Adam88 Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Witam, zawsze marzyłem, aby zostać modelerem 3D i tworzyć głównię organikę fantastyczną (smoki, orki itp. itd.). Często przeglądam różne galerie 3D i patrząc na piękne pracę zastanawiam się czemu ja nie mógłbym tego robić??? No więc instaluje maxa 5, odpalam i... "no to zrobie smoka palącego małe miasteczko, hmm... dobra, ale jak to się robi wogóle?" no i kończy się na tym, że mam na dysku te 500 mb więcej miejsca :/ Mam teraz 2 pytanka: 1. Bardzo podoba mi się praca Steva Clarke: http://www.simply3dworld.com/gallery/main_images_large/545-large-LAST%20DRAGON%20-%20escelce.jpg Orientuje się ile mogłoby zająć czasu wymodelowanie i oteksturowanie takiej pracy? 2. Drugie pytanie dotyczy programu do modelowania. Bawiłem się troszeczkę 3ds max'em 5 i tak sobie mi się on podoba :/ Testowałem również Blendera który po chwili skasowałem z powodu interfejsu. Wiec, jak program bylby najlepszy dla 16 latka? Jak pisalem wczesniej glownie interesuje mnie organika fantastyczna, natomiast wogole nie ciagnie mnie do samochodow. Cos mi sie podoba Maya chodz jej w zyciu nie widzialem bo nawet nie mozna sciagnac triala tego programu :( Prosze o jakies rady
asblaze Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Ludzie tutaj pracują na Maxie, Mayce, Blenderze (to softy do modelowania i animacji) oraz na Rhino i Wings 3d :) Do modelowania chwalą sobie Wingsa... szczególnei zę jest za free i znajdziesz tez kilka fajnych tutków na forum... max i maya (te znam) majafajną dokumentacje w samym programie.. dzieki temu możęsz siewiele nauczyć (wymagany angielski ;) I moja rada.... nie zaczynaj od smoków.. bo szybko każdy soft usuniesz... zacznij od prostych rzeczy, żeby nauczuc się poruszać po siatce. niezaleznie czy bedziesz modelowac z boxmodelingu czy nurbsów ;) C odo Twojego pytania o graficzkę... pracy dużo nie... doswiadczenia TAK ;) Powodzenia
Hindus Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 koleś który ma umiejętności, nawet w słabszym programie wyczaruje cuda na kiju ;) wg mnei mógłbyś zacząć od 3ds max'a nie jet znowu taki trudny, grunt to chęci :]
Marvey Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Cos mi sie podoba Maya chodz jej w zyciu nie widzialem bo nawet nie mozna sciagnac triala tego programu :( toś mnie rozbawił maya jest dostępna na stronie tylko na renderach masz znak wodny i j.w. nie zaczynaj od trudnych rzeczy
Jacob B Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Cos mi sie podoba Maya chodz jej w zyciu nie widzialem bo nawet nie mozna sciagnac triala tego programu :( mozna, Maya6.0 PLE jest na oficjalnej stornce
VGT Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Adam88 - temat do poprawy. zapoznaj sie z regulaminem forum
nielot007 Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Ludzie tutaj pracują na Maxie, Mayce, Blenderze (to softy do modelowania i animacji) oraz na Rhino i Wings 3d :) i na LightWave ;) a tak na powaznie to sciagnij sobie triala kazdego softu i bedziesz wiedzial ktory wybrac bo do modelowania jest kazdy................ ps. glupie pytania :):) ktore zreszta bylo 100razy pozdro
wizz Napisano 3 Maj 2005 Napisano 3 Maj 2005 Moim zdaniem jak chcesz modelować organike to polecam Lightwave :] tam w bardzo szybki i efektowny sposób można zrobić bardo ciekawe postacie. :]
kozioo Napisano 3 Maj 2005 Napisano 3 Maj 2005 W każdym programie można w szybki i efektowny (chociaż tu nie rozumiem- jak modelowanie moze być efektowne?) zrobić ciekawą postać. Nawet w nosorożcu, gdyby sie uprzeć. Kwestia wprawy i tyle.
wizz Napisano 3 Maj 2005 Napisano 3 Maj 2005 Jak napisał kolega wyżej , efektowne modelowanie , miałem na myśli wiele ciekawych funkcji dzięki którym modeluje sie wygodnie i szybko , a nie mając do dyspozycji 2 narzędzia męczyć sie żeby zrobić skrzynke ;)
Rekomendowane odpowiedzi