Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

Moja pierwsza praca zamieszczona na tym forum. To mój pokój, robie go z linijką w ręku (i tak coś mi nie wyszło.... musiałem źle zmierzyć). Chce zrobić caly swój pokój razem z.... o ile mi komp na to pozwoli..... kompem, wieżą, głośnikami itd itp. Albo bez sprzętu, ale za to pociągne dalej i zrobie dalszą część mieszkania :)

Narazie jest tyle:

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heheee, dzięki chłopaki :) Będe się starał najbardziej jak mogę. Jak zobaczycie jakies błedy to dawać znać.

Mały apdejt:

Napisano

O to i siatka.

Tak się zastanawiam czy później nie dorobić całych szuflad, a nie tylko przody, ale to najwyżej na końcu zrobie :)

Napisano

I kolejny mebelek, nie wyszedł mi tak jak chciałem, ale narazie niech będzie, jak wpadne mi lepszy pomysł jak go zrobić to go poprawie.

Napisano

Dzięki Kome :) Ja też mam nadzieje że mi to komp udżwignie ;) ..... a miałe w planach robić jeszcze kompa do tego, głośniki itp itd.... mam nadzieje że komputerek wytrzyma to :)

Detale na okno dodane (klamka okna będzie do wymiany.... narazie niech taka bedzie)

Napisano

Krzesełko dorobiłem i na ukończeniu jest łóżko.... musze tylko narzute jakąś fajną zrobić.

Narazie wrzucam krzesło (materiały jeszcze ulepsze) i próbe drewna (95% textura drewna made by Kome :) )

Napisano

A taki sobie renderek jednego z mebelków...... podłoga w pokoju będzie mniej więcej tak wygladać. Dajcie znać co poprawic bo jakoś dziwnie mi to wygląda

Napisano

Dzięki hopaki :).... mam mały kryzys, dzień w dzień siedze przy tym i juz troche mam dość, zacząłem się bawić oświetleniem i za cholere mi nie wychodzi, cały czas jest za ciemno w pokoju, a jak zrobie odrobine jaśniej to mi jakieś dziwne plamy wyskakują..... ale będe walczył dalej.

Narazie wrzucam do kolekcji lampe.

Napisano

lampa jest git, ja również w domowym zaciszu tworze sobie mały pokoik no i również mam problem z oświetleniem, a konkretnie z Global Illumination, nie moge dobrać odpowiednich ustawień

Napisano

Ja używam VRay'a i maxa 5. Mam taki problem z oświetleniem, ze jak tworze Direct light, wpuszczam je przez okno, ustawiam wszystko tak jak ma być (z tutków, albo z tematu interior light contest to i tak jest ciemno jakby światla w ogole nie bylo.... nie wiem o co chodzi..... a wcześniej mi w miare wychodziło, tylko caly czas za ciemno bylo. Ale nie mam pojęcia czemu mi tego directa nie widać :-( Musze się pobawić i dojść wreszcie do tego.

Napisano

A taki renderek próbny, na światło nie patrzecie, bo wywaliłem sufit żeby jaśniej było, dopóki nie rozkminie jak oświetlenie zrobić :) Taki renderek żeby zobaczyć jak to mniej wiecej będzie z materiałami wyglądać......... tylko na dwie deski przy biórku materiału nie nałożyłem, jakoś mi umknęły :/

Jeszcze łóżek brakuje, są prawie skończone tylko musze pracować nad modellingiem narzuty, troche to męczące :)

Jak coś nie tak z materiałami to piszcie co poprawić.

Napisano

Hehe, chłopaki, dzięki wielkie, ale to jeszcze nie jest skończone, oświetlenie to tam zwykłe GI, sufiru nie ma..... narazie zrobilem tak bo mi oświetlenie nie wychodzi.

Mi też za bardzo podłoga nie pasuje. Postaram się ją poprawić.

Texturka na meble była robiona w programie do robienia textur drewna. W 90% zrobił ją Kome (ja jeszcze nie mam wprawy w tym programie) a ja ją troszeczke przerobiłem, ale minimalnie. Jeszcze do tego wszystkiego dwa łóżka dojdą, i chyba sprzęt typu komputer, monitor, głośniki i jakieś tam jeszcze rzeczy, ilość rzeczy zależy od tego ile komp wyciśnie :)

Napisano

Co myślicie o tym łóżku (niestety mam takie brzydkie w pokoju)..... tzn o wykonaniu, jak są jakieś zastrzeżenia, albo pomysł co zmienić dawać mi tu :-)

Napisano

Nakrycie (kocyk?) modelowałeś czy to jakieś plug-iny? Nieźle to wygląda, ale tekstury mógłbyś poprawić. Koniecznie bump i zmniejsz troszkę nasycenie czerwonego koloru.

Napisano

Nakrycie (kocyk) modelowałem z plane'a.

Mam pytanko: jakie mapowanie dać na ten kocyk? Bo jak daje planar, to (zaley od jego ustawienia..... czy w pionie czy w poziomie) to w pionie (poziomie) bitmapa jest dobra a w poziomie (pionie) jest rozciągnięta.

Jak daje mapowanie box to na załamaniach kocyka widać łączenie się bitmap.

Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem :/

Mam nadzieje, ze ktos mi pomoże :(

Napisano

Pytasz jakie mapowanie....użyj UnwrapUVW będziesz miał kontrolę nad tym kocykiem jeśli chodzi o mapowanie (tekstura ci się nie naciągnie tam gdzie nie powinna). I zastosuj bumpa koniecznie. Co do całej pracki to wypowiem się jak będzie coś więcej.

Napisano

A macie może jakiegoś tutka pokazującego zabawe UnwrapUVW? Bo ja tego nie umiem..... jeszcze tego nie używałem nigdy.

Napisano

Hopaky pomóżcie, pliiiiiiis!!!! Mam wielki problem. Robie próby światła (scena nocna, światło tylko z lamy wiszącej) i jest tak: Jak robilem rendera z materialami, z włączonym aa to wszystko jest ok, ale jak wyłączylem aa i material wszystkich rzeczy zmienilem na szary (zeby wszystko sie szybciej renderowalo) to na renderze nic nie widać, jest czarno, jakby w ogole oświetlenia nie bylo. W oknie widokowym jak włączam smooth+hihglights to widać, że światło jest... i jest wszystko ok, ale jak renderuje to na renderze kompletnie nic, czarno. O CO CHODZI??? Pomóżcie ;-(

Napisano

Dzięki wielkie Lumpy, trzeba będzie się tego nauczyć :)

A narazie do oceny macie firaneczke. Jakieś uwagi, komentarze mile widziane.

Napisano

Lumpy, na to nie patrz bo ten render ma tylko firanke pokazywać, w pokoju będzie to wszystko elegancko, nie chciało mi sie tych kółek przestawiać :)

 

Lpshinoda, tzn jakie mam dać tło? Inny kolor tylko? A jak tak to jaki?

 

Pzdr.

Napisano

Pomóżcie mi, jak zrobić aby wsadzony omni do kuli dawał światło (chodzi mi dokladnie o lampe) bo ja wkladam, material kuli daje refract na maxa i powinno swiecic, ale na renderze jest ciemno jak w d@#ie. Raz mi sie to udało, ale nie pamietam co wtedy zrobiłem. Może coś trzeba włączyć? Nie mam pojęcia...... już mnie szlak trafia z oświetleniem tego pokoju. Dzienne mi nie wychodzi, nocnego w ogole nie widać. POMÓŻCIE!!!!

Napisano

Siema. Dzięki za komentzarze. Wrzucam firanke na ciemnym tle, tak jak mnie o to proszono :)

Coś mi się zdaje, że narazie to ostatni render tej pracki wrzucony tutaj, nie daje sobie rady z oświetleniem, juz mnie szlak trafia. Nie wiem jak to zrobić. Biore nawet ustawienia z tematu o oświetleniu (Light Contest coś tam), za cholere mi wyjść nie chce. Jakiś dziwny ten pokój. Jak się zbiore kiedyś to może to skończe, narazie już sił do tego nie mam. Pzdr.

Napisano

no firanka wygląda nieźle, teraz ją przynajmniej jako tako widać, rzeczywiście jest jakaś sztywna na górze, a te symetryczne falbanki na dole wyglądają po prostu nienaturalnie, firanka nigdy się tak nie układa

 

pozdro

 

EDIT: ja też mam problemy z oświetleniem w pomieszczeniu, tylko że moje sprowadzają

się chyba do poprawnego ustawienia opcji w Global Illumination

 

pozdro

Napisano

Odkopałem swój temat, rozkminiłem mniej więcej oświetlenie dzienne, robie jeszcze ostatnie próby, poźniej nałożenie materiałów i finalny render....... za pare dni wrzuce.

A narazie mam prośbe do Was..... chodzi mianowicie o oświetlenie nocne, chce ten pokój oświetlić poprzez jedną wiszącą lampę i...... kurde jak to zrobić ??? Na klosz nakładam VrayLight w postaci kuli (Sphere), do środka tego klosza wsadzam światło omni i...... ciemno jak w d..., tylko klosz się świeci, ale omni tak jakby nie było. Ale jak wyłącze wszystkie cienie to światło jest...... ale za to cieni nie ma..... jak to zrobić???

Aha, i jeszcze jedno, przy włączonych cieniach nie ważne czy omni jest w kloszu (w środku) czy na zewnątrz i tak i tak jest ciemno.

Niech mi ktoś pomoże i po kolei napisze (wytłumaczy) jak to zrobić????? :-(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności