Skocz do zawartości

W czym robić grę????


giorgione

Rekomendowane odpowiedzi

Sorki, że pytam, ale jak moge sam zrobić grę?

W jakich programach można coś wykonać, coś prostego - np. chodzona rozwalanka ala abuse tylko z obiektami 3d?

 

Jutro postaram pokazać parę projektów odnośnie tej pozycji.

 

Giorgione:(:(:(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

czesc!

No wiec, jesli chcesz zrobic jakas taka gierke prosciutka to chyba jedynymi programami do takich rzeczy sa game-makery.

Nie pamietam jakis konkretnych nazw, jednynie Games Factory, ale sa jeszcze inne. Proponuje zasiegnac wiedzy na stronach typu: tworzenie ultra fajnych gier :). Jest takich duzo pod haslem \"tworzenie gier\".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co te sorki ?

Jak człowiek czegoś nie wie to się pyta i bardzo dobrze.

Co rozumiesz przez obiekty 3D ? Jeśli o wyrenderowane wcześniej obrazki to nie ma problemu ale jeżeli chodzi ci o obiekty w świece 3D no to będzie troche trudniej.

Ja tam na początek proponuję starego. dobrego i polskiego Kilk&Play\'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba masz racje andrea hmm byloby conajmniej dziwne jak by ktos w vb gre pisal ....no coz ja w zyciu zadnej nie napisalam wiec sie nie odzywam wiecej bo ktos zara powie ze gupia baba jestem i mam trzymac pysk bo sie nie znam

:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VB do robiena gry 3D hehehe może się trafi akrobata która nam to pokarze ale generalnie to chyba są lepsze języki (każdy wyższego poziomu lub prawie każdy).

 

Języki programowania są dobre ale dla ludzi, którzy robią grę od podstaw się na tym znają, nie robią tego sami no i zwykle chodzi o komercjalny sukces i zyski (bo wszelkie prawa należą do nich). A nie do zabawy.

Jeżeli ktoś się zna na programowaniu może się pobarać trochę z udostępnionymi już enginami jak np. Quake 1.

 

Dobra odsłaniam karty (linki).

1. Ogólnikowy mase tego tam jest:

http://www.ambrosine.com/resource.html

 

2. Bardzo dobra rzecz oprogramowywanie ogranicza się praktycznie do jeżyka skryptowego ale można atakować własne DLLki gdzię już wchodzą języki wyższego poziomu ale przy ich pomocy możemy wyjść poza ograniczenia prawie, że samego enginu.

 

http://conitec.net/a4info.htm

 

całkiem dobra dokumentacja ale po anglijsku

 

pozdrawiam [piwo][soczek][uścisk] :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by scyguo

Cześć!

eehh.. też bym się chciał w końcu wyspać..[ziewa]

 

Do robienia prostych gier polecam Blendera 2.25- gotowy OpenGL engine, fizyka, cząsteczki, ik, zapis do exe, plugin do www.

 

 

Link do stronki z grami (trzeba ściągnąć plugin) - polecam Skategirl

 

i jeszcze jeden - standalone

 

Wiem, że jest dobry Blender (i darmowy) ale ja nie mam do niego serca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie nie jest jezykiem.

pytanie bylo w czym robic gre. skoro zadaje takie pytanie pewnie nie zna c++ albo delphi.

 

w darkbasicu mozna robic proste gry , oczywiste jest ze nikt nie napisze dooma III ani nawet q 1 ;). darkbasc potraktowalem jako ciekawostke. jesli chcesz zrobic b.prosta gre i nie masz zamiaru uczyc sie programowac w c++ to pobaw sie darbasic\'iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by giorgione

Sorki, że pytam, ale jak moge sam zrobić grę?

W jakich programach można coś wykonać, coś prostego - np. chodzona rozwalanka ala abuse tylko z obiektami 3d?

 

wydaje mi, ze jesli zadajesz takie pytanie to moze zlec komus napisanie gry, a sam sie zajmij grafika ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym my tu mowimy panowie i panie. Zakladajac ze 99% wpisujacych sie robi w grafice komputerowej, i biorac pod uwage to ze programowanie w C++ jest, podejrzewam o wiele trudniejsze niz ustawianie splajnow w oknie maxa mysle ze zaden z nas nie jest na tyle wszechstronny alby poznac te 2 dziedziny naraz.

 

Do Karawana: dlatego mowimy tu jedynie o tych programach \"dla dzieci\".

 

A ja rowniez chcialbym zobaczyc swoje modele biegajace po po jakis jaskiniach czy lasach, co nam te programy po prostu umozliwiaja. Nie slyszalem nawiasem mowiac zeby 1 osoba wyprodukowala gre: zajela sie grafika, dzwiekiem, enginem i cala reszta ktora jest niezbedna. Dziekuje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by aNdREa

Nie slyszalem nawiasem mowiac zeby 1 osoba wyprodukowala gre: zajela sie grafika, dzwiekiem, enginem i cala reszta ktora jest niezbedna.

 

Eric Chani \"Another world\" - 2 lata pracy i efekt w postaci gry wszechczasów. [spox]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by giorgione

Wielkie dzięki za pomoc.

 

W szkole, którą właśnie kończę uczyłem się C++, niestety nie doszliśmy do trybu graficznego.:(:(:(:(:(

 

Giorgione

 

A pod jakim systemem ma ta gierka chadzac? Bo po twojej wypowiedzi mam wrazenie (moze zle) ze skonczyles te edukacje C++ na DOSie (i to bez trybu graficznego). W takim wypadku potrzebowalbys mnostwo (wielkie mnostwo) czasu na nauke. C++ jest latwy i mozna go dobrze poznac w tydzien (tak na oko :) ). To co trudne i czasochlonne to nauka bibliotek jakie mu towazysza, pozniej nauka API (by otworzyc jakies okienko), poznanie jakiegos engine\'u (dosc specyficznego bo chcesz 2D + modele 3D). A gdzie obsluga dzwieku, menu itd.

 

Nie chce zniechecac ale jesli nie chcesz stwierdzic za 2 lata ze wreszcie jestes gotowy by napisac cos prostego to lepiej uzyj jakiegos Game Makera. Mialem przez chwile Dark Basica i cmysle ze program w jego stylu jest odpowiedni dla ciebie w tej sytuacji. :)

 

Juz koncze juz juz... masz tu jeszcze linki jakbys chcial zobaczyc co cie czeka poza Game Makerami:

 

http://www.komires.com/pl/page1.html

http://www.flipcode.com

 

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karawan

KTOS PYTAL IE GIER NAPISALEM - kiedys jedną w Turbo pascalu 800 lini kodu nazywala sie HAZARD ale po formacie ja stracilem (bo awaria byla) a nie mialem nagrywarki przed tem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by ronin

Jest wiele gier pisanych przez 1 osobę, np www.eu07.prv.pl . Gdzies jeszcze widzialem symulator malucha. Duzo jest gier pisanych przez amatorow na Linuxa. Wiele z nich rozroslo sie w potezne projekty www.flightgear.org, http://www.racer.nl/

 

O ile zauważyłem to Symulator lokomotywy EU07 napisały 2 osoby a nie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że wetne się w tą dyskusję ale powiedzmy, że mam trochę doświadczenia w tym o czym mówicie i muszę stwierdzić, że błąd jest w założeniach:

 

1. Żadko bywa aby team robiący grę wykonywał też engine - dzieje się to zazwyczaj w przypadkach drastycznie nietypowych rozwiązań. Zazwyczaj zleca się wykonanie engine jakiejś zewnętrznej firmie programistycznej mającej takie doświadczenia. W erze internetu można to zlecić nawet chińczykom.

 

2. Błędem jest myślenie, że engine powstaje w C++ - gdyby UTech2 z systemem Karma powstał całkowicie w C++ to w Unreala2 pograliby tylko posiadacze Silikonów.

 

3. Do oprogramowania środowiska graficznego najczęściej używa się otwartych procedur OpenGL i DirectX. Wyobraźcie sobie napisanie w C++ obsługi grafiki przy założeniu istnienia kilkudziesięciu rodzajów kart graficznych, pracujących z kilkudziesięcioma różnymi płytami, procesorami, pamięciami itd....

 

4. Kupienie i dostosowanie engine nie jest wcale tak trudne jak siewydaje - zwłaszcza, że wiele firm poprostu udostępnia na zasadzie GNU enginy do gier a w przypadku publikacji komercyjnej dopiero są pobierane tantiemy. Tak do niedawna robił Monolith

 

5. Jeśli natomiast dalej upieracie się przy pisaniu ręcznym (co bardzo podziwiam) to polecam wam skontaktować się poprostu z grupami piszącymi gry i udać się do nich na praktykę. Jest jak najbardziej możliwe, zwłaszcza, że tych grup jest coraz więcej.

 

Jeśli macie jakieś pytania piszcie U2U

 

podrawiam [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by scyguo

Originally posted by aNdREa

Nie slyszalem nawiasem mowiac zeby 1 osoba wyprodukowala gre: zajela sie grafika, dzwiekiem, enginem i cala reszta ktora jest niezbedna.

 

Eric Chani \"Another world\" - 2 lata pracy i efekt w postaci gry wszechczasów. [spox]

 

Ok ok:D Oczywiscie sa jednostki wybitne ale chcialem to uogolnic. Po prostu jak powstaje jakis wielki projekt jedna osoba programuje, druga robi modele, trzecia tekstury itp. To jest normalka. Dlatego tez tym co nie znaja sie na programowaniu to poradzilbym GameMakery a nie nauke wspomnianego C++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RadX - nie znam się na sprawach technicznych i programowaniu na tyle aby Ci to wytłumaczyć - napisałem to co moi znajomi z teamu mi powiedzieli i jeśli zrozumiałem dobrze to postaram Ci się to opisać:

 

C++ jest językiem, który odwołuje się lub bazuje na jądrze systemu operacyjnego co klasyfikuje go jako język tzw drugiego poziomu. Dlatego idealnie nadaje się do budowy programów bazujących np. na obsłudze windowsa (obsługa drukarek, wyświetlania itp.). Dawno temu jednakże powstał tzw. język pierwszego poziomu i nazwano go Assembler, który pozwala na programowanie z poziomu procesora lub układów procesorowych (np. kart graficznych). Jasno widać, że omijając przestarzałego windowsa z jego archaicznym, zamkniętym jądrem i głupawym sposobem zarządzania pamięcią otzrymamy wręcz gigantyczne przyśpieszenie. Gdzie jest więc problem? Assembler jest niestety straszliwie skomplikowany i zarazem niemiłosiernie uproszczony jeśli chodzi o uzyskiwanie pewnych efektów. Dlatego wiele firm korzysta z wielu języków i procedur aby jak najlepiej zoptymalizować działanie gier. UTech2, który jest wyznacznikiem nowej jakości silników do gier napisany został w 6 językach programowania i korzysta z 10 procedur graficznych.

 

Wiem, że może to co napisałem nie brzmi sensownie i ma w sobie kupę błędów merytorycznych ale jak napisałem - nie jestem programistą i opisałem to co zrozumiałem od kolegów, którzy na potęznych silnikach, nie tylko do gier - zjedli zęby.

 

pozdrawiam [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoł nie jest to takie bezsensowne co napisałeś prócz kilku aspektów jak na przykład definicja języka 2 poziomu ale generalnie dowiedziałem się tego czego chciałem.

Sądziłem, że jeżeli chodzi o optymalizację to zajmują się tym specjalne programy (np. optymalizujące kod pod procesory AMD wykorzustujący jego specjalne instrukcje np.SSE) i ręczne grzebanie i poprawianie znanych i nie znanych błędów kompilatora. Ile tych \"i\" :D

 

A tak nawiasem to ASSEMBLER RZĄDZI :D szczególnie przy oprogramowywaniu mikrokontrolerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności