zoom Napisano 23 Kwiecień 2022 Napisano 23 Kwiecień 2022 Czy można zmienić kolor cienia generowanego przez Shadow Catcher? Cień w pogodny dzień jest niebieski, a Shadow Catcher robi cień czarny i tu problem. Mogę go rozjaśnić ale nie znalazłem sposobu żeby zmienić kolor.
Lucas Napisano 24 Kwiecień 2022 Napisano 24 Kwiecień 2022 W sumie nie ma czegoś takiego jak kolor cienia - na to jak wygląda wpływa to, jakie jest oświetlenie ogólne (nieboskłon) poza "głównym" oświetleniem w postaci słońca. Zamiast używać do świecenia tej samej mapy co do tła, spróbuj wstawić tam nawet zwykły Sky Texture (tryb Hosek/Wilkie zamiast domyślego Nishita) z dużo większą mocą, nawet 2-3, poeksperymentuj. Kolejna sprawa to materiał shadow catchera - on też ma wpływ na kolor cienia więc możesz popróbować różne odcienie, teoretycznie kolor asfaltu ze zdjęcia powinien dać najbardziej realistyczny efekt ale tu znowu musisz poeksperymentować.
zoom Napisano 25 Kwiecień 2022 Autor Napisano 25 Kwiecień 2022 Kolor cienia to był po prostu skrót myślowy. Do tego co napisałeś warto by dodać jeszcze oświetlenie cienia przez szczątkowe światło odbite od samego obiektu. Mam świadomość tego od czego zależy odcień cienia. W tej scenie to będzie kolor nieba, asfalt sam narzuci swój odcień po rozjaśnieniu. Tu tekstura świecąca służy wyłącznie do kontrolowania „gęstości” cienia - górny nod background. Już zmieniałem kolor podłoża, nic nie dało. Oświetlenie mapą nieba zmienia kolor obiektu w całości, a cień i tak czarny. Pomyślałem jeszcze o doświetleniu słabym, rozproszonym światłem niebieskim dokładnie z przeciwnej strony do światła zasadniczego, też nie. Widać cień może być tylko czarny i pozostaje chyba tylko eksport z maską do programu foto i tam poprawka.
Sebazx6r Napisano 25 Kwiecień 2022 Napisano 25 Kwiecień 2022 cien osobno wyrendizi na czarno bialo i wrzuci go w maske i se bedziesz mogl kolorowac.i mnozyc przez backplate. Inaczej poprostu doswiec z gory niebieskim swiatlem. P.S. Depth mapy mozesz kolorwać wiec zamiast raystracingu depth mape wlacz i wyrendz czym kolwiek. Je tez mozna zmiekczać.
Ania Napisano 27 Kwiecień 2022 Napisano 27 Kwiecień 2022 Shadow catcher w Blender 2.x nie ma koloru i sample nie wpływają na wygładzanie. Można farbować i wygładzać (denoise) tylko w Compositingu. Podobno w 3.0 cośtam zmienili, ale nie oglądałam jeszcze https://developer.blender.org/rBc77529091f8d658f7bf5590d136a2c19c3c02559 https://www.blendernation.com/2021/12/05/new-shadow-catcher-features-in-blender-3-0-cycles-x-tutorial/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się