Jump to content

SCENA 3D: Mikromechaniczny owad


MegaKozAK

Recommended Posts

Ech sorka za dublowanie wątku. Najpierw zrobiłem potem przeczytałem regulamin... Sorka.

 

Więc jak juz pisałem jest to robal z okładki jakiejs fantastyki która widziałem gdzies w kiosku. Jeszcze in progress bo nie miałem czasu pstryknąć swojego tła ( o tej porze roku moze być cieżko :/ ) i texow na liscie. No i czekam na krytykę co zrobić zeby był full wypas :).

 

 

http://home.autocom.pl/kf/poprawka7.jpg

 

poprawka7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj, że przy tak dużym zbliżeniu pierwszy plan (liść) oraz liść za owadem już powinny być dość drastycznie rozmyte - nadasz większy realizm no i textury liścia w dość niskiej rozdziałce też nie będą tak kłóć po oczach.

Polecam oglądnąć prace Grzegorza Jonkajtysa o owadach...

 

Poza tym ładnie, rozumiem, że owad startuje za chwilę, skoro zostawiasz mu tyle miejsca z lewej - słusznie ale jakieś niedalekie listki mogłyby tam się pojawić to by bardziej równoważyło kadr.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Kropelki są super ;) Tak poza tym to bardzo fajnie, można by dopracować materiał na owadzie i liściach, spróbuj użyć area shadow zamiast shadowmapy, końcówkami skrzydeł też by się można zająć bo w takiej rozdzielce rzuca się w oczy "skokowość". To tyle z mojej strony

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wiecie panowie... robiłem to 2 godziny :|. Shock ze az tak sie podoba :). Błędów jest multum (nikt jeszcze nie zauwazył ze światło na tle pada z prawej a na model z lewej :D ) i skoro faktycznie jest o co walczyć to powalcze a co :). Co do światła to mam brazila ale w takiej scenie mnie zmiarzdzy wiec go nawet nie odpalam a poniewaz robie w maxie R3 to mam tylko shadow mapy i ray-traced shadows :). tak zle tak nie dobrze :D. No a co do tekstur to jak ktoś ma jakiś kilka liści byłbym bardzo wdzięczny sam mam cyfraka ale 3Mpx. to troche mało do robienia texów :/. Aha a co do ogniskowej kamery ( a propo tego zooma (zresztą świetne oko gratuluje :) )) to w celu minimalizacji czasu renderu po prostu rozmyłem bitmape tła a w pierwszym planie ten trik nie przejdzie :/. Bede musiał wybrać sie do kogoś kto ma maxa 5. z tego co wiem tam jest juz na etapie renderu ten efekt.

Link to comment
Share on other sites

dopsz, to teraz zmiększ ten cień pod robalem. Przy fotografii makroskopowej w trawie źródło światła jest praktycznie wszędzie, jakieś łądne kolorystycznie hdri i po sprawie :)

dodaj troszkę detali, bo nawet teraz pozytywnie się prezentuje.

Link to comment
Share on other sites

MegaKozAK : Polecam plugin X-dof. Jest szybki i daje bardzo dobre efekty.

Popracował bym nad pozą owada. Nie jest zła ale można zrobić jeszcze bardziej dynamiczną i trochę czytelniejszą (głowa zlewa się z nogami).

Skrzydła mi się najbardziej podobają. Fajny miękki kontrastowy element

Link to comment
Share on other sites

Sora ze tu z tym pytaniem ale pewnie najszybciej dostane odpowiedz. Zajmuje sie grafika juz dość długo jednak dost. do internetu uzyskałem dość niedawno. Tzn ze jestem raczej samoukiem i nowe techniki troche są mi obce. Ktoś zasugerował zebym posłuzył sie oświetleniem HdrI wiec odrazu zabrałem sie do lektury. Znalazłem kilka tutoriali no i jak zawsze sie potknołem. Rozumiem zasade działania tego rodzaju oświetlenia jednak moj problem jest zgoła innej natury :)... W mądrym tutorialu umieszczonym na max3d.pl autor pisze ze uzywając map *.HDR w 3d-studio z pluginem Brazil wczytujemy je z poziomu Material Editor->GetMaterial->Bitmap. No i kupa bo max nie obsługuje tego formatu o czym zresztą był łaskawy mnie poinformować. Co z tym fantem zrobić ????

 

Help :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy