VAstudio Napisano 7 Listopad Napisano 7 Listopad Witam wszystkich! Mam pytanie dotyczące pamięci RAM na karcie graficznej. Zastanawiam się, do czego dokładnie przydaje się dodatkowa ilość pamięci VRAM i jak wpływa na pracę w programach 3D, szczególnie w kontekście wizualizacji architektonicznych. Czy większa ilość pamięci VRAM jest potrzebna wyłącznie do renderingu GPU? Jeśli ktoś używa renderowania na GPU, to domyślam się, że pamięć VRAM pozwala na obsługę bardziej złożonych scen. Czy dobrze rozumiem, że im większa scena (więcej szczegółów, tekstur o dużej rozdzielczości), tym bardziej jest potrzebna większa ilość VRAM-u? Natomiast jak to wygląda w przypadku pracy na CPU? Jeśli renderuję wyłącznie na CPU, czy VRAM karty graficznej odgrywa tutaj jakąś rolę? Z tego, co wiem, pamięć RAM komputera jest wtedy kluczowa, ale może VRAM również pomaga przy podglądach sceny, viewportach lub w samym procesie budowy i przygotowania sceny? A może w przypadku wizualizacji architektonicznych, gdzie sceny mogą być naprawdę duże, warto mimo wszystko inwestować w kartę z większą ilością pamięci VRAM, nawet jeśli rendering odbywa się głównie na CPU? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i opinie.
adek Napisano 7 Listopad Napisano 7 Listopad Ogólnie też powstaje coraz więcej silników bardziej ukierunkowanych na GPU,więc tak. 3xtak. Czy nawet taki Unreal. Ale nie napisałeś dokładnie czego używasz. Przykłady GPU: https://www.chaos.com/vray-gpu https://www.maxon.net/en/redshift-gpu-accelerated-biased-renderer?gad_source=1 Ale chyba tutaj jest to lepiej napisane: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/cycles/gpu_rendering.html
VAstudio Napisano 7 Listopad Autor Napisano 7 Listopad (edytowane) 3ds max + Vray Rendering 100 % CPU Stąd moje pytanie: czy podczas pracy – modelowania, teksturowania, próbnych renderów itp. – ilość VRAM ma duże znaczenie i za co dokładnie odpowiada Czy warto dopłacać za kartę z wiekszą ilością VRAMu Edytowane 7 Listopad przez VAstudio
Mortom Napisano 7 Listopad Napisano 7 Listopad (edytowane) @VAstudio Sam działam na karcie z 12 GB Vramu. Głównie skupiam się na renerze na GPU i sporadycznie CPU gdy scena jest zbyt duża na kartę. Przy modelowaniu Hard Surface Vram chyba nie pełni szczególnie dużej roli ale przy rzeźbieniu ilość vramu ma chyba znaczenie. Ale szczególne znaczenie Vram odgrywa w texturyzowaniu. jak pracujesz w Substace Paiterze/Mari czy jakimkolwiek programie do textur, to każdy bajcik pamięci się liczy. Nie tyle aby można było "malować" ale aby można było szybko i sprawnie texturyzować. Vram chyba też odgrywa dużą rolę w vieportach, bo jak włączasz sobie te wszystkie textury to zaraz brakuje pamięci.. Jak nie chcesz mieć klatkarzu na poziomie 5 kl/s to lepsza karta zawsze się przyda. I jeszcze jedno, nie każda scena musi iść na CPU - czasami i w wizualizacjach architektonicznych, szczególnie w interiorach, jak nie jest to scena z halą na 300m z dziesiątkami modeli po 10m poly i z teksturami po 10k każdy, to można spokojnie iść na GPU i nie czekać godzinę na gotowy render. W renderingu na GPU jest pewien mankament - każda textura jest rozpakowywana do postaci bitmapy, więc nie ważne czy ładujesz jpg, png czy exr jako teksturę... zawsze ląduje ona w karcie jako rozpakowana bitmapa. Dlatego renderowanie na karcie paradoksalnie zabiera więcej ramu ale korzyścią jest za to prędkość. A w skrócie: tak warto, choć nie zawsze warto iść w topowe modele. A przynajmniej takie mam zdanie 🙂 Edytowane 7 Listopad przez Mortom
Destroyer Napisano 8 Listopad Napisano 8 Listopad Jak Rendering 100% CPU to duża ilość vramu nie ma znaczenia, co najwyżej dla wygody pracy w vieportach czy innych programach które używają akceleracji sprzętowej ale sam rendering CPU to można puścić z wiersza poleceń czy managera na integrze i różnicy nie będzie 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się