Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Autodesk wypuścił 3ds Max 2025.3! Najnowsza aktualizacja przynosi liczne usprawnienia, w tym znaczące przyspieszenie działania Array Modifier i Boolean Modifier, ulepszenia w animacji oraz wprowadzenie nowego modelu cieniowania OpenPBR. Nowością jest także aktualizacja wtyczki Universal Scene Description (USD) oraz ulepszenia w Arnoldzie dla 3ds Max.

Najważniejsze nowości w tej wersji:

  • Szybsze modyfikatory
    Array Modifier działa teraz nawet o 250% szybciej, a Boolean Modifier oferuje 20-50% lepszą wydajność przy operacjach meshingu objętościowego.
     
  • Poprawki w animacji
    Użytkownicy CAT i Biped mogą liczyć na rozwiązanie długoletnich problemów z narzędziami animacji postaci. Aktualizacja naprawia m.in. ostrzeżenia FBX dotyczące nieobsługiwanych kontrolerów oraz błędy w CATMotion Editor. Dla Biped dodano m.in. poprawki błędów związanych z kośćmi dodatkowymi przy importowaniu animacji FBX oraz ulepszono MaxScript do kopiowania i wklejania danych animacji.
     
  • Nowy model cieniowania OpenPBR
    3ds Max 2025.3 wprowadza OpenPBR, nowy model cieniowania opracowany przez Autodesk i Adobe. Jest on dostępny w edytorach Slate i Compact, a także wspierany przez Arnolda, co zapewnia fizycznie realistyczne materiały i lepszą interoperacyjność między aplikacjami.
     
  • Universal Scene Description (USD)
    Zaktualizowana wtyczka USD oferuje większą kontrolę nad właściwościami primów, ułatwiając edycję i inspekcję assetów USD. Dodatkowo, nowości obejmują importowanie krzywych USD jako kształtów 3ds Max oraz ulepszone opcje snapowania dla mesh primów.
     
  • Ulepszenia Arnolda
    Arnold 5.7.5.0 wprowadza nowe funkcje, w tym integrację z OpenPBR, ulepszoną obsługę GPU AMD w denoisingu dzięki technologii Intel Open Image Denoise oraz lepsze parametry renderowania wolumetrycznego. Dodatkowo, dodano nową, konfigurowalną belkę narzędziową oraz nowe parametry rozpraszania światła w wolumenach, co przyspiesza i poprawia jakość renderów scen złożonych, takich jak chmury.
     

Aktualizacja 3ds Max 2025.3 zapowiada się jako jedna z bardziej znaczących w ostatnim czasie, oferując zarówno lepszą wydajność, jak i nowe narzędzia dla artystów 3D.

Więcej: help.autodesk.com
 


Zobacz cały news

  • Like 1
Napisano

Ciekawe czy zrezygnowali z opcji permanentnego monitoringu komputera na którym jest zainstalowany ich soft? 😄 Bardzo lubiłem te skanowania i bezpodstawne szperanie w moim systemie i przeszukiwanie wszystkich plików... Czułem się komuś potrzebny 😄 Przynajmniej "oficer" prowadzący miał za co wyżywić swoją rodzinę 😉 

  • Like 2
  • kekw 5
Napisano

Podobnie ukazala sie tez Maya 2025.3 w ktorej sa te same zmiany jak chodzi o Arnolda i kilka innych nowosci.

https://www.cgchannel.com/2024/10/autodesk-releases-maya-2025-3/

W ogole jest tak, ze ludzie narzekaja na slabe updaty Mayi i Maxa ale patrza tylko na zmiany numerkow roku a jakos zupelnie nie biora pod uwage srednio trzech point releasow w ciagu roku plus fakt, ze Arnold ma kazdego roku kilka updatow (czasami bardzo znaczacych). W przypadku Mayi Arnold i Bifrost maja kilka updatow w roku. Szkoda, ze tak niewiele jest materialow do nauki Bifrosta bo rzeczy ktore mozna w nim osiagnac na prawde sa spoko. Tu filmik do jednego z ostatnich updatow:

 

No ale wiadomo, ze lepiej ponarzekac na zly Autodesk ktory "NIC NIE ROBI!". I pojarac sie, ze Blender costam a Houdini tez costam i "w koncu sie trzeba temu przyjrzec" 😄 

Nawiasem mowiac jestem ciekaw czy kiedys bedzie Arnold smigal na GPU AMDka czy bedzie wiecznie skazany na Ngreedie. Mam karte Ngreedii ale wolalbym miec wybor jednak.

  • Like 1
Napisano

@Nezumi Nie no Blender ma GAME CHENGER co każdą wersję! To nie PR a FAKT! 😉 

A tak serio, to fajnie to wygląda... przyznam, że RIG całkowicie oparty na nodach to poziom EXPERT - ale w tym dobrym słowa znaczeniu.  Pewnie opanowanie tego typu systemu dało by niezły pieniądz i spore możliwości w parametrycznym RIGowaniu.

  • +1 1
Napisano
7 hours ago, Nezumi said:

W ogole jest tak, ze ludzie narzekaja na slabe updaty Mayi i Maxa ale patrza tylko na zmiany numerkow roku a jakos zupelnie nie biora pod uwage srednio trzech point releasow w ciagu roku

Nie zakładaj co ludzie robią a czego nie robią gdy często mają ponad 2 dekady używania mayi za sobą a Ty jesteś świeżakiem korzystającym z zaledwie kilku funkcji i nie znasz zupełnie historii mayi na przestrzeni lat a bronisz jej równie dzielnie tak jak bohatersko walczysz z blenderem a w obu przypadkach się mylisz 🙂 

I te zabiegi erystyczne, pierwsze 20 razy mogły jeszcze działać, jak modne ostatnio nazywanie wszystkich którzy się poddańczo nie zgadzają z narracją bigotami, rasistami, antysemtami, toksycznymi itd. kiedyś działało a  teraz to co najwyżej budzi uśmiech politowania 🙂 Nezu stać Cię na więcej 🙂 Ta święta krucjata za i przeciw stoi na króciutkich glinianach nóżkach i sam nie wiem z kim i o co chcesz walczyć 🙂 

Napisano (edytowane)
15 hours ago, Destroyer said:

Nie zakładaj co ludzie robią a czego nie robią

"Zakladaj"? 😄 
To sa komentarze pod newsem o Mayi 2025 na YT, pierwszy kawalek, nie bede kopiowal calego - reszta to wiecej tego samego. Bez wybierania i sklejania - jak leci.
Samo narzekanie ze dupa boli - czasem z reszta bez sensu jak ten kolo co tam pisze ze "smart extrude dodali ale za pozno bo KAZDY program go ma juz". No, na przyklad Blender ma, tylko niedzialajacy od lat 😄 Nie wiem jak z innymi softami ale ten ktos tez nie wie. Wazne zeby napisac ze nawet jak dodali to jest zle.

- WhatsNewinAutodeskMaya2025.thumb.jpg.0a354202fbaf3dd19069e813b129f6b0.jpg

 

15 hours ago, Destroyer said:

gdy często mają ponad 2 dekady używania mayi za sobą

A czesto nie maja.

A jeszcze czesciej nie uzywaja Mayi w ogole tylko pisza "Autodesk ZLY!".

Co - znasz wszystkich co komentuja? Co to za gadanie w ogole? 😄 Jak ktos przepracowal 20 lat na sofcie to nie wchodzi co roku i nie gada ze "dwudziesty pierwszy rok z rzedu sie zawiodlem srodze! Blender was zje, ZOBACZYCIE!". No, chyba ze ludzie sa az tak poje...ni czego niestety nie moge wykluczyc.

Tak a propos to zdarzylo mi sie juz widziec tych weteranow mowiacych na reddicie komus ze sie czegos nie da zrobic bo siedzieli na ekstremalnie starej wersji i nie wiedzieli ze juz sie da. Ja rozumiem, ze nie ma co sie rzucac na nowosci natychmiast ale jak siedzisz na wersji sprzed 4 lat i narzekasz ze slabe updaty sa...

15 hours ago, Destroyer said:

Ty jesteś świeżakiem korzystającym z zaledwie kilku funkcji i nie znasz zupełnie historii mayi na przestrzeni lat

Wez sie moze troszke opanuj z tymi personalnymi wycieczkami, co? Ciebie tez "stac na wiecej" 😉

Jasne ze nie znam Mayi na wskros i uzywam jej w dosc minimalnym zakresie bo taki mi wystarcza. Ale kurna cos tam jednak wiem o niej jak zaczynalem z 3D na Amidze. Maye znam z czasow Aliasa/Wavefronta. Moja ulubiona ksiazka do Mayi z ilustracjami Alexa Alvareza z Gnomona jest jak wlasnie sprawdzilem z roku 1999:

https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0735708665/acmorg-20

Tyle ze nie mialem dostepu do Mayi i robilem na XSI - a to wiemy jak sie skonczylo... Nie czuje sie w potrzebie tlumaczenia w szczegolach ze nie jestem wielbladem. Jakbys powiedzial "gowno wiesz o rigowaniu!" to musialbym sie zgodzic. Ale jak mowisz "nie znasz historii Mayi na przestrzeni lat" to wybacz ale sie grubo mylisz. Czlowieku, ja za trzy lata bede mial pol wieku. Cale zycie przepracowalem w grafice. A jak nie pracowalem to sie interesowalem zwyczajnie tym co sie dzieje. Za te trzy lata moj syn bedzie mial 20 lat. To jest kurewsko dlugi czas na tej planecie - wystarczajaco dlugo, zeby wiedziec to i owo o sofcie ktory zawsze lubilem, nawet jesli go nie uzywalem.

15 hours ago, Destroyer said:

a w obu przypadkach się mylisz 🙂 

No, skoro Ty tak twierdzisz, kimze jestem zeby sie sprzeczac 🤣.

15 hours ago, Destroyer said:

I te zabiegi erystyczne, pierwsze 20 razy mogły jeszcze działać

Nie do konca wiem o co Ci chodzi. Cos chyba lewa nozka wstales a moze sasiad wiercil cala noc i sie nie wyspales? Cokolwiek by to nie bylo - w tym twoim ostatnim akapicie walczysz z czyms co sobie wyobraziles. Moim celem bylo tylko powiedziec, ze wcale nie jest az tak zle z updatami jak sie przyjrzec na przestrzeni roku wszystkiemu, wlaczywszy w to updaty komponentow typu Arnold czy Bifrost, ktore wychodza osobno od samej Mayi i Maxa. A ty wskakujesz na mnie, ze gowno wiem, tu ze jakas krucjata, swiezak, gliniane nozki... What the actual fuck.

Chlopie, skladam to na karb przepracowania. No hard feelings. Ale wez sie wyspij moze, czy cos. Bo na prawde wymysliles sobie jakies motywy dziwne i walczysz z nimi podczas gdy ja zauwazylem tylko ze z reguly sa olewane point release Maxa i Mayi. Bo sa. I zwykle sa zachwyty nad wszystkim nie-Autodeskowym. Bo sa. I jak wychodzi Blender czy Houdini to wszyscy zapowiadaja odejscie od Autodesku jak ci aktorzy co to "jak wygra Trump to oni wyjada do Kanady!".

Nie bronie korpo, ale nie bede przepraszal, ze mi sie Maya podoba.

Ale jest jeszcze gorzej... Sluchaj... Wyobraz sobie ze rowniez przygladam sie updatom Maxa mimo ze nie uzywam tego softu w ogole 😮 I wiesz co? Podobaja mi sie niektore - zwlaszcza te do modelowania. Jaka buta! Jaka czelnosc! Nie dosc ze na Maxie nie przepracowalem 20 lat (i nie mam zamiaru zaczynac) to jeszcze mi sie updaty podobaja. Az sie sam sobie dziwie jak tak moge miec swoje zdanie nie pokrywajace sie z powszechnie obrana linia.

Generalnie dziwie sie ze Ty akurat wyskoczyles z ta tyrada 😄 Ale dobrze sie stalo bo mi przypomniales pare rzeczy o ktorych na tym forum prawie zapomnialem bo tak sie fajnie gada zwykle.

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności