Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

To moja pierwsza Bitwa (tak naprawdę za modelowanie wziąłem się ze 3 tygodnie temu, więc nie spodziewajcie się nie wiadomo czego, ale mam nadzieję, że z odrobiną waszej pomocy zbyt tragicznie nie będzie i jakoś uda się skończyć).

Co do pracki to chciałbym wykonać szkieletowego wojownika. Niestety nie mam żadnych obrazków do dołączenia (na razie), ale ma być to postać podobna do szkieletowych piechociaży z filmu Armia Ciemności lub do członka Cursed Company (jeden z regimentów Dogs of War z figurkowej gry Warhammer Battle). Postaram się jak najszyciej dodać coś bardziej obrazowego, a na razie to tyle :).

 

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm, no myślałem o Khemri, ale chyba będę robił coś bardziej w klimacie europejskiego uzbrojenia (bo to wschodnie mi się nie podoba).

Jak na razie mam ogólny zarys czaszki. Trzeba ją jeszcze poprawić bo miejscami siatka jest strasznie chaotyczna, ale na początek powinno wystarczyć. Jak byście mogli rzucić trochę uwag, czego jej brakuje byłbym wdzięczny.

Napisano

oooo kurde balans , wow i normalnie w to nie wierze

jestem pod wielkim wrazeniem ale i tak sie nie poddsam nie znechęcicie mnie hehe ale zycze ci powodzenia

Napisano

ten schemat czaszki co masz jako plane\'y to jest czlowiek dzisiejszy czy jakies jego wcezsniejsze formy? bo mi sie wydaje ze troche jest za dluga ta czaszka

Napisano

dzięki za uznanie (z tym, że z kręgosłupem już dużo gorzej mi idzie - więc może się okazać, że czaszka będzie najlepiej z całego modelu wykonana),

 

co do długości czaszki, to rzeczywiście proporcje są zmienione i prawdopodobnie jeszcze ją trochę później porozciągam, jak pisałęm w pierwszym poscie wzoruję się między innymi na szkieletowej piechocie z Curesed Company, a ten regiment składa się nie tylko ze szkieletów ludzi, ale i pozostałych ras (krasnoludów, orków, goblinów, elfów, etc), chciałbym zrobić finalny model bardziej podobny do orka niż do człowieka

Napisano

Ok, pierwsze 24 kręgi kręgosłupa gotowe. Mam nadzieję, że jutro będę mógł Wam pokazać już kompletny kręgosłup, wraz z żebrami. Co prawda nie tzrymałem się zbyt wiernie szczegółów anatomicznych (dotyczy kręgów poniżej szyjnych), bo planuję Pana Kostka jakos okryć (zetlałe ubranie, całun, może jakaś przerdzewiała zbroja). Napiszcie co myślicie.

Napisano

Czacha naprawde sliczna, a w porownaniu z moja to juz zupelnie miodzio, co do kregow to wiem ile z tym roboty, jedynie co to wypustki boczne powinny byc troche mniej regularne, a kregi powinny troche na siebie zachodzic, bo jak wstawisz dyski to kregoslup by ci sie rozlecial.

 

[Edited on 10-4-2003 by felav]

 

[Edited on 10-4-2003 by felav]

Napisano

dzięki za uznanie, mam nadzieje, ze uda się wszystko skończyć (na razie nie idzie mi za dobrze i tak naprawdę tylko czaszka jest w miarę dobrze zrobiona)

przez parę dni prawdopodobnie nie uda mi się dodać nowych screen\'ow - brak czasu i materiałów (wzorców do plain\'ow)

Napisano

Fajnie, tylko ja na twoim miejscu zastanowiłbym się czy wszystkie elementy (widoczne i niewidoczne w scenie) powinny być tak samo dokładnie zrobione.

Oszczędzisz sobie mnóstwo czasu, który bedziesz mógł przeznaczyć na tworzenie klimatu.

Napisano

podziwiam cierpliwosc i dokladnosc !!! dla mnie pracka wymiata /jesli dlej bedziesz tak dokladny /

naprawde ... patrzec i podziwiac sczczegolnie czache !!

Napisano

Dokładność nie jest zła, tylko trzeba uważać żeby nie doprowadzić do sytuacji, że szczegółami i szczególikami zasłania się pomysł.

Napisano

No zastanawiałem się nad tym (czy wszystkie elementy tak samo dokładnie odwzorowywać) i doszedłem do wniosku, że tak jak piszesz powinienem się skoncentrować na tym co jest ważne i widoczne w ostatecznie skomponowanej scenie - tego powinienem sie trzymać jeżeli chcę wygrać.

Ale tak naprawdę ja się dopiero uczę (szans nawet na wyróżnienie nie mam żadnych) i traktuję Bitwę jako sposób na nauczenie się obsługi 3d Studia.

Napisano

Więc postanowiłem zrobić dość wierny model układu kostnego człowieka, a jak jeszcze czasu starczy to użyć go do przedstawienia (może jakiejś animacji) kościanego wojownika.

Napisano

Jeśli tak to spox, i popieram.

Ja tęz się nie uważam za eksperta,

jest tylko jedna ciekawa rzecz, którą zauważyłem już w poprzedniej bitwie, że większość osób traktuje modelunek jako wyznacznik znajomości Maxa, a takie coś jak kompozycja, oświetlenie i nastrój jest dodatkiem, który można zrobić na dzień przed terminem.

Może troche uogólniam ale jak dla mnie znajomość modelunku to 40% znajomości Maxa a kompozycja, nastrój i oświetlenie to 60%.

Tak więc jeżeli mówisz że się dopiero uczysz, pamiętaj [killer] modelunek to nie wszystko (choć jest bardzo ważny bo bez niego nie może być reszty).

Napisano

wiem, wiem, próbowałem już nadać jakiś własny materiał samej tylko czaszce i ją jakoś inaczej oświetlić, ale nie wyszło to najlepiej, pocieszam się więc, że zostało jeszcze ponad 30 dni do zakończenia tej Bitwy i może uda mi się podciągnąć trochę z innych niż modelowanie zagadnień

Napisano

dobra, następny update, tym razem miednica i kość krzyżowa razem, tę ostatnią trochę poprawiłem, jednak guziczek wydaje się jeszcze zbyt regularny, nie sądzicie?

Sharp, co do tego jak to wszystko będzie wygladało razem to tez jestem ciekaw, tylko mam taki problem, że strasznie mi max zwalnia np już jak mam tylko nawet tę miednicę i kość krzyżową razem (dałem siatkom MeshSmooth na 1 przejście), można coś z tym zrobić? niewiem, są może jakieś ustawienia optymalizacyjne, które sprawią, że program nie będzie tak zwalniał (tak informacyjnie to mam max5 i 384 MB RAM, może to jest problem)?

Napisano

Ja przy moim modelu mam 300 000 fece\'ów i jak wszystko unhide\'uje nawet w trybie wireframe to tnie mi się jak cholera więc staram się pracować najwięcej przy odsłoniętych 2 obiektach a co do ciebie to chyba masz nieco większy problem bo w sumie masz jakieś 2 obiekty:)...a jaki masz procesor? A tak pozatym to jakieś dwa miesiące temu coś tak mi się w kompie popieprzyło że nie tylko gry mi się cieły ale również max (nawet przy jednym boxie:D) , co chwila mi go wywalało...więc walnąłem formata i jest wszystko spox. A może ty dawno nie robiłeś formata bo na śmietnik w komputerze max jest bardzo czuły :)

Napisano

Masz dobrego kompa hehe . no i robote tez dobrą wykonujeszz fajna miednica :) i ładnie ukazana textura Gratuluje czekam na wiecej ;)

Napisano

:) dzięki SiD, mam jeszcze takie pytanko, jak można zrobić rozłorzenie siatki na płaszczyźnie (widziałem, że tak niektórzy robią tektury do modeli), może jakiś link do tutoriala lub chociaż jak się taka czynność nazywa

Napisano

Z tego co napisales masz maxa 5.0 wiec przejdz do tej ostatniej ikonki po prawej (utilities???) nadaj obiektowi jakis UVW map i z tego utilities wybierz TEXPORTER. Dalej zalapiesz sam:D Ja wlasnie bede teksturowac tak swoja postac.

Napisano

Siemka. No palce rzeczywiscie o 1 kosc za duzo na kazdym palcu :) a co do dloni to ta glowna kosc dloni (moze jeszcze nie skonczona) jest troche za waska w porownaniu z szerokoscia wszystkich palcow. Ale Ladny szkieletorek mozee wyjsc :D

Napisano

he he - też robię szkieleta na bitwie ale o trochę innym charakterze :)

z tego co widzę masz naprawdę sporą wiedzę o budowie kośćca ludzkiego, studiujesz coś związanego z tym tematem?

Napisano

bardzo ladne kosci. A co sie tyczy zwalniania to ja nastawiam iterations w MeshSmooth na 0 ale render values na tyle ile potrzebuje do samego renderingu czyli 1 albo 2.

pozdr

Napisano

Jka juz mówiem praca i textura powala , powarznie jest to orginalniejszy szkielet człowieka lub ludzio - podobnego , , musisz jeszcze wiele dorobic bo ja czekam na efekty ;)

 

Powodzenia !!

Napisano

świetny kręgosłup!!!!

 

muszę przyjżeć się dokładnie jak zrobiłeś miednicę ponieważ pomalutku zbliżam się do niej w moim szkieletku (właśnie robię dłoń)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności