Napisano 9 godzin temu9 godz Cześć, Dawno mnie tu nie było, mam do zaprezentowania rezultat swojej pracy z narzędziami AI oraz garstki umiejętności jakie nabyłem pracując w gamedevie jako animator postaci. Perfecto nie jest, ale jest good enough 🙃 Osobiście jestem pod wrażeniem tego co można zrobić z AI. Projekt zamknąłem w ~2 tygodnie, oczywiście licząc łącznie poświęcone na to godziny. Człowiek czasami ma ochotę zrobić coś po swojemu, dlatego ten projekt został zrealizowany w czasie wolnym w ramach rozwijania swoich zainteresowań w odskoczni od codziennej pracy i tasków. Mam nadzieję, że ten kawałek przypadnie Wam do gustu ❣️Tekst piosenki, głos, śpiew, muzyka, postać oraz animacja twarzy to w dużej mierze rezultat narzędzi AI - DeepSeek, Suno, MetaHuman Creator, Audio2Face, Nvidia Machinima Pose Tracker, Unreal Engine 5, Mixamo.
Napisano 9 godzin temu9 godz A masz jakieś swoje prace zrobione bez AI? Ciekawi mnie, jak się porównują.
Napisano 9 godzin temu9 godz Autor 8 minutes ago, EthicallyChallenged said:A masz jakieś swoje prace zrobione bez AI? Ciekawi mnie, jak się porównują.Tak, mam demoreel
Napisano 9 godzin temu9 godz a czy te animacje z demoreel'a różnią się znacząco od tej z wokalistką pod względem nakładu pracy (dupogodzin, wystarania itp)?
Napisano 9 godzin temu9 godz Autor Tak, większość animacji z demoreel przeszło przez sito i rundy feedbackowe, z wokalistką to tez trochę inne animacje niż te z reela. Całość animacji w tym utworze składa się z małych 2-3 sekundowych loopów oraz 1-2 sekundowych tranzycji pomiędzy stanami tak żeby nie trzeba było klepać jednej animacji długości ponad 4 minut, gdzieniegdzie można zapewne zauważyć blendy pomiędzy tymi animacjami, ale jest to coś co wynikało z moich założeń jak chcę to zrobić tak aby móc wykorzystać te animacje w innych utworach które planuję stworzyć. Generalnie sporo rzeczy wychodzi w trakcie pracy i zamiast poprawiać w nieskończoność wolę poprawiać sukcesywnie przy kolejnych iteracjach wykorzystania tych animacji. A pytasz z jakiegoś konkretnego powodu?
Napisano 8 godzin temu8 godz 3 minuty temu, mayamak napisał:A pytasz z jakiegoś konkretnego powodu?Chyba próbuję ustalić, czy z używania AI wynikły dla Ciebie i dla dzieła jakieś korzyści, bo moim zdaniem wygląda dużo gorzej niż to, co jest w demoreel'u.
Napisano 8 godzin temu8 godz Mam podobne wrażenia. Demo jest fajne a ten teledysk sztywny i nienaturalny. Widać między nimi sporą przepaść.
Napisano 8 godzin temu8 godz Zgadzam się. Demoreel jest świetny, a ta wokalistka... no nie wiem. Dla mnie słabo to wygląda. Ogólnie mam ostatnio wrażenie, że AI jest tak overhyped i upadnie jak gogle VR. Będzie nisza, wiadomo, ale żaden z tego gamechanger, jak zapowiadali/reklamują. Midjourney zostanie tylko do klejenia memów :D
Napisano 8 godzin temu8 godz Dobrze, że wrzuciłeś demoreel. Może tego nie widzisz, ale wszystko co jest w teledysku, to jest jakiś totalny shit. To wygląda na klasyczny przykład ejaj slopizmu, wyłączyłeś przy tym mózg i wyszła totalna kupa. Wszystko co zyskałeś, przysypałeś górą gówna, więc nie widać pozytywów. Daj sobie spokój z ejajem a będzie dobrze. Szkoda na to czasu.1 hour ago, mayamak said:Tekst piosenki, głos, śpiew, muzyka, postać oraz animacja twarzy to w dużej mierze rezultat narzędzi AI - DeepSeek, Suno, MetaHuman Creator, Audio2Face, Nvidia Machinima Pose Tracker, Unreal Engine 5, Mixamo.To jest właśnie ta góra gówna, która przykryła cokolwiek pozytywnego co mogłoby pod spodem być.
Napisano 8 godzin temu8 godz No co wy, super wyglada! Plynne ruchy, swietna animacja. Ja bym slal do jakiegos duzego studia i robota murowana!Spoko ze jest AI, nareszcie mozna takie rzeczy robic! I Meta Human do tego! Rewelka. Z charakterem, widac wlozona prace!Zazdroscicie zajebistego efektu i stad ten hejt! Edytowane 8 godzin temu8 godz przez Nezumi
Napisano 8 godzin temu8 godz Autor No tak może być takie wrażenie, animacje w demoreel pochodziły z profesjonalnych sesji mocap z profesjonalnymi aktorami/kaskaderami to zupełnie inna liga contentu i kosztów z tym związanych. Wszystko zapewne da radę wyprostować kwestia tego ile czasu się chce na to poświecić, jak wspominałem nie jest perfecto a good enough. Dobrze też jest skończyć na pewnym etapie i zebrać feedback, więc dzięki za uwagi. Generalnie generowanie contentu przy pomocy AI to pewien etap, który pomaga, przyspiesza pracę, ale całość tak czy inaczej trzeba poukładać w całość, światło kamery, render etc... to coś na czy m też się za bardzo nie znam więc czas spędzony przy animacjach został przycięty kosztem czasu douczenia się pewnych rzeczy, do tego dochodzi kwestia sprzętu, gdzie UE5 i sequencer rzęzi na kompie na kilkanaście fps, a chciałoby się mieć preview w realtime. Coś za coś niestety, zapewne przy kolejnych teledyskach będę to progresował, no ale od czegoś trzeba zacząć. Dzięki za uwagi!
Napisano 8 godzin temu8 godz Nie poddawaj sie! Ja bym dorzucil jeszcze moze upscalera AI, tutaj chlopaki mieli taki rewelka inny od wszystkich. Troszke tam nie wyszedl Kickstarter, ale moze maja jeszcze buildy to mogloby jeszcze lepiej wygladac. Napieraj! AI to przyszlosc - niektorzy tego nie zauwazaja po prostu, ale za piec lat to Ty sie bedziesz z nich smial.
Napisano 8 godzin temu8 godz Autor 7 minutes ago, kengi said:Dobrze, że wrzuciłeś demoreel. Może tego nie widzisz, ale wszystko co jest w teledysku, to jest jakiś totalny shit. To wygląda na klasyczny przykład ejaj slopizmu, wyłączyłeś przy tym mózg i wyszła totalna kupa. Wszystko co zyskałeś, przysypałeś górą gówna, więc nie widać pozytywów. Daj sobie spokój z ejajem a będzie dobrze. Szkoda na to czasu.To jest właśnie ta góra gówna, która przykryła cokolwiek pozytywnego co mogłoby pod spodem być.No ja jestem trochę innego zdania, wiem, że ludzie mają problem z AI bo "zabiera pracę" tymczasem ja jestem trochę innego zdania - "daje możliwości", czego rezultatem jest ten teledysk. Nie znam się na wszystkim a wszystko trzeba było ogarnąć, udało się pomimo, że dla ciebie to gówno dla mnie coś wielkiego, no ale wiedzę, że nic na przestrzeni lat nie zmieniło się na tym forum :)
Napisano 8 godzin temu8 godz 5 minut temu, mayamak napisał:good enoughskoro jak dla Ciebie taka jakość wystarczy, to spoko, bo zależy, do jakich celów, jakie są kryteria itp, natomiast jako argument za używaniem "AI" w moim przypadku teledysk nie spełnił zadania.
Napisano 7 godzin temu7 godz Autor Just now, EthicallyChallenged said:skoro jak dla Ciebie taka jakość wystarczy, to spoko, bo zależy, do jakich celów, jakie są kryteria itp, natomiast jako argument za używaniem "AI" w moim przypadku teledysk nie spełnił zadania.Wiesz to jest rezultat pewnego trybu nauki i poznawania narzędzi, jak widzisz demoreel do szukania pracy już mam, więc na ten moment nie planuję siedzieć po godzinach i szlifować każdego frejma animacji tylko poznać cały workflow, jego problemy oraz rozwiązania danych sprawy czy sytuacji które napotkam po drodze, po to aby potem móc robić to płynnie i nie robić błędów, wsadzić to w maszynę produkcyjną i czerpać satysfakcję z rezultatów, które potem będę mógł nazwać perfecto. Dobrze jest wiedzieć też gdzie good enough pokrywa się z czyimś wyobrażeniu o danej sprawie. Bynajmniej ja też widzę różne niedoróbki, ale rozpoczęcie z błędami i różnymi problemami technicznymi zaskutkowało tym, że trzeba było podjąć decyzję o dowiedzeniu tak jak jest, zamknąć to co jest i iść dalej. Ja zwyczajnie jestem tego podejścia, że nie ma co grzebać w bałaganie, który samemu się stworzyło i naprawiać go w nieskończoność tylko przeć do przodu i rozwijać to w trakcie, dlatego też błędy i problemy, które napotkałem wolę naprawić przy innym teledysku, zrealizować go z wnioskami które wyniosłem robiąc ten obecny, gdybym robił to dla kogoś za pieniądze zapewne nie mógłbym do tego tak podejść, no ale robię to dla siebie, więc mogę :) Tak więc, good enough is good enough :)
Napisano 7 godzin temu7 godz 11 minut temu, mayamak napisał:Ja zwyczajnie jestem tego podejścia, że nie ma co grzebać w bałaganie, który samemu się stworzyło i naprawiać go w nieskończoność tylko przeć do przodu i rozwijać to w trakcie, dlatego też błędy i problemy, które napotkałem wolę naprawić przy innym teledysku, zrealizować go z wnioskami które wyniosłem robiąc ten obecnyAle po co? Przecież naprawiając błędy które już popełniłeś i zauważyłeś nauczysz się efektywniej, kiedy je naprawisz, odkrywając tym samym, jakie rozwiązania działają, zamiast robiąc sobie kolejną porcję błędnego materiału? Po co ten dodatkowy krok?
Napisano 7 godzin temu7 godz Autor 6 minutes ago, EthicallyChallenged said:Ale po co? Przecież naprawiając błędy które już popełniłeś i zauważyłeś nauczysz się efektywniej, kiedy je naprawisz, odkrywając tym samym, jakie rozwiązania działają, zamiast robiąc sobie kolejną porcję błędnego materiału? Po co ten dodatkowy krok?Naprawa jednego błędu np. w rigu postaci ciągnie za sobą w konsekwencji wprowadzenie poprawek do całej serii animacji (bo są to pojedyncze klipy loopów i gestów w różnych pozach) ujęć, zrobienie kolejnych próbnych renderów, przesetupowanie wszystkiego na nowo, nie mam zamiaru siedzieć i dłubać coś co jest nieproduktywne. Np. naprawiłem jeden z problemów, który napotkałem po drodze był w pozach postaci, nie wszystkie zaczynały się z rootem w 000 świata, po naprawie problemu i updejcie tego w projekcie naprawiły mi się offsety matchujące root, natomiast rozjechała mi się animacja kontrolki oczu, gdzie poświęciłem na to też trochę czasu bo to było animowane ręcznie, pass animacyjny kontaktu oczu patrzenia w kamerę i musiałem zrobić ponownie, tak aby postać patrzyła bezpośrednio w kamerę, czas totalnie bezproduktywny bo robota zrobiona 2 razy, z czego 2 raz to tylko byłem totalnie wkurzony, że naprawiłem i zepsułem jednocześnie, zwyczajnie nie przewidziałem konsekwencji tego co się stanie potem. Animacje są przygotowane w taki sposób aby można było je użyć ponownie i zaprototypować ruch w dowolny sposób w dowolnej konfiguracji. Dlatego też część rzeczy trzeba zamknąć tak aby zmienić sobie środowisko, które przysporzyło Tobie różnych problemów i jak do niego wracasz mówisz sobie "znowu coś". Wyciągasz wnioski i robisz nową bazę już na założeniach, które powinny działać na start. Pracując nad czym dla siebie można sobie na to pozwolić i to de facto tyle w temacie.
Napisano 7 godzin temu7 godz Aha, no tak, w takich kaskadujących przypadkach to faktycznie ma sens zrobić od początku uwzględniając to, co przysporzyło problemów. Teraz rozumiem, dzięki!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto