El Wieczor Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 Zawsze marzyłem o tworzeniu gier, tylko jakoś... nie chce mi się programować (mimo, że studiuję informatykę ;)) Mam pytanie: czy dałoby radę tak w kilka minut jakimś prostym sposobem (programem) odpalić sobie scenkę z 3dsmaxa i się po niej przechadzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danilo2 Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 tak w 3dsmaxie jest wbudowana taka opcja ale teraz nie pamiętam dokładnie jak się nazywa - sprawdź w tutorialach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MF Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 3ds max 7 to potrafi i to nazywa się walkthrough mode ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 19 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2005 Eeeeee..... tak to ja umiem ;) Nie o to biega (chodzi? ;)). Walkthrough to tylko latanie po viewporcie a mi chodzi o latanie/chodzenie po już zrenderowanym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 Dobre pytanie. Wiem że jest coś takiego jak turn tool (http://www.turntool.com). Ale jest to raczej kiepskie, nie ma świeteł i nie najlepsza jakość. Żeby jeszcze nie przelatywało się przez ściany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intoxicate Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 Wystarczy miec silnik (np. TGE) :P wyexportowac wszystko (kazdy obiekt osobno), postawic na lokacji, ustawic kolizje, ustawic swiatla i ma sie lokacje po ktorej mozna *chodzic*. ale raczej 2 minut Ci to nie zajmie, troszku wiece ;). To nie jest takie latwe, nawet majac gotowy AAA silnik. A o takim programie nigdy nie slyszalem, nie mam pojecia jak taki program moze szukac kolizji na *calej scenie* + oswietlenie + generacja terraina (no chyba ze jakis interior jest po ktorym mozna chodzic) Jak znajdziesz cos takiego, bede wdzieczny za linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 19 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2005 No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;) A tak serio, to mimo, że w tym dziale posta zamieściłem, to nie mam pojęcia o robieniu gier. Analizowałem poprzedniego posta i: -mieć silnik - znaczy ściągnąć? -wyeksportować wszystko - to jasne -postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;) -ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie? -kolizje - nie potrzebne na razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;) Nie ;) -mieć silnik - znaczy ściągnąć? Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor) -wyeksportować wszystko - to jasne Nie do końca ;D Ale UnrealEd łapie ładnie pliki .ASE -postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;) Może czas posprzątać? -ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie? W edytorze -kolizje - nie potrzebne na razie Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 19 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2005 Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor) No do HL i CSa starego robiłem kiedyś. Mam też HL2 i też bym zrobił wypas, ale... musiałbym eksportować każdy obiekt osobno chyba i do tego tekstury, nie? W sumie pomysł dobry jak dla mnie do domu, ale już bez HL`a nikt tego nie obejrzy. Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D A jeśli o takie kolizje chodzi, to tak ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intoxicate Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 -mieć silnik - znaczy ściągnąć? kupic, zrobic, sciagnac demo, .. etc postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;) -wyeksportować wszystko - to jasne Wyexportowac to do systemu plikow jakie odczytuje silnik - zaleznie od rodzaju meshow jakie chce sie exportowac. porozstawiac wszystkie obiekty w edytorze *lokacji*, tak by stworzyc jedna calosc sceny (lokacji?) ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie? Zalezy od silnika, u nas w TGE interiory sa oswietlane przy ladowaniu misji (statyczne generowane cienie) , a inne obiekty maja dynamiczne oswietlenie ktore ustawia sie w edytorze (czyli tak jak w maxie wkladasz w scene np. Omni) Czyli - nie da sie tego zrobic w 2 minuty. no chyba ze znajdziesz takowy program, ale watpie by taki istnial. (i robil to w 2 minuty ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jander Napisano 20 Czerwiec 2005 Share Napisano 20 Czerwiec 2005 Moze jakis game maker ? Tam bys mógł sie przechadzac po scence. Ew. Dark Basic ale tu juz troche dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 25 Czerwiec 2005 Share Napisano 25 Czerwiec 2005 jest od tego program\plugin do maxa: :::rtre:::: on robi dokladnie to co chesz, ze sceny exe, klik i juz lazisz po scenie, : szukaj go na http://www.turbosquid.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się