michalo Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 (edytowane) Hej, Wiem, że Ameryki nie odkryłem ale Klicek na Summicie pokazał w prezentacji jak tworzyć sobie takie tekstury. Można ominąć krok z tworzeniem kwadratowego canvasa i od razu działać na planie a potem wypalić z niego alphe przy użyciu Alpha>>From mesh W okienku można sobie wycentrować nasz plane, zoomować czy co tam się chce. Nie testowałem tego bardzo ale pewnie generalnie z grubsza się przyda, bo do skóry itp, nie trzeba mieć idealnego patternu Ficzer chyba jest od 2020 roku ale tak rzadko tego używam, że mi się zapomniało a te ekstra kroki ze starego workflow zawsze można ominąć. Wiadomo, tylko alphe tak zrobimy ale nie zawsze potrzeba nam wiecej. Edytowane 19 Listopad 2021 przez michalo 3
Sebazx6r Napisano 20 Listopad 2021 Napisano 20 Listopad 2021 (edytowane) Zgadza się ja chyba jeszcze inaczej robiłem. Kiedyś xD... Zwykły grab doc chyba przy alphie. From mesh to poprostu model 3d mozna pyknać czegoś i tez zrobić. I nawet ten z opcją vectora. Aczkolwiek tu bez retopo w sie nie obejdzie bod v-disp z zetki to kupa. Albo trzeba przeskoczyc do mudboxa i po raycascie. Abstrahując od tematu. Zajarany byłęm reprojekcją po historii. Teraz po testach wiem, ze wole sobie zrobic duplikat i mieć opcję edycji przed reprojekcją bo jak za mocno sięwyedytuje to strzela jak głupie. Jednymi słowy ta opcja to straszna kupa jest - wciśnięty na siłę gniot. Edytowane 20 Listopad 2021 przez Sebazx6r
KLICEK Napisano 22 Listopad 2021 Napisano 22 Listopad 2021 Twoj sposob nie zadziala. Model musialby byc idealnie ztajlowany a wrap tak nie dziala (czyli pattern na planie musi byc idealny z idealnymi krawedziami) Zwykle alfy mozesz lapac w ten sposob, jak masz cos w centrum plana a na krawedziach nic.
michalo Napisano 22 Listopad 2021 Autor Napisano 22 Listopad 2021 W dniu 20.11.2021 o 22:30, Sebazx6r napisał: Abstrahując od tematu. Zajarany byłęm reprojekcją po historii. Teraz po testach wiem, ze wole sobie zrobic duplikat i mieć opcję edycji przed reprojekcją bo jak za mocno sięwyedytuje to strzela jak głupie. Jednymi słowy ta opcja to straszna kupa jest - wciśnięty na siłę gniot. Ta, to bardzo agresywnie przyciąga vertexy do kamery, projektując w ten sposób detal. Nadaje się jak nie ma kątów ujemnych, dyna mesh pomaga ogólnie kupa. Można się tym czasem ratować ale to długa droga 57 minut temu, KLICEK napisał: Twoj sposob nie zadziala. Model musialby byc idealnie ztajlowany a wrap tak nie dziala (czyli pattern na planie musi byc idealny z idealnymi krawedziami) Zwykle alfy mozesz lapac w ten sposob, jak masz cos w centrum plana a na krawedziach nic. no tak ale u ciebie też chyba się nie zgadzało bo dokument odnosił się do tego mniejszego plane, co już wyklucza idealne przejście w teksturze? Tak czy się mylę?
KLICEK Napisano 22 Listopad 2021 Napisano 22 Listopad 2021 19 minut temu, michalo napisał: Ta, to bardzo agresywnie przyciąga vertexy do kamery, projektując w ten sposób detal. Nadaje się jak nie ma kątów ujemnych, dyna mesh pomaga ogólnie kupa. Można się tym czasem ratować ale to długa droga no tak ale u ciebie też chyba się nie zgadzało bo dokument odnosił się do tego mniejszego plane, co już wyklucza idealne przejście w teksturze? Tak czy się mylę? Zoba wideo jeszcze raz, tam idealnie ucina krawedzie jak palisz do textury. Jedyne co mozna do tego workflow dodac to faktycznie lockowanie kamery, ale wolalem tego nie testowac na streamie, zeby czegos nie spieprzyc. 😉 2
michalo Napisano 22 Listopad 2021 Autor Napisano 22 Listopad 2021 Godzinę temu, KLICEK napisał: Zoba wideo jeszcze raz, tam idealnie ucina krawedzie jak palisz do textury. Jedyne co mozna do tego workflow dodac to faktycznie lockowanie kamery, ale wolalem tego nie testowac na streamie, zeby czegos nie spieprzyc. 😉 fakt
michalo Napisano 24 Listopad 2021 Autor Napisano 24 Listopad 2021 Cofam przyznanie ci racji, jednak to ja ją mam 😉 tzn to click bait działą ale w konkretym przypadku jak chisel brush/scribe brush, który idealnie równo działa na krawędzie 1
KLICEK Napisano 24 Listopad 2021 Napisano 24 Listopad 2021 o ciekawe 🙂 ale troche dodales krokow, np. wylaczyles smooth na planie, albo dales crease na krawedzie 🙂 (plane ma ostra katy) ale dobrze wiedziec, bede mial dodatkowy material do pokazania na shaku 😄 Generalnei problem zostaje, czyli jezeli chcesz cos zrobic organicznego to rozwalisz krawedzie 🙂 natomiast, nadal polaczenie tych sposobow jest spoko, zalezy co potrzebujesz 😄 fajnie ze Ci sie chcialo ulepszyc workflow 😄 pdooba mi sie 😄
michalo Napisano 24 Listopad 2021 Autor Napisano 24 Listopad 2021 Tak, problem zostaje dokładnie ten sam ale przy standardowych brushach, ale w tym przykłądnie nie zrobiłem żadnych ekstra kroków. tutaj użyłem scribe standard (nowy brush) - nie działa na niego siła nacisku, nie maluje alphą , za to maluje krzywą - czyli wszystko co zniekształca krawędź nie działa w tym danym brushu Tak samo pewnie podziałają chisel brushe, bez siły nacisku razem z morphem. A może i z siłą nacisku? Trzeba by sprawdzić. Być może scribe jest jedynym, który tutaj podziała 😉 To na shaku wspomnij o mnie i poproś o follow bo jako insta girl słabo mi idzie 😉
KLICEK Napisano 24 Listopad 2021 Napisano 24 Listopad 2021 no jak nie nic nie zrobiles? to jak zachowales rogi plana? brush + sculptris? no ale wtedy juz nie zlapiesz vdma...
michalo Napisano 24 Listopad 2021 Autor Napisano 24 Listopad 2021 No tak wyłączyłem smooth przy subdivide. Ale to nie jest chyba aż taki extra step?
KLICEK Napisano 24 Listopad 2021 Napisano 24 Listopad 2021 no jest 🙂 nie jakis nie wiadomo jaki, ale jak robisz tuta, to co nie powiesz o tym? 😄 wtedy troche final jest inny niz pokazujsz
michalo Napisano 24 Listopad 2021 Autor Napisano 24 Listopad 2021 To nie był tut tylko porada wujka Michała:) 1 1
KLICEK Napisano 24 Listopad 2021 Napisano 24 Listopad 2021 wazne ze w sumie ulepszone i dodatkowe sciezki sprawdzone 😄 2
Sebazx6r Napisano 1 Grudzień 2021 Napisano 1 Grudzień 2021 (edytowane) Obejrzałem sobie jeszcze raz. Przyznam , że o opcji wrap do tile'i nie wiedziałem. Dzięki obu panom. Michalów za to ze wrzucił wątek i Klickowi za prezentacje. Muszę w końcu sobie przygotować jakiegoś float menu. Obecnie mam większość rzeczy u dołu i góry GUI, ale jak trzeba przyczepić te dropdown menu z lewej i prawej to wszystko się chowa. Edytowane 1 Grudzień 2021 przez Sebazx6r 1
michalo Napisano 1 Grudzień 2021 Autor Napisano 1 Grudzień 2021 5 minut temu, Sebazx6r napisał: przynam ze wiekrzosc UI mam u dołu ułozonego ale musze zrobic sobie wkoncu floating menu. Do brushy glownie uzywam b + kolejne przyciski xD.... Ja mam pod 1-5 w tym jeszcze chyba z shiftem i w floating menu te mnie juzywane + jeszcze kmbinacje z B generalnie z tym B to sie przejechalem pare razy jak zmienili kolejność brushy, jak standard kiedys przestal byc BST, move topo chyba a ostatnio spiral i morph bruhs, takze ten... trzeba updatowac skróty w glowie co wersje zbrusha 😕
Sebazx6r Napisano 1 Grudzień 2021 Napisano 1 Grudzień 2021 Dodawnie wlasnych brushy tez zmienia skroty 😜. Niestety ich brush managment sie. To całe library Lightbox powinno miec mozliwosc przeniesienia na ekran obok...
michalo Napisano 1 Grudzień 2021 Autor Napisano 1 Grudzień 2021 (edytowane) Jest plugin XMD toolbox - w najnowszej wersji dodali skrót do pluginów. Jego wersja darmowa pozwala na management brushy, alph i może coś jeszcze. Kiedyś go używałem - właśnie darmowego - możesz dzielić brushe na grupy, ulubione itp. Ogólnie było spoko, nie wiem czemu przestałem go używać.. Działa jako zewnętrzna apka, więc masz niezależne okno Edytowane 1 Grudzień 2021 przez michalo 1
michalo Napisano 2 Grudzień 2021 Autor Napisano 2 Grudzień 2021 (edytowane) Nagrałem, najnowsza wersja - 3, jest darmowa i pozwala na organizację bruszy, materiałów, toolów, chyba wszystkiego. Można dodawać tagi, lokalizacje więc super spoko sprawa. Ta wersja byłą komercyjna ale zbrush oficjalnie połączył się z XMD w 2021 i jest jużza free. Ale trzeba mieć konto. XMD to baza brushy ale jest ich pierdylion, parę za free. Nic specjalnego, lepiej omijać bo człowiek wpadnie w pułapkę przeglądania brushy i zastanawiania się jak zrobić coś z gotowca, a zrobiłby to sam z 5 razy w tym samym czasie 😉 Edytowane 2 Grudzień 2021 przez michalo 1
Nezumi Napisano 2 Grudzień 2021 Napisano 2 Grudzień 2021 (edytowane) Najczesciej uzywane brushe mam na skrotach od 1 do 8, nieco mniej uzywane wyciagniete na pasek na dole a jak czasem musze jakiegos rzadko uzywanego poszukac to dupy mi nie urwie 😉 bo... go rzadko uzywam. W zetce juz jest ogrom brushy - jakbym jeszcze mial instalowac jakies zewnetrzne to bylby calkiem zamet (chociaz dwa fajne sobie dorzucilem :D). Dokladnie mam tak jak @michalomowi - jak zaczne przegladac, testowac, zastanawiac sie to koniec koncow minie godzina-dwie i nic nie zrobione. Boje sie tej pulapki niekonczoncych sie "testow". Edytowane 2 Grudzień 2021 przez Nezumi
michalo Napisano 3 Grudzień 2021 Autor Napisano 3 Grudzień 2021 15 godzin temu, Sebazx6r napisał: I t oda sie wrzucic na monitor obok? tak ogólnie testuje sobie ten program i czasem go wywala.. jest spoko bo masz dostep do wszystkiego z poziomu programu ale jest tez balagan, bo mam dajmy na to paczke bruszy, ktora mam wrzucona do folderu lighboxa i tam mam różne paczki bruszy + te z zbrusha jak wrzucam cały ten folder zbrushed do tego toolboxa to jest sieczka - trzeba znać nazwy bruszy zeby je znalezc bo nie ma tam wewnętrznego podziału na podfoldery możesz sobie potem to ręcznie dzielić na ulubione, tagowac , ale zeby to ogarnac trzeba by pewnie wrzucać pojedyncze foldery i odrazu katalogować wiec.. dla mnie to problem i chyba dlatego przestalem to uzywac i skacze po tym lightboxie jak konik polny bo przynajmniej mam opisy folderów. no ale zainstalowałem znowu i moze bede uzywal. Generalnie jest ok ale trzeba sobie trochę to tam w środku poukładać a na to trzeba czasu i chęci. z sieczką też da się funkcjonować - fajnie zobaczyć całą kolekcję na raz 12 godzin temu, Nezumi napisał: Najczesciej uzywane brushe mam na skrotach od 1 do 8, nieco mniej uzywane wyciagniete na pasek na dole a jak czasem musze jakiegos rzadko uzywanego poszukac to dupy mi nie urwie 😉 bo... go rzadko uzywam. W zetce juz jest ogrom brushy - jakbym jeszcze mial instalowac jakies zewnetrzne to bylby calkiem zamet (chociaz dwa fajne sobie dorzucilem :D). Dokladnie mam tak jak @michalomowi - jak zaczne przegladac, testowac, zastanawiac sie to koniec koncow minie godzina-dwie i nic nie zrobione. Boje sie tej pulapki niekonczoncych sie "testow". ja mam od 1 do 5 bo dalej nie sięgam bez patrzenia 😉 generalnie trzymam się blisko ctrl
Nezumi Napisano 3 Grudzień 2021 Napisano 3 Grudzień 2021 16 minutes ago, michalo said: bo dalej nie sięgam bez patrzenia Ja czasem zapominam co mam gdzie i wciskam kolejno az trafie na to czego szukam 😄 2
Sebazx6r Napisano 3 Grudzień 2021 Napisano 3 Grudzień 2021 Z mojego pkt widzenia zwykly standard brush plus alphy i 3 tryby sprawy roll drag.... Poza tym dobrze by bylo by funkcje brusha mozna bylo wlaczac globalnie(nie wiem czy juz tak nie zrobili moge sie mylic)
michalo Napisano 3 Grudzień 2021 Autor Napisano 3 Grudzień 2021 Godzinę temu, Sebazx6r napisał: Poza tym dobrze by bylo by funkcje brusha mozna bylo wlaczac globalnie(nie wiem czy juz tak nie zrobili moge sie mylic) O jakich funkcjach mówisz? Jak chcesz zmienić jakiś standardowy brush to wystarczy go nadpisać, np funkcja color w clay brush. Wtf, po co? W ogóle to chętnie bym ponarzekał zbrusha w jakimś osobnym wątku - albo cały dział zrobić 😉 Jest tego tyle, że... Total off top Pamiętacie odcinek Family Guy co Peter występował w tv w programie What really drives my gea,r czy coś takiego? właśnie przydałby się ten wątek, napisał bym ,że zapylam do szkoły bo nagle nałożyli na klasę kwarantanne i muszę odebrać córkę i chuj z zawodów karate w weekend i mikołajek z przyjaciółką. Ja pierl...asdzx
Nezumi Napisano 3 Grudzień 2021 Napisano 3 Grudzień 2021 3 hours ago, michalo said: W ogóle to chętnie bym ponarzekał zbrusha w jakimś osobnym wątku - albo cały dział zrobić 😉 Jest tego tyle, że... Jestem za. Fajnie sobie ponarzekac jakie to zycie ciezkie mamy i Pixologic jaki zly jest, ze nas nie slucha 🤣 Ogolny watek do narzekan bylby spoko odskocznia od swiata ktory ukrywa dislike'i, blokuje wszystko co nie jest pozytywne i na sile zaklada nam maske ze sztucznym usmiechem. I nikt nie moglby napisac "nie narzekaj!" bo kurde po to bylby ten watek wlasnie. Powodzenia w zmaganiach z zyciem @michalo! 2
Sebazx6r Napisano 3 Grudzień 2021 Napisano 3 Grudzień 2021 (edytowane) Wyjebaliii widocznosc dislike w YT .... Swiat schodzi na psy Tyle zmarnowanych klikniec... Cytat O jakich funkcjach mówisz? Jak chcesz zmienić jakiś standardowy brush to wystarczy go nadpisać, np funkcja color w clay brush. Wtf, po co? Chodzi mi o funkcje typu back face masking ... mask by poligrupuse. Dobrze by bylo opcja by mogly dzialac globalnie... Zamaist per brush. Chodzi mi o to by nie robic nowych brushy tylko uzupelniac ich funkcjonalnasc globalnie. Bez uzytkownia ciezko mi pisać. W tym ,że tak jak pisałem moim skromny zdaniem 3/4 brushy wciaganych to sa standard brushe plus alphy ewentualnie obecnie VDM czyli ten slawetny vector displacement. To powinno dzialac ze standardem. Moze i dziala. W tym ze ze osobiscie nie uzywam ze wzgledu technicznych vector dispa nie wypal do renderowania na pewno poprawnego w zetce i na pewno nie tangent space. Z drugiej strony multiplikowanie ALPH dziala globalnie ;/... A to czasem poprostu przeszkadza. Edytowane 3 Grudzień 2021 przez Sebazx6r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się