zoom Napisano 15 Styczeń 2022 Napisano 15 Styczeń 2022 Zaczynam w Blenderze, może to jakiś mój błąd. Po włączeniu UV Editing z lewej strony zamiast podglądu rozłożonej siatki mam czarne okno. Co z tym zrobić?
alex3d Napisano 16 Styczeń 2022 Napisano 16 Styczeń 2022 @zoom ten zrzut jest mało wyraźny. Najlepiej załącz plik blend.
zoom Napisano 16 Styczeń 2022 Autor Napisano 16 Styczeń 2022 Nie wiem co to jest plik blend. Załączam wyraźniejszy zrzut. Tylko otworzyłem Blendera, wcisnąłem UV Editing. Ne dokonywałem żadnych ingerencji w ustawienia. Po prostu zaraz po instalacji.
EthicallyChallenged Napisano 16 Styczeń 2022 Napisano 16 Styczeń 2022 plik .blend to format pliku Blendera. Zapisz plik, zalacz go tutaj i wtedy moze ktos zobaczy co jest grane. Sam jestem ciekaw czemu tak sie dzieje.
Mortom Napisano 16 Styczeń 2022 Napisano 16 Styczeń 2022 (edytowane) Sprawdź czy w wersji 2.93 ten błąd też występuje. A plik blend to nic innego jak plik ze sceną Bledera. Czy to kolejna instalacja Bendera czy pierwszy Blender bez poprzedniej instalacji? Jeśli była poprzednia to może program zaciągnął poprzednie ustawienia ze starszej wersji i trzeba tylko zresetować program. Sprawdź też sterowniki czy są najnowsze lub wróć do poprzednich i może problem zniknie. Problem występuje tylko w zakładce UV? A jak zachowuje się program jak zmienisz 3d viewport na uvedit? Image edit też jest czarny? Edytowane 16 Styczeń 2022 przez Mortom
zoom Napisano 16 Styczeń 2022 Autor Napisano 16 Styczeń 2022 W wersji 2,83 lts działa, w wersji 2,93 lts już nie działa. Instalowałem wcześniejsze wersje ale otwierałem patrzyłem i zamykałem. Po prostu tak przyzwyczaiłem się do zupełnie innego interfejsu Zbrusha. kostkauv.blend
alex3d Napisano 16 Styczeń 2022 Napisano 16 Styczeń 2022 (edytowane) @zoom u mnie działa poprawnie, tj. mam rozłożoną siatkę uv zamiast czarnego ekranu jak u Ciebie. Wniosek jest taki, że problem tkwi w wersji Blendera, z której korzystasz (mniej prawdopodobne) albo w zasadzie komputera, z którego korzystasz - czytaj - karta graficzna i jej sterowniki. Jakiej karty używasz? Edytowane 16 Styczeń 2022 przez alex3d
EthicallyChallenged Napisano 16 Styczeń 2022 Napisano 16 Styczeń 2022 u mnie tez jest normalnie, tzn tak jak u alex3d
zoom Napisano 16 Styczeń 2022 Autor Napisano 16 Styczeń 2022 Być może karta bo komp raczej wiekowy. Karta NWIDIA Quadro FX 4800. A zatem pozostanę przy działającej wersji 2,83. Na razie chcę tylko UV robić w Blenderze. Rendery też mnie bardzo pozytywnie zaskoczyły. Szkoda że rozdzielczość ograniczona. Dzięki.
Tvaroog Napisano 17 Styczeń 2022 Napisano 17 Styczeń 2022 23 godziny temu, zoom napisał: Szkoda że rozdzielczość ograniczona. Rozdzielczość ograniczona?
Mortom Napisano 21 Styczeń 2022 Napisano 21 Styczeń 2022 Na stronie Blendera widnieje, że wymaga karty graficznej z minimalnie 2GB pamięci. Wersja 2.8x ma prawdopodobnie mniejsze wymagania i pewnie w 2.9x/3.x tam go boli. A o jakich ograniczeniach wielkości renderu mowa? - bo pierwszy raz o takowych słyszę 🙂
zoom Napisano 7 Luty 2022 Autor Napisano 7 Luty 2022 Faktycznie, problem sprzętowy. Zmieniłem kartę... i resztę też 🙂 DZIAŁA.
zoom Napisano 7 Luty 2022 Autor Napisano 7 Luty 2022 O ograniczeniach rozdzielczości przeczytałem gdzieś, z poradą żeby renderować w kawałkach i potem składać. Też wydawało mi się to dziwne. Odkrywam dopiero Blendera i niestety opieram się na tym co przeczytałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się