Napisano 11 Grudzień 200420 l Ech sorka za dublowanie wątku. Najpierw zrobiłem potem przeczytałem regulamin... Sorka. Więc jak juz pisałem jest to robal z okładki jakiejs fantastyki która widziałem gdzies w kiosku. Jeszcze in progress bo nie miałem czasu pstryknąć swojego tła ( o tej porze roku moze być cieżko :/ ) i texow na liscie. No i czekam na krytykę co zrobić zeby był full wypas :). http://home.autocom.pl/kf/poprawka7.jpg
Napisano 11 Grudzień 200420 l pomysł mnię się podoba bo sam robie właśnie model do swojej animacji,przyczepił bym się do prostoty tego modelu nie wsensie wykonania modelu tylko ogólnego wyglądu,odnóza są beznadziejne, pracuj dalej;)
Napisano 11 Grudzień 200420 l Model ciekawy. Szkoda, że zastosowałeś nisko-rozdzielczościowe mapy (patrz liście). Skrzydła też mogłeś zrobić mechaniczne :) Oczy trochę za proste- powinny być "siateczkowate". ps. współczuję modemowcom.
Napisano 11 Grudzień 200420 l Pamiętaj, że przy tak dużym zbliżeniu pierwszy plan (liść) oraz liść za owadem już powinny być dość drastycznie rozmyte - nadasz większy realizm no i textury liścia w dość niskiej rozdziałce też nie będą tak kłóć po oczach. Polecam oglądnąć prace Grzegorza Jonkajtysa o owadach... Poza tym ładnie, rozumiem, że owad startuje za chwilę, skoro zostawiasz mu tyle miejsca z lewej - słusznie ale jakieś niedalekie listki mogłyby tam się pojawić to by bardziej równoważyło kadr. Pozdro
Napisano 11 Grudzień 200420 l czemu ten obraz jest taki wielki? zmniejsz troche ten obrazek:) pozatym mi sie starsznie podoba. pozdrawiam serdecznie
Napisano 11 Grudzień 200420 l Kropelki są super ;) Tak poza tym to bardzo fajnie, można by dopracować materiał na owadzie i liściach, spróbuj użyć area shadow zamiast shadowmapy, końcówkami skrzydeł też by się można zająć bo w takiej rozdzielce rzuca się w oczy "skokowość". To tyle z mojej strony Pozdrawiam
Napisano 11 Grudzień 200420 l Autor wiecie panowie... robiłem to 2 godziny :|. Shock ze az tak sie podoba :). Błędów jest multum (nikt jeszcze nie zauwazył ze światło na tle pada z prawej a na model z lewej :D ) i skoro faktycznie jest o co walczyć to powalcze a co :). Co do światła to mam brazila ale w takiej scenie mnie zmiarzdzy wiec go nawet nie odpalam a poniewaz robie w maxie R3 to mam tylko shadow mapy i ray-traced shadows :). tak zle tak nie dobrze :D. No a co do tekstur to jak ktoś ma jakiś kilka liści byłbym bardzo wdzięczny sam mam cyfraka ale 3Mpx. to troche mało do robienia texów :/. Aha a co do ogniskowej kamery ( a propo tego zooma (zresztą świetne oko gratuluje :) )) to w celu minimalizacji czasu renderu po prostu rozmyłem bitmape tła a w pierwszym planie ten trik nie przejdzie :/. Bede musiał wybrać sie do kogoś kto ma maxa 5. z tego co wiem tam jest juz na etapie renderu ten efekt.
Napisano 11 Grudzień 200420 l dopsz, to teraz zmiększ ten cień pod robalem. Przy fotografii makroskopowej w trawie źródło światła jest praktycznie wszędzie, jakieś łądne kolorystycznie hdri i po sprawie :) dodaj troszkę detali, bo nawet teraz pozytywnie się prezentuje.
Napisano 11 Grudzień 200420 l MegaKozAK : Polecam plugin X-dof. Jest szybki i daje bardzo dobre efekty. Popracował bym nad pozą owada. Nie jest zła ale można zrobić jeszcze bardziej dynamiczną i trochę czytelniejszą (głowa zlewa się z nogami). Skrzydła mi się najbardziej podobają. Fajny miękki kontrastowy element
Napisano 12 Grudzień 200420 l Autor Sora ze tu z tym pytaniem ale pewnie najszybciej dostane odpowiedz. Zajmuje sie grafika juz dość długo jednak dost. do internetu uzyskałem dość niedawno. Tzn ze jestem raczej samoukiem i nowe techniki troche są mi obce. Ktoś zasugerował zebym posłuzył sie oświetleniem HdrI wiec odrazu zabrałem sie do lektury. Znalazłem kilka tutoriali no i jak zawsze sie potknołem. Rozumiem zasade działania tego rodzaju oświetlenia jednak moj problem jest zgoła innej natury :)... W mądrym tutorialu umieszczonym na max3d.pl autor pisze ze uzywając map *.HDR w 3d-studio z pluginem Brazil wczytujemy je z poziomu Material Editor->GetMaterial->Bitmap. No i kupa bo max nie obsługuje tego formatu o czym zresztą był łaskawy mnie poinformować. Co z tym fantem zrobić ???? Help :(
Napisano 12 Grudzień 200420 l jesli masz 3ds maxa 5 i wyzej to powinno to chodzic a jesli masz starszego wejdz na strone brazila http://www.splutterfish.com/sf/downloads/max/hdri/HDRI_v1.0.1.zip i pobierz plugin HDRI , rozpakuj i wrzuc do glownego folderu maxa:) pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto