Skocz do zawartości

"Gra" - jak to zrobić w 2 minuty?


El Wieczor

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze marzyłem o tworzeniu gier, tylko jakoś... nie chce mi się programować (mimo, że studiuję informatykę ;))

 

Mam pytanie: czy dałoby radę tak w kilka minut jakimś prostym sposobem (programem) odpalić sobie scenkę z 3dsmaxa i się po niej przechadzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wystarczy miec silnik (np. TGE) :P

wyexportowac wszystko (kazdy obiekt osobno), postawic na lokacji, ustawic kolizje, ustawic swiatla i ma sie lokacje po ktorej mozna *chodzic*.

ale raczej 2 minut Ci to nie zajmie, troszku wiece ;). To nie jest takie latwe, nawet majac gotowy AAA silnik.

 

A o takim programie nigdy nie slyszalem, nie mam pojecia jak taki program moze szukac kolizji na *calej scenie* + oswietlenie + generacja terraina (no chyba ze jakis interior jest po ktorym mozna chodzic)

Jak znajdziesz cos takiego, bede wdzieczny za linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;)

 

A tak serio, to mimo, że w tym dziale posta zamieściłem, to nie mam pojęcia o robieniu gier. Analizowałem poprzedniego posta i:

 

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

-wyeksportować wszystko - to jasne

-postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

-ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

-kolizje - nie potrzebne na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;)

Nie ;)

 

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor)

 

-wyeksportować wszystko - to jasne

Nie do końca ;D Ale UnrealEd łapie ładnie pliki .ASE

 

-postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

Może czas posprzątać?

 

-ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

W edytorze

 

-kolizje - nie potrzebne na razie

Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor)

 

 

No do HL i CSa starego robiłem kiedyś. Mam też HL2 i też bym zrobił wypas, ale... musiałbym eksportować każdy obiekt osobno chyba i do tego tekstury, nie? W sumie pomysł dobry jak dla mnie do domu, ale już bez HL`a nikt tego nie obejrzy.

 

Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D

 

A jeśli o takie kolizje chodzi, to tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

kupic, zrobic, sciagnac demo, .. etc

 

postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

-wyeksportować wszystko - to jasne

Wyexportowac to do systemu plikow jakie odczytuje silnik - zaleznie od rodzaju meshow jakie chce sie exportowac.

 

porozstawiac wszystkie obiekty w edytorze *lokacji*, tak by stworzyc jedna calosc sceny (lokacji?)

ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

Zalezy od silnika, u nas w TGE interiory sa oswietlane przy ladowaniu misji (statyczne generowane cienie) , a inne obiekty maja dynamiczne oswietlenie ktore ustawia sie w edytorze (czyli tak jak w maxie wkladasz w scene np. Omni)

 

 

Czyli - nie da sie tego zrobic w 2 minuty. no chyba ze znajdziesz takowy program, ale watpie by taki istnial. (i robil to w 2 minuty ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności