Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zaczynam w Blenderze, może to jakiś mój błąd. Po włączeniu UV Editing z lewej strony zamiast podglądu rozłożonej siatki mam czarne okno. Co z tym zrobić?

bl.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 727
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano
  • Autor

Nie wiem co to jest plik blend. Załączam wyraźniejszy zrzut. Tylko otworzyłem Blendera, wcisnąłem  UV Editing. Ne dokonywałem żadnych ingerencji w ustawienia. Po prostu zaraz po instalacji.

Untitled2.jpg

Napisano

Sprawdź czy w wersji 2.93 ten błąd też występuje. A plik blend to nic innego jak plik ze sceną Bledera.

Czy to kolejna instalacja Bendera czy pierwszy Blender bez poprzedniej instalacji? Jeśli była poprzednia to może program zaciągnął poprzednie ustawienia ze starszej wersji i trzeba tylko zresetować program.

Sprawdź też sterowniki czy są najnowsze lub wróć do poprzednich i może problem zniknie.

Problem występuje tylko w zakładce UV? A jak zachowuje się program jak zmienisz 3d viewport na uvedit?

Image edit też jest czarny?  

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

W wersji 2,83 lts działa, w wersji 2,93 lts już nie działa. Instalowałem wcześniejsze wersje ale otwierałem patrzyłem i zamykałem. Po prostu tak przyzwyczaiłem się do zupełnie innego interfejsu Zbrusha.

kostkauv.blendPobieranie informacji ...

Napisano

@zoom u mnie działa poprawnie, tj. mam rozłożoną siatkę uv zamiast czarnego ekranu jak u Ciebie. Wniosek jest taki, że problem tkwi w wersji Blendera, z której korzystasz (mniej prawdopodobne) albo w zasadzie komputera, z którego korzystasz - czytaj - karta graficzna i jej sterowniki. Jakiej karty używasz?

kostkauv.png

Edytowane przez alex3d

Napisano
  • Autor

Być może karta bo komp raczej wiekowy. Karta NWIDIA Quadro FX 4800.  A zatem pozostanę przy działającej wersji  2,83. Na razie chcę tylko UV robić w Blenderze. Rendery też mnie bardzo pozytywnie zaskoczyły. Szkoda że rozdzielczość ograniczona. 

Dzięki.

 

 

 

 

 

Napisano

Na stronie Blendera widnieje, że wymaga karty graficznej z minimalnie 2GB pamięci. Wersja 2.8x ma prawdopodobnie mniejsze wymagania i pewnie w 2.9x/3.x tam go boli. A o jakich ograniczeniach wielkości renderu mowa? - bo pierwszy raz o takowych słyszę 🙂 

Napisano
  • Autor

Faktycznie, problem sprzętowy. Zmieniłem kartę... i resztę też 🙂 DZIAŁA.

Napisano
  • Autor

O ograniczeniach rozdzielczości przeczytałem gdzieś, z poradą żeby renderować w kawałkach i potem składać. Też wydawało mi się to dziwne. Odkrywam dopiero Blendera i niestety opieram się na tym co przeczytałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności