Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello. 

Wiele słyszałem o jednolitych, oficjalnych standardach nazewnictwa stosowanych w przy nazywaniu assetów w grze (mniejszej lub większej). Pozwalaja one na uniknięcie bałaganu, który b. często pojawia się w czasie robienia gry. Każdy sobie nazywa textury, obiekty, materiały jak chce. I jak trzeba znaleźć np. texturę przypisaną do obiektu to jest problem. Obiekt się nazywa np: Scene6_table_huge, a tekstura do niego, dajmy na to: dirty_wood_d. Nikt nie może tego skojarzyć, wpisuje np: table_huge_texture_d i nie może znaleźć. 

Czy są jakieś standardy i wzory do tworzenia nazw dla game assetów? (obiektów, prefabów, materiałów, itd)? Wiele o tym słyszałem, ale jak przyszło co do czego to nie mogę nigdzie takiej standaryzacji znaleźć. 

Może ktoś z was drodzy Forumowicze pracuje w jakimś kobylastym studiu i podzieli się taką wiedzą. Z jakiego standardu, wzoru korzysta się lub mogłoby się korzystać przy tworzeniu większego projektu?

POzdro.

Napisano

Dzięki. Pierwszy link dotyczy UE (szef chce koniecznie standardu Unity) drugi dotyczy bardziej nazewnictwa folderów i ich hierarchii. Także .... Bede szukał dalej i ponawiam prośbę. Ale mimo wszystko dzięki.

Napisano

Co ciekawe za każdym razem na tej stronie generowało mi inne odpowiedzi i raz coś dodatkowo wyszukało w googlu a innym razem, nie było dobrych wyników wyszukiwania.  Zależy, jak się wylosuje 🙂 

Napisano (edytowane)

Ja to biorę pod uwagę. Ale świat niestety się "rozwija". Kiedyś encyklopedia była źródłem wiedzy, potem google. Teraz chat gpt. A effekt tego taki, że ludzie są coraz....

Edytowane przez JonJoan
Napisano

Chat GPT źródłem wiedzy? Ja to widzę raczej jako coś pomiędzy blenderem (tym kuchennym) a filtrem. Amutne jest to, że zaczyna być postrzegany jako źródło wiedzy, bo wtedy ten, kto kontroluje wagi i trening, kontroluje przepływ wiedzy i informacji, co w naszej epoce jest równoznaczne z kształtowaniem rzeczywistości dla ogółu ludzkości, co z kolei w erze demokracji jest równoznaczne z prawie totalną władzą.

Napisano

@EthicallyChallenged a to przed ai było inaczej? tysiące pracowników twattera, algorytmy na facebooku które miały na celu angażowanei użytkowników poprzez skłócanie, albo na youtubie działające na zasadzie bańki informacyjnej. Ustalanie od góry co jest fake a co nie według wytycznych, ręczne ustalanie jakie są efekty wyszukiwania na najpopularniejsze tematy itd. Jeżeli gdzieś można wykorzystać swoja pozycję i naginać rzeczywistość to zwykle się to dzieje a jak można na tym zarobić to dzieje się na pewno 🙂 

  • Like 1
Napisano

@Destroyer było dokładnie tak jak piszesz, ale mam takie wrażenie, że ta degeneracja social media trochę trwała (może to błędne wrażenie bo przecież taki facebook wystartował zaraz po tym jak zamknięto jakiś program DARPA czy innego NSA o podobnych możliwościach) a tutaj na samym starcie od razu gówno i widać, że hype i szwindel, a lud patrzy na to jak na wyrocznię. Niby człowiek wie, że lud naiwny, ale co przekręt to rozczarowanie ludem takie samo 😞

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności