Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

to moj pierwszy WIP wiec prosze o wyrozumialosc :).

Zaczalem robic taka industrialna sccenke. Mam nadzieje ze ja skoncze, a umieszczenie na forum ma to zdeterminowac. Mam nadzieje, ze troche pomozecie, podpowiecie i skrytykujecie. To tyle tytulem wstepu, a co sie bedzie dzialo dalej sie okaze:)

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Marcin Y: Q2? moze nie wiem nie widzialem zadnego Q :) z zabkami troszke powalczylem i to jest najbardziej ciekawa wersja

Eden-3d: z glowy a nad texturkami jeszcze nie myslalem ale wyjdzie w praniu :)

Napisano

he he te drzwi przypominają mi aliena 3 (mieli podobne - ciekawe kto odgapił?) a po za tym to na mój gust powinno by wiecej rur, przewodów, kupa brudu i zacieki na ścianach (ale to przy tekxturowaniu) na razie fajno się zapowiada

:D

Napisano
Marcin Y: Q2? moze nie wiem nie widzialem zadnego Q :) z zabkami troszke powalczylem i to jest najbardziej ciekawa wersja

Eden-3d: z glowy a nad texturkami jeszcze nie myslalem ale wyjdzie w praniu :)

Q2 = Quake 2 - takie scenerie a zwłaszcza charakterystyczne drzwi tam widziałem ;) - to w żaden sposób nie dyskwalifikuje Twojej pracy - ot skojarzenie ;)

Napisano

bardzo maly update, ale troche czasu nie mam nastepnym razem sie troche postaram wiecej dodac :)

mam tez pytanie gdzie dodac kamere nad drzwiami czy pod ta buda? jak myslicie?

 

Marcin Y: chyba zle mnie troche zrozumiales domyslilem sie ze o Quake chodzilo poprostu zadnego nie widzialem i nie gralem jakos mi sie nie zdarzylo

Napisano

pod ścianom przy tych rurach dodaj jakieś transformatory czy jakięś pudła w tym stylu i ze dwie małe rurki idące od "budy" w rogu do dołu, rób aż zrobisz pozdr

 

PS:

postaraj sie im zrobić na złość i zrobić tak żeby nie przypominało Quakea :P

Napisano

udalo mi sie znalezc troszke czasu i zrobilem kilka szczegolow maly update:) i mam kilka pytan:

1. jak najlepiej zrobic swiatlo jarzeniowki nad drzwiami? i czy mozna to zrobic uzywajac vray light?

2. jak zrobic w miare rzeczywiste kabelki bo poki co wychodza mi takie dziwne szare plamy na scianach

 

PS: musze poszukac i przejrzec pare screenow z quake zeby wiedziec jak nie robic :P

Napisano

te plamy wychodza przes slaby sampling oswietlenia. podaj jakie masz ustawienia w irradiance map. aha i Anti aliasing ustaw sobie na -2 i 3 i zaznacz rand ;)

 

co do swiatla jarzeniowki daj jej material standard color bialy z mapa output w self illumination (moze pomoze?)

 

pozdrawiam :)

Napisano

ustawienia irradiance map mam standardowe dla Vraya: min/max -3/0 clr/nrm/dist 0,4/0,5/01 Hsph/interp 50/20 chodzi o szybkosc renderu i w miare normalny wyglad jak zmienilem min/max na -1/1 to render trwal ponad 45 min a nie 8. wszelkie wyzsze ustawienia beda przy finalowym renderze

Napisano

wiesz, bedzie dobrze jak zrobisz tak:

min/max -3/-2

hsph/interp/35/35

 

dzieki temu nie bedzie bugow i render bedzie krotszy - sproboj ;)

 

hsp/interp/clr costam 0,2/0,2/0,3

Napisano

kome: czesc buguw zniknela ale powstaly nowe :P aha co do jarzeniowki nie chodzilo mi o material tylko o swiatlo jako takie lepiej zastosowac omni vray light czy moze jeszcze inne?

ania c: w tej fabryce fabrykowac sie bedzie fabrykanty

Napisano

ludzikow robotnikow nie planuje jedyne ludziki ktore mi wmiare dobrz wychodza to bipedy kilka klikniec i gotowe ;) aktualnie sie zastanawiam czym by tu jeszcze zasmiecic scenke czegos brakuje ale nie zabardzo wiem czego

Napisano

dorób więcej szczegółów do tego koła dużego, jakieś pare nitów i obręcze i jisz bedzie lepiej wyglądać, i troche zdeformuj bo za płaskie jest, o! i jeszcze jakieś wiszące z sufitu lampy na dłygich kablach i bedze gitez

Napisano

po przerwie powrocilem z problemem.

nie jestem az tak zaprzyjazniony z unwrapem wiec czekam na jakas porade.

chodzi o to ze nie wiem jak zmontowac zaznaczone poligony aby textura po nalorzeniu nie wygladala na rozjechana przez walec. czy je rozmontowac na dwa, pociac na mniejsze czy co znimi zrobic? i czy wogole da sie jakos to ustawic?

Napisano

spróbuj z mesh ID - ale tak jak widzę z tego jak leży to w unwrapie to możesz jeszcze spróbować dopasować do tekstury profil - aby sześciany były w odpowiednich miejscach.

Napisano

pobaw sie z modyfikatorem UVW maping i kombinuj, możesz spróbować dać jeden materiał do kilku slotów i kila modyfikacji UVW i do każdej innego slota dać tzn. mtaerial id. ustawić na różne i z uvw to samo i wtedy ustawiasz jedno uvw do miejsca jakie cie interesuje i kombinujesz z gizmo, tilingiem itd. aż bedzie pasować do reszty, czasem nawet nie trzeba długo kombinować bo morze odrazu sie udać, nie zniechęcaj sie rób dalej.

pozdro

 

ps.

jak mnie nie zrozumiałeś to spróbuj na gadalca coś wpisać jak bede

Napisano

dzieki za porady ale wymyslilem to tak ze zmontuje tak texturke ze nie bedzie widac ze cos nie pasuje :) a praca by szla troche szybciej gdyby maxiu sie tak nie sypal

Napisano

no czas troche odswiezyc watek :) update mam to zamiar zrobic w tym dosc zniszczonym klimacie. poki co brak swiatel (procz skylight) dlatego bumpy zostaly wyprasowane, ale przynajmniej zobaczylem co do poprawy min.: kable

no to czekam na konstruktywna krytyke :)

Napisano

mi wyglada na lekko zaniedbana skale...ale mozliwe ze to tylko takie pierwsze odczucie - chodzi glownie o ten wielki nawiew w rogu, podobny troche do klimy ale strasznie wielkiej dlatego mnie zmylilo, ta skrzynka pod nim tez jakas spora...

klimacik oczywiscie pasi (IMO), zaraz pewnie nastapi jakas awaria i zacznie sie gra, hyhy :)

Napisano

Coraz lepiej ALE:

- pochwyt i słupki balustrady zrób cieńsze

- stopnie schodów technicznych to przeważnie płaskie kawały blachy, ewentualnie zagięte na noskach, chyba że zrobisz z tych klocków jakieś kratownice - wtedy może być z tym, że znacznie cieńsze (ok 2cm grubości)

- za to krata tworząca "podłogę" podestu ma zdecydowanie za duże oczka - ludzie by się pozabijali nawet w roboczych buciarach!

 

Co do materiałów obudowy tej maszyny - to nie ma sensu wydziwiać z różnymi szczelinami jak w statkach kosmicznych, to po prostu element wykonany z dużych kawałów odlewu i powinien sprawiać wrażenie jednolitej "masy" tu i ówdzie nieco odrapanej i obciapranej smarami. Naprawdę bezie to wyglądało zdecydowanie bardziej przekonywująco niż takie "płatki i kreseczki" rodem z pokrycia myśliwca gwiezdnego;)

 

(poszukam coś w zdjęciach na ten temat po południu)

Pozdro

Napisano

sympatykus wygląda ;) co bym może dorzucił to pod tymi rurami na ścianach takie wiązki kabli w przypięte obręczami do ściany - wiesz takie jak w bunkrze ;) różnokolorowe kablowe taśmy - takie pojedyncze kabelki nie robią wrażenia wielkości fabryki,

Napisano

Virk: Oj ktos tu postow nie czyta to nie nawiew tylko siedziba szefostwa, nadzoru czegos w tym stylu skad mozna widziec czy robotnicy sie nie opier.aja o maszyny :) w skrzyni pod spodem znajduja sie bezpieczniki chyba ja otworze i wtedy bedzie wiadomo co i jak) a co do gry to cytujac zapowiedz dooma3 "and then something went terribly wrong" hehehe

 

MareG: ciensze slupki balustrady?? juz probowalem wygladaja jakby sie same pod swoim ciezarem mialy zlamac. schody beda ciensze tu masz racje, co do dziur w kratownicy to tez racja juz zostalo zmienione. a co do materiału maszyny to mi sie osobiscie podoba, ale moze zmienie na wieksze "kawały odlewu" tylko wpierw musze takie znalezc

 

Marcin Y: nigdy w bunkrze nie bylem ;) ale kable napewno do poprawy

 

To chyba tyle mojej skromnej wypowidzi postaram sie wrzucic w nocy jakis update

PS. na szczescie nikt mnie mnie skrzyczal za ciemnosc sceny ufff :)

Napisano

No i znalazłem jedyne takie - na którym widać obudowę stojana ogromnego silnika elektr. z maszyny wyciągowej... nieważne z czego, ale taki charakter powierzchni i materiału miałem na myśli. (Ochroniarz został wypixlowany, bo obiecałem nie upubliczniać)

Napisano

miales nie opubliczac ochroniaza, czy maszyny? pewnie zdradzasz nam tu akurat jakies tajemnice firmowe. lepiej wypiksluj maszyne tez.

 

co do kratki na podlodze, chyba powinna byc pionowo (mam na mysli ze paski metalu, z ktorych sie robi taka siatke, sa raczej pionowo poustawiane, bo wtedy sa stabilniejsze).

 

nie zrobisz klamki do bramy? albo przynajmniej jakas awaryjna dzwignia by sie przydala, nawet jak to jest zdalnie sterowana brama.

Napisano

nooo to widze ze zmienie materiał :) podoba mi sie bardzo

oooo i barierki tez cienkie, ni dosc ze wzielem sie za mala przebudowe paru rzeczy to jeszcze barierki do tego dochodza jej ale sie porobilo, ale od czego jest jest WIP :)

 

Ania C: po co robic dzwignie awaryja czy cos takiego jak na kazdym filmie gdzie wystepuja podobne drzwi zawsze i tak strzela sie w "konsolke z guizczkami" do otwierania takich drzwi :P

Napisano

to sie robi zwarcie :D MacGyvera poogladaj tam jest kilka sposobow na otwarcie podobnych dzwi, a ponadto jak zalatac wyciekradioaktywny tabliczka czekolady, zrobic bombe z proszku do prania i tym podobne pomysly:) swoja droga to dawno nie ogladalem leci gdzies moze???

Napisano

w takim razie mam lepszy pomysl niz zwarcie. daj tam gasnice na pozar, ale taka na CO2. jak chcesz otworzyc drzwi, strzelisz z gasnicy do drzwi, przez to drzwi sie oziebia, i przez to oziebienie sie skurcza, czyli beda mniejsze niz ich rama, i mozesz bez problemu i bez ryzykownego manipulowania pradem otworzyc drzwi.

 

a tak na powaznie, mysle ze kilka jakichs detali jeszcze by sie przydalo. jakies przelaczniki itp.

Napisano

pomysłowe aniu hehe

 

mnie sie podobajom tekstury a do tego dużego po lewej poprostu dodaj troche rdzewnego koloru i zmniejsz tiling, a balustrada jest dobra tylko troche niska jak sie patrzy na drzwi o jakieś 25-40% byś podwyższył co do reszty to sie zgadzam z innymi ( oprócz skrzynki - jest ok) dałbym jeszcze jakieś dwa monitorki - jeden stłuczony albo na jednym tabliczke "OUT OF ORDER"

fajne czekam na nastempne

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności