Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem z 3ds max że przy większej ilości poligonów program laguje. Np. przy obracaniu czy przesuwaniu kamery są odczuwalne spadki FPS i tak jak by okienko 3d działało w zwolnionym tempie. Do tego np. okienko materia editor na sekundę przy otwieraniu czy nakładaniu tekstury zwiesza się na sekundę.

Mój sprzęt to:

  • procek: i7-10700k
  • grafika: palit geforce gtx 1060 dual 6gb gddr5
  • ram: 32GB kingston 3600hz
  • zasilacz: 750W 80 Plus Gold
  • płyta główna: gigabyte z490 aorus elite ac
  • Posiadam 3 dyski. 2 to M.2 i jeden SSD.

Temperatury są w normie. Nic się nie grze. Większość gierek na tej karcie działa bez najmniejszego problemu. Jedynie te niektóre nowe się wykrzaczają jak, np. Battlefield 2042. Ale to już wina samej karty. Sam system jest dopiero co po formacie. Dziś w nocy robiony.

Ktoś wie czego to może być wina i czy da się to naprawić? Dodam jeszcze że korzystam z wersji 3ds max 2010.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Normalna sytuacja, nie ma takiego sprzętu którego nie dałoby się zajeździć ciężką sceną, to nie gra z optymalizacją więc nie ma co porównywać. Masz bardzo mało vramu i szybko może zaczyna go brakować albo i scena rzeczywiście jest ciężka i lepeij nie będzie. możesz ukrywać obiekty w wievporcie gdy pracujesz, zmienić ustawienia żeby np nie generowały się cienie czy ao i też powinno pomóc. Inne programy w tle też zabierają vram wie można wyłączyć. 

Napisano

O jakiej ilości poligonów mowa? 20M - 90M? Destro dobrze mówi, nie ma bata spadki w fpsach to norma 🙂 Więc optymalizacja viewportu to podstawa, poukładaj sobie to wszystko na warstwach, ustaw najcięższe siatki nad którymi aktualnie nie pracujesz aby wyświetlały się jako boxy, powywalaj scatery - albo srogo obetnij  w viewporcie itd. Textury też obniż na widoku - nie muszisz mieć 12k textur ALBO wyłącz a vram uwolni sie od zbędnego balastu. Wywal zbędne subdivy z viepotu etc.
Czasami jak kończę animacje to pod koniec bywa że scena chodzi w 12fpsach A to i tak jak dla mnie sukces 😄 Oczywiście podczas puszczania animacji, bo jak by viewport chodził na 12fps to chyba bym się pociachał! Ale jak jest 30+ to luzik arbuzik w counter strike'a nie gram, byle dało się przesuwać vertexsiczki 😄 

Napisano (edytowane)

Masz spadki przy 23k poligonów? hmmm... po jakiejś aktualizacji czy jak? A czy czy ten klatkarz to podczas odtwarzania animacji? Czy, że się tak wyrażę "na sucho"? Bo przy 23k to powinno śmigać płynniusio. Spróbuj stery do karty upnać albo downąć jak updateowałeś. 
A jeszcze jedno... powyłączaj tez te wodotryski, typu cienie, światła itd. Powinno trochę odmulić. 

Edytowane przez Mortom
Napisano

Jeżeli dobrze patrzyłem to tak. Wcisnąłem klawisz 7 i w oknie pokazuje ile jest poligonów. Co do aktualizacji to sprawdzałem kiedyś na nowych i starych i to samo. W sumie mogłem od razu napisać co robię. To nie są animacje tylko zwykły budynek wyciągnięty z gry i po prostu dorabiam wnętrze do niego. Jak na początku program działał bez problemu to im więcej dodaje szczegółów tym gorzej działa. 

 

Napisano (edytowane)

Problem może też leżeć w wersji MAXa bo 2010 był chyba jeszcze pisany na Viste. A ty odpalasz to pewnie na Win 10. Może coś tam nie działa z nowsza wersją systemu. Idealnie to by to chyba odpalić na win 8.
Aby zobaczyć czy to nie problem sprzętowy to zaproponuję Ci nie koszerne rozwiązanie (przynajmniej dla MAXowca), spróbuj wyeksportować scenę do FBXa i zaimportować ją do Blendera, sprawdź czy spadki nadal występują. Blender darmowy więc niczym nie ryzykujesz 🙂 Po za swoim czasem 😉 

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

Wyeksportowałem ale program nie daje radę tego zaimportować do blendera. Chyba że ja nie umiem tego poprawnie zrobić. Ale co ciekawe nawet sam blender bez żadnej sceny przymula. Np. jak zminimalizuje to przymula. Czasami jak przerzucam zakładki w programie to też potrafi się na ułamek sekundy zwiesić.

edit// tera zauważyłem że jak się już raz przeżuci zakładki to one potem normalnie szybko się ładuje ale sam program przy minimalizacji i z powrotem dalej przymula.

Edytowane przez sabaru
Napisano (edytowane)

OK jak na pustej scenie Blender działa z niską ilością fps to jedyne co mi do głowy przychodzi to albo problem z RAMem prockiem lub zasilaniem. Niebieskie ekrany wcześniej ci nie wywalało? 
Jakimś tropem jest też wywalanie się Battlefielda, bywa że jak system cierpi na niedostatek prądu to programy/gry się wyłączają. Ale tu gdybam. Aby wykluczyć na 100% kartę graf. odłącz ją i odpal PCa na iGPU. Na integrze nie powinno przycinać viewportów. A jeśli przycięcie nadal występuje to może spróbuj wyciągać koci RAMu? Zasilacza zastępczego raczej nie masz więc tutaj będzie trudniej. Obawiam się że jak nic z tego nie uwypukli problemu to nie obędzie sie bez wizyty w zaprzyjaźnionym serwisie komputerowym 😐 

Aha... nie exportuj całej sceny na raz - exportuj poszczególne warstwy - o ile je robiłeś. Czasami przy dużej ilości dupereli blendzik sie wykrzacza. Ale bywa że import trwa nawet do godziny 😞 ale to w w ekstramalnych przypadkach. 

Edytowane przez Mortom
Napisano
2 godziny temu, Skyrush napisał(a):

I kiedy ostatni raz był foramt pc robiony?

W pierwszym poście pisałem że ostatniej nocy. Teraz to będzie 2 dni temu.

Napisano

Tj. wyżej mała ilość VRam ale to do większych scen niż 23k poligonów. Może złe sterowniki w preferencjach viewportów. Masz Nitrous Direct 3d 11?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności