Napisano 3 Luty 200520 l Postanowilem po dlugich przemysleniach wziasc udzial w zabawie jaka jest bitwa. Biore udzial tutaj po raz pierwszy wiec nie licze na wiele, tylko na mile spedzony czas i by sie sprawdzic. Moja koncepcja zaklada umiejscowienie nas na dnie morza tudziez oceanu gdzie znajdowac sie bedzie wrak zatopionego statku podwodnego (bardziej jest to statek nawodny z mozliwoscia zanurzenia ale to szczegol :P). I to chyba tyle, mozliwe ze jeszcze sie pokwapie o jakias dodatkowa mala lodz-robocika ktory bedzie badal dno morza. Przedstawiam podst model lodzi:
Napisano 3 Luty 200520 l Pomysł wcale niezły, ale zacznij ten model od początku bo pełno bug'ow na siatce. Zrób go z box'a jakiegoś i poly-modeling + meshsmooth. Tak chyba będzie najlepiej i najszybciej.
Napisano 3 Luty 200520 l Autor rzeczywiscie troche nie ten tego ten przod wyszedl, wiec bedzie on chyba rozwalony (po tym jak uderzyl w dno), ew. bede go mozolnie poprawial :) nie podoba mi sie tez troche ten bok ktory wyglada jakby tam byl meshsmooth... bedzie trzeba sie pobawic kazdym vertexem oddzielnie chyba :) Edi: hmm.. jakby Ci tu ten tego powiedziec... wlasnie to jest to :) (tyle ze bez meshsmooth'a), wstyd sie przynznac ale nie umiem inaczej :) (no moze jeszcze lathe ale to sie chyba nie liczy ;)) bede jeszcze walczyl z tym modelikiem a jak sie nie uda to zaczniemy od nowa wszystko :) pozdrawiam
Napisano 3 Luty 200520 l ja byb go jednak zrobił jeszcze raz na blueprintach w końcu wiele nie stracisz a jeśi chodzi o techniki to ja bym zrobił raczej low poly i chamferem sie pobawił ale to i tak ty zdecydujesz:)
Napisano 10 Luty 200520 l Autor mnostwo nauki... ale troche wolnego czasu postanowilem poswiecic na poprawienie troche tej lodzi... mam nadzieje ze teraz wyglada troszke lepiej.... (powiedzcie ze to choc troche przypomina lodz podwodna :P...) zaczynam watpic w siebie jak patrze na poziom prac ktore tutaj sie tworza :)
Napisano 10 Luty 200520 l Autor mnostwo nauki... ale troche wolnego czasu postanowilem poswiecic na poprawienie troche tej lodzi... mam nadzieje ze teraz wyglada troszke lepiej.... (powiedzcie ze to choc troche przypomina lodz podwodna :P...) zaczynam watpic w siebie jak patrze na poziom prac ktore tutaj sie tworza :)
Napisano 10 Luty 200520 l heloł, ja tam się nie znam na łodziach podw. ale czy jesteś pewien że miały tyle okienek po bokach ? :) też nie jestem pewien czy mostek (ta budka) nie jest za mała w stosunku do całego okrętu ? korzystałeś z jakichś referek przy budowie modelu ? pozdrawiam p.s. witaj w bitwie
Napisano 10 Luty 200520 l heloł, ja tam się nie znam na łodziach podw. ale czy jesteś pewien że miały tyle okienek po bokach ? :) też nie jestem pewien czy mostek (ta budka) nie jest za mała w stosunku do całego okrętu ? korzystałeś z jakichś referek przy budowie modelu ? pozdrawiam p.s. witaj w bitwie
Napisano 11 Luty 200520 l Autor wiem ze to jest tragiczne :) najwyzej zrobie tratwe :P co do referek probowalem z tego ale nie chce dokladnie odzwierciedlac a jedynie zrobic lodz na podst tego: http://www.history.navy.mil/photos/images/g260000/g260244.jpg http://www.tamiya.com/english/products/31435i58/top.jpg
Napisano 11 Luty 200520 l cos Ty sie do tej lodzi jak pies do jeza zabierasz :) Powolutku nie wszystko na raz :) Wymodeluj sobie najpierw mosetk. Dokladnie i szcegolowo. Przeciez wcale nie ma tak skomplikowanego ksztaltu tym bardziej ze mozesz troszke pozmieniac to tu to tam. Mozesz np ogolny ksztalt narysowac splinem ekstrudowac a pozniej przekonwertowac do editable poly i troche sie pobawic... Powodzenia!
Napisano 15 Luty 200520 l Autor tak dokladnie :) moj zapal jest gorzej niz slomiany :P (po obejrzeniu tych wszystkich prac :)) ale znajdawszy chwile czasu postanowilem dalej pogrzebac w mojej lodzi... wprawdzie musze sie jeszcze z tym mocno pobawic ale ogolnie powoli, zaczyna to chyba nabierac ksztaltu. poprawilem dziurki z boku kadluba, dodalem kilka szczegolow na mostek i ogolnie go troche poprawilem. ale cos mi idzie (glupie trojkaty)... jak mozna dac meshsmooth tylko na mostek? (nie sam smooth), mi cos nie idzie :) a oto efekt moich wypocin :) :
Napisano 15 Luty 200520 l smooth: mozesz wybrac poligony ktore maja byc smoothowane, i w meshsmootho calkiem u gory jest ustawienie "apply to whole mesh", trzeba odkliknac. dodatkowo mozesz dac mostek do innej smoothing group (w ustawieniach mesha), i potem w meshsmoothu jest ustawienie "by smoothing groups". i nie zniechecaj sie.
Napisano 19 Luty 200520 l lodz wyszla fajnie, nie jest beznadziejna, pozatym fajnie moze wygladac pod woda, rozwalona na jakiejs pulce skalnej tak na skraju przepasci proponuje :D
Napisano 19 Luty 200520 l i np. złamana w połowie ! ( tak żeby było widać wszystkie "bebechy" wejdż w detal i zrób tam jakieś wnętrze , kajuty, pełno rurek, plątanina kabli itp. łódź wcale nie jest beznadziejna ! a jak dodasz fajne podmorskie otoczenie i półeczkę skalną , jak radzi asfalton to będzie git. Poniżej może być jakaś czeluść bezdenna :) acha , no i dodaj volumery podwodne
Napisano 19 Luty 200520 l tak,tak jaras ma racje poza tym zmniejsz relingi są za grube i za żadkie albo (lepiej)powieksz kiosk .Poza tym jest naprawde fajna
Napisano 12 Marzec 200520 l Autor maly update... to przez ta nauke... matura i w ogole.. a jeszcze do tego ta glupia przeprowadzka :) ale i tak wiem ze bym nie wygral :) nie mam ani talentu ani umiejetnosci :D ok.. koniec lania wody.. oto co udalo mi sie poprawic...
Napisano 12 Marzec 200520 l koniecznie wejdź mocno w detal, szczegolnie te dwie małe łodzi są bardzo proste i przez to nieciekawe. Masz ciekawy temat, nie zmarnuj go ;)
Napisano 13 Marzec 200520 l Autor te sondy sa tylko obrazowo. beda oczywiscie robionena nowo z wieksza iloscia szczegolow :) mysle nad tym zeby jeszcze cos na poklad lodzi dac i dodac kilka mniejszych rzeczy :)
Napisano 25 Marzec 200520 l Autor poprawilem sondy.. zrobilem je chyba az nazbyt szczegolowe :P zrobilem wyrwe w statku, oteksturowalem statek, i dodalem jeszcze kilka innych szczegolow :P zapraszam do krytykowania i obrzucania blotem :P tzn na jakies propozycje :)
Napisano 25 Marzec 200520 l Bardzo fajny klimat- drochę jak z badań Discovery. Beczki i inne rozrzucone elementy są chyba ciut za duże w stosunku do łodzi a na dobrą sprawę to one ustalają skalę. Tekstura dna ciut monotonna i strasznie dziwny ten uskok- nie lepiej położyć go na płaskim piachu ? Niezależnie od wad- moim zdaniem bardzo ciekawe.
Napisano 25 Marzec 200520 l Autor dziekuje za dobre slowo. dno tez mi sie nie podoba... szczegolnie teksturka.. jest monotonna itaka pusta.. sprobuje jakos nad nia popracowac. moze dodam tez jakies roslinki... moze tez jakies rybki gdzies w oddali :) dziekuje za wskazowke dot. skali
Napisano 25 Marzec 200520 l do tego można zarzucić oświetlenie nieciekawe :/ jest strasznie jednolite a przecież we wszystkich filmach dokumentalnych czy innych ze scenami pod wodą widać, że jest zróżnicowanie.
Napisano 25 Marzec 200520 l w "rowie mariańskim" powinna być ciemność - w/g zasady "im głębiej tym ciemniej " no i może rzeczywiście zróżnicuj bardziej oświetlenie. Dodaj jakieś światła volumetryczne i kałstyczne efekty :)
Napisano 25 Marzec 200520 l wesoledi - nic nie jest nazbyt szczegółowe :P (no chyba, że ci już kompa zamula)