luty 20214 l Autor Teraz to tylko w blenderze pracuje. Czasami widzę na jakiś Renderach albo w grach, i zastanawiam się jak by to było zrobione. Ostatnio było mi takie coś potrzebne, i trochę po chamsku to robiłem, tak mi się przynajmniej wydaje. Miałem korytarz wyłożony płytkami, i po brzegach szedł pas innych płytek, z wypustkami. Więc zrobiłem sobie także podzieliłem plane, dołem krawędzie tam gdzie te płytki maja byc. Czyli na jednym poligonie jeden materiał, a na sąsiadującym drugi. A przejście między nimi poprawiłem w PS. Ale w grach czasami widzę podłoga z płytek, liczę sobie płytki co ile się potwarze a tu bum, kawałek inny, a potem znowu wracam do tego poprzedniego. Edytowane 20 Luty 20214 l przez Avatar
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto