Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.Mam problemik z doborem materiałów do soczku.Czy ma może ktoś jakiś pomysł albo robił coś takiego.

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ładnie Ci to wszystko wyszło :)

Oprócz soczku, który wygląda jak plastelina ;)

Możesz pokazać siateczkę?

Napisano

z tym sokie wszystko w pożadku nie widzicie przecież ten sok z biedronki jest :D

Napisano
  • Autor

Właśnie o ten soczek(plasteline czy shake) mi chodzi żeby wyglądał jak sok.Macie jakieś pomysły.

Salvator o co chodzi z tym "translucencja będzie rozwiązaniem".

Napisano

heh, "translucencja będzie rozwiązaniem" zabrzmialo jak proroctwo. :)

Napisano

chodzi o to, że efekt zawiesiny można symulować poprzez translucencję, chyba wszystkie lepsze renderery to obsługują. Nie wiem co jeszcze można powiedzieć.

RA - bo to jest proroctwo, zobaczysz :P

Napisano
  • Autor

Coś konkretniejszego:

gdzie włączy?

w jakim renderze?

Napisano

Szklanka Ladna, slomka tez ci sie udala :) ale najlepszy jest ten budyn :D [;

Napisano

Simen: to mialbyc chyba sok :P ale wyszedl bardzo zageszczony :D

Napisano

moje 5 groszy :

1. na podłodze brkuje żółci odbitej od szklanki z żółtą cieczą

2. Kostki lodu też załamują światło .. wyglądaja chyba troch einaczej w rzeczywistości ,

3. faktycznie .. co Ty ... mięszałeś pędzle z PS'a w tej szklanece ?

Ogólnie jak by nie czepiać się .. fajna pracka. Posadz szklanice w jakimś otoczeniu może ..

Napisano
  • Autor

Troszkę zmieniłem wygląd soczku.Może jeszcze jakieś pomysły na materiał dla niego.

Napisano

Nie sądzisz, że powierzchnia soku jest za bardzo wypukła? ;) Wiadomo, że jest menisk, ale nie aż tak duży (zresztą nawet powinien być wklęsły... no chyba, że soczek jest z rtęci ;) )

Materiał nadal do poprawy... :P

Powodzenia ;)

Napisano

co to znaczy 'jakies pomysly'? :P chcesz zeby podano ci konkretne ustawienia? ;) wlaz do vraymtl i prubuj, glownie z refractem, IORem i najwazniejsze - z fogiem

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

Dzieki za komentarze,renderiuje w Brazilu to dopiero początki szukam róznych rozwiązań dla tego materiału .Może innym renderm nie wiem brakuje pomysłów dlatego pytam.Co do wypukłosci soczku to chyba kwestia szkła ono tak zniekształca,normalnie jest płaski a krawedzie są podniesione co nadaje mu lekkie wklęśnięcie.

Dzieki

poprawiam

Napisano

ladna orenzadka :]

pare rad, bo iwdze ze oswitlenie studyjne :]

>cos ze swiatlem jest niedokonca tak, slomka rzuca wyrazny cien na tlo (pomijajc ze cien powinien byc miekszy przez dofa, jakis bug moze?) , szklanka rzuca cien dookolny na podloze, a softboxy- plane'y sugeruja jeszcze inny kierunek padania swiatla.

Sugeruje ustawienie plane'ow refleksyjnych jako area ligth , niczym prawdziwe softboxy , jeden z nich nieco mocniejszy dac zeby zaznaczal charakter cieczy, a drugiego odgiac lekko do gory, ustawic plane'a jako sufit tak zeby odibjal swiatlo od obroconego softboxa i wlaczyc GI :] powinno byc gites.

Ewentualnie mozesz sprobowac dac area light ZA szklanke z sokiem, tak sie wlasnie robi studyjne foty szklanek z napojami ;] tylko ze wtedy obowiazkowo ladny DoF i fusy plywajace w soku.

Co do samego materialu moja rada, niestety do Vray ,bo brazila niezbyt znam, a oto przepis na soczek :} :

-vraymtl

-diffuse (kolor szoczku intensywny)

-reflect (szary 20%)

-fresnel

-reflraction (bialy, gloss 0,35 ; IOR 1,3 ; Exitcolor bialy zafajkowac)

-fog color (kolor soczku cieniejszy nieco, affect shadow, multi 0,05)

-translucent (bialy 100%, thickness 1000, light multi 1,8 ; 0 ;1)

 

powinno cos z tego wyjsc :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności