urban Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 niestety nie posiadam odrazu robię mesh i musiałbym nieźle cofnąć to nie wiem jak można conąć tego meshsmootha. I chciałbym poprosić od porade co mam jeszcze dodać do niego chodzi mi o jakieś elementy szczeguły. Dzięki
Gość styczny Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 jestem ciekaw jak dobierzesz tekstury, w jaki sposób będziesz teksturował i jak to będzie wyglądało co do szczegułów to ja bym powycinał te mało znaczące kolce itp. a wsadził bym na ich mijsce coś masywnego wieększego coś co mam sens bo najlepszy dzieło właśnie z takich elementów sie składa (co mają jakąś role w np.machnie bojowej) poco woźić jakieś ozDUPKI co po pierwszym starciu odpadną albo obciążają machine POMYŚL NAD TYM BO TO WAŻE chyba więcej nic już nienapisze u ciebie w tym wątku chyba że mnie zaskoczysz
hkropinski Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 No więc tak: sam prosisz o rady, a ja Ci je daje. mówię ci co powinieneś zmienić i co by najładniej wyglądało. jednak to jest ci nie potrzebne bo ty i tak sobie nic z tego nie robisz - więc po co mnie pytasz? Teraz piszę wszystko w jednym poscie, aby każdy mógł to zobaczyć, daję trochę krytyki - ale na błędach człowiek się uczy. 1. wyobraź sobie robota, takiego ładnego i co widzisz? - powinieneś widzieć blachę i inne pierdoły o których napiszę. U CIEBIE NIE MA BLACHY TYLKO GĘSTY MESH SMOOTH zrezygnuj z niego 2. tułów ( miniaturka1 ) - na razie to wygląda jak grill, jakiś gumowy, wiem że to kolce, ale na tym ujeciu wszystko się zlewa, ktoś już napisał, że przy obtarciu to może poodpadać. jak na robota zrób go bardziej masywnego 3. głowa - extrude poziomy na środku powinien być niżej i CAŁE OCZY POWINNY BYC NIŻEJ bo to niewymiarowo wygląda, DAŁBYM JESZCZE KILKA SZCZEGÓŁÓW ale to twój wybór, głowa jest za mała w stosunku do szyi 4. rogi - są za proste i zbyt blisko siebie, powinny być bardziej z tyłu głowy, mógłbyś zrobic takie ( miniaturka2 ) 5. Między kółkami powinieneś dodać jekieś detale jest tam jakoś pusto, ważne aby detale nie były za duże bo niebędzie to pasować do kółek 6. kolce ( miniaturka3 ) powinny być krótsze ponieaż Twoja konstrukcja chyba jest obrotowa i mogą haczyć o dolną część pojazdu 7. Blacha ( miniaturka4 ) jest dziwnie wygładzona i nierówna ( nie za dobrze to wygląda ) 8. Usunął bym świecidełka obok szyji te niebieskie Twoja sprawa czy usuniesz/poprawisz te wszystkie błędy ( wg mnie ), ja chcę Ci tylko pomóc, wiem że jesteś początkujący, ale skoro bierzesz się za bitwę i robota to starasz się robić to jak najlepiej i wyraźnie znasz swoje możliwości. Powinieneś bardziej skupić się na detalach i dokładności robota niż na wciskaniu mesh smootha. Jak możesz to daj rendery od tyłu. I jeszcze jedno - budynek - zmień gęstość tekstur ( jak nie wiesz jak to: opcje np. diffuse/bitmapy i zmieniasz wartość tilling ( czy jakoś tak ) na odpowiednią dla Ciebie. Trawę dałbym ze splainów, ale to tylko dodatkowa opcja dla tego aby Twoje dzieło było bardziej realistyczne. Radziłbym także przerobić kilka tutoriali. Jeszcze raz - nie łam się bo na błędach człowiek się uczy. Moje słowa to nie krytyka tylko rady jak poprawić Twoją pracę. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bitwie.
urban Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 dziękuję bardzo za te sugestie skorzystam z wszystich rad za wyjątkiem pierwszej bo już tego conąć nie mogę. jeszcze raz wiekie dzięki
hkropinski Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 cofnąć nie możesz bo chybadałeś mesh smootha i zapisałeś, z tego taka rada: mesh smootha dawaj jak renderujesz, a jak zapisujesz to lepiej niech go nie będzie. później są kłopoty zwłaszcza jak coś chcesz zmodyfikować. możesz zrobić chyba optimize czy jakoś tak i to ci zmniejszy liczbe boków/edgeów, ale tej opcji nie polecam
urban Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 teraz dam widoki od przodu i od tyłu ja jednej rakiecie jest za duży greeble ale zmnejsze go
hkropinski Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 Z tyłu nie potrzebnie dajesz jakieś słabe detale ( miniaturka1 ) , mógłbyś je dać z przodu, bo z tyłu i tak ich nie widać. chociaż może to nie są detale, a błędy. Jeszcze jedno te armatki czy co to tam jest powinny byc takie same, lewa wygląda jakoś dziwnie jakby miała greebla, więc albo ten modyfikator ( czy to co to jest ) taj po obu stronach albo nie dawaj wcale, głowa z tyłu jakaś niesymetryczna, staraj się bardziej dokładnie pracować - a nie tak na pośpiech, pozdrawiam, aha i gąsienice taki jak ze stargo mario ale to tylko rady do rozważenia
pchelka Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 Ekhem---- frendli mode off ----- traget acuired 1_ jeśli chcesz mieć możliwość podglądnięcia jak wyjdzie obiekt po wygładzeniu ... modeluj z editable poly jest tam coś takiego jak subdivison surfaces... zajefista rzecz najbardziej lubię tą metodę modelingu 2_Niewiem z jakiego wszechświata wyciongłnełeś tego robota ale weź kartkę ołówek i porządnie rozrysuj kilkanaście razy maszynę którą chcesz wykonać i przemyśl czy zadziała niech ci to zajmie cały dzień a nawet dwa ale miej przygotowane na papierze elementy ... naprawdę pomaga 3_Tego po prostu skasuj zacznij od nowa ale mając dobrze przygotowane referki 4_przeleć tutki o samochodach na nich najlepiej chyba się idzie nauczyć modelować 5_roboty mają zazwyczaj kanty ostre krawędzie ... nie jest to reguła ale najczęściej tak jest.... Dużo pracy jeszcze masz ale każdy tak zaczyna
Knysha Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 Hmm ta praca mnie po prostu zatyka, ale miejmy nadzieje, ze sie czegos z niej nauczysz. Pzdr
urban Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 oto update poprawiłem prawie wszysko co hkropinski mi powiedział jest nowa głowa cześć torsu i klika nowych szegułów.
pchelka Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 eeee sorki ale ta głowa wygląda jak kubeł na śmieci :)
hkropinski Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 co do tej głowy to mam pomysł ( a trzeba ich mieć dużo ): jeżeli edytujesz editable poly to zaznacz selection/polygon górną część głowy i użyj opcji tesselate ( czy jakoś podobnie ) następnie zaznacz środkowy vertex i przesuń go trochę w górę ( najlepiej movem ). pozdrawiam
Ania Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 tak jak pchełka w punkcie 3_ , lepiej chyba on nowa zacząć. dla własnej wygody. gdybym miała pracować modelem który jest zkolapsowany aż do meshsmootha, to bym straciła nerwy bardzo szybko.
Gość styczny Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 wiesz co ty chyba zadługo siedzisz przy tym pc nic konkretnie niemyślisz daj se spokuj na jakiś czas od pc (471/2h) włącz telewizor na kanał Discavery i odpocznij
RA Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 ehhh... ja bym jeszcze chcial to Discovery... :( chlip Odnosnie modelu. Faktycznie, malo przemyslany. Modele moga powsatwac spontanicznie, czemu nie, ale ten powstaje troche za szybko. Nie chcialbym tu uzyc slowa bezmyslnie, ale niestety tak to wychodzi. :( pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszej nauce
SUPER_OkO Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 MAAAASSSSAAAAAKRRRRRAAAAA!!! :D ....NO I TEN KRZYZ NA LBIE mnie dobil ostatecznie!! *********!!
SUPER_OkO Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 EJJJJ co jest MIODEK POWIEDZIAL ze slowo "zaaajebiste" nie jest przeklenstwem!
urban Napisano 9 Lipiec 2005 Autor Napisano 9 Lipiec 2005 duży update dodałem kilka szgółów działka i poprawiłem tors. Powiedzcie mi co mam jeszcze dodać?
Dirk Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 Witam Patrząc na parę rzeczy w Twojej pracy dochodzę do wniosku, że potrzebujesz kilku pomysłów na Twojego robota. Większość osób ma rację co do wyglądu tego robota, a ja wcale się im nie dziwię;) W żaden sposób nie naśmiewam się z Twojej pracy ale uważam, że masz niewiele pomysłów na tego robota.Napiszę parę rad, które być może pomoga Ci podciągnąć swoją pracę. 1.Masz za mało uszczegółowione podwozie. Zamiast wymyslać podwozie z głowy spróbuj się wzorować na jakimś prawdziwym pojeździe. Wykorzystaj jakies współczesne czołgi np.Merkava, Abrams,Lecrerc czy Leopard. Na ich podstawie zrób podwozie. 2.Góra robota(tors, ręce, głowa)również mają mało szczegółów. Dodaj jakieś stalowe serce wypełnione np. zielonym płynem:),kilka płytek, pełno rurek, pancerz etc.Podobnie postąp z głową. Zrób jakąś głowę,która ma futurystyczny kształt. 3. Na podwoziu zrób plątaniny kabli, jakieś skrzynki, dodaj może działko dwulufowe. Na podwoziu może byc np. trał przeciwminowy:) Przemyśl dokładnie układ maszyny. Wyłącz komputer i idź np. na spacer;)Może wpadniesz na coś, nad czym do tej pory nie myślałeś. Pozdrawiam i życzę powodzenia
JmTm00 Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 Ja osobiscie proponowalbym przemyslec sprawe sylwetki robota, jako pol-humanoidalna moze jakies male pochylenie ew. zawiasy jakies coby sprawial wrazenie ze oprócz poruszania sie do przodu dysponuje jakims...hm, "wychylaniem"? Nie wiem czy duzo roboty kosztowaloby zroznicowanie kólek przy gasiennicach (np. dozuc kilka mniejszych i walnij jakies jedno ew.dwa "glowne") proponowalbym tez, choc robot sam w sobie jest pancerzem, dodac wlasnie takowy (realia Warhammera 40,000 oferuja duuuzy wachlaz, ale to tylko w formie inspiracji) "Zarysowalbym" okolice oczu (czy co tam innego bedzie w ich miejsce).....te lizaki na ramionach to chybiony pomysl moim zdaniem. Ps. troche za wczesnie na lasery i inne takie na tej fazie produkcji...no chyba ze ci tak wygodnie. Pozdrawiam & powodzenia
urban Napisano 18 Lipiec 2005 Autor Napisano 18 Lipiec 2005 jatem na wczasach wracam dopiero w poniedzialek i odrazu mowie ze dodaje gorne osloy na gasiennce i i tylna oslone beda tam zbiorniki z pradem i kilka z "zielona energia dodam kilkadziesiat srubek potoby blachy w moim robocie byly bardzie przybite.
makbol Napisano 19 Lipiec 2005 Napisano 19 Lipiec 2005 Witam ! Grałes moze w Eartha 2150 ? Tam jest taka nacja UCS ktorej pojazdy maja wyglad mecha. Jesli nie, moge podrzuycic na @ kilka screenow byc moze podsuna Ci jakis pomysł. btw. niewiem czy to jest zgodne z prawem bitewnym :P
urban Napisano 20 Lipiec 2005 Autor Napisano 20 Lipiec 2005 z wielka checiom przesilij mi [email protected]
fidelpatcha Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 A mnie ten robot W DUŻYM przybliżeniu przypomina mecha-kawalerie z Fantasy General. Może to była by myśl dla Ciebie - zamiast Sci-Fi pójść w stronę fantasy - zrezygnuj wtedy z laserów, rakiet, a zastąp je np toporem, wielką kuszą... Wyszedł by np. Golem na podwoziu jak u czołgu Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi