Skocz do zawartości

Render z tłem


zoom

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję zrobić taką prostą rzecz, obiekt 3d wkomponowany w zdjęcie, obrazek 1, ale wychodzi mi to co na obrazku 2. Może jest jakiś inny sposób bo tu tło na różne sposoby owija się wokół obiektu.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrenderuj cień i box, a tlo dodaj w kompo. Oczywiscie tło jest potrzebne do zmatchowania perspektywy ,ale juz w samym renderz go nie musisz miec. Mozesz tez wymodelowac otoczenia i na to zrobic projekcje by troche odbic z tego zlapac, ale zazwyczaj do backplate robi sie tez HDRI.
Zeby tlo sie owijalo sie wokol projektu musisz miec mapke zrobioną do ego. Czyli jakaś forme sferyczne cube lub cylindrycznego mapowania. HDRKi sa tak robione
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Blenderze nie ma takiej funkcji? To chyba nie jest coś skomplikowanego. Pierwszy render zrobiony w KeyShot niemal trzema kliknięciami myszy.

To jest prosta bryła i ostatecznie można by tak jak piszesz. Jednak coś bardziej postrzępionego wymagałoby wygenerowania jakiejś maski  i potem zabawa z usuwaniem tła renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze uzywalem tego softu zeby zlapac odpowiednia perspektywe ze zdjecia:

https://fspy.io/

potem sobie robilem plane'a jako shadowcatcher i renderowalem do czegos z alfa channelem. No a na koncu laczylem w Affinity Photo (czy tam jak ktos lubi w Photoshopie czy co tam chce. Swiatlo tylko trzeba dograc, zwykle najpierw uzywalem tego zdjecia z tla zamiast hdrki - czasami ideal sie spasuje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programik może się przydać, dzięki. Tak jak opisałeś kiedyś robiłem. Ale wracając do tematu, chcę w Blenderze tylko to co na pierwszym renderze, pomijając nawet problemy z perspektywą. Obiekt zrenderowany razem z płaskim zdjęciem w tle bez „postprodukcji”. Nie da się?

Z dopasowaniem perspektywy nie mam problemu. Perspektywę determinuje, wysokość i nachylenie aparatu i ogniskowa obiektywu, a ściślej odległość od obiektu. Proste geometryczne wykreślanie tych zależności nie zawsze daje właściwy obraz perspektywy. Z dopasowaniem perspektywy radzę sobie tak, że w przestrzeni w która chcę coś wstawić rozkładam folię 1x1m i robię zdjęcie potem drugie, właściwe, bez folii. Potem na przykład postać 3d którą chcę wstawić wstawiam na płaszczyznę, w założeniu 1x1m, i dopasowuję. Usuwam płaszczyznę zmieniam zdjęcie w tle i renderuję. Teoretycznie działa, ale praktycznie postać zawsze jest jakby trochę przechylona do przodu, a zatem i tak korekta subiektywna. Następnego dnia trzeba jeszcze raz popatrzeć i jeszcze raz skorygować, zawsze. Generalnie uważam że jak coś wygląda dobrze to jest dobrze.

Inna sprawa że bezkrytycznie akceptujemy wszystkie zdeformowane „czyste” zdjęcia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zoom napisał:

Nie da się?

Da się. w scenie którą pokazałeś:  Pod cuba daj plane jako shadow catcher a w texture coordinate dla tła NIE object tylko window. Noda mapping można wywalić.

Dwie uwagi:

1. obrazek do background dodajemy jako zwykły "image texture"

2. rozdzielczość renderu musi mieć proporcje wybranego obrazka bo jest on dopasowywany do okna.

Metoda Nezumiego jest jednak znacznie lepsza.

Oczywiście obraz tła można też dodać w nodach przy compositingu.

 

image.thumb.png.539c607a9a562232bc74f20f3dacd6ac.png

Tu propozycja z nodami w compositingu:

image.thumb.png.cba79e70b6f16d4d8b1e7910805f8597.png

 

 

 

Edytowane przez mrys
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności