Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Po wielu dniach namyslu, postanowilem wkoncu wystartowac w tej bitwie, mojej pierwszej... Mam nadzieje ze nie wyjdzie zbyt tragicznie :)

 

Scena przedstawiac bedzie samolot (boeing 747) w momencie wpadania do morza, albo tuz przed uderzeniem w wode (nie zdecydowalem jeszcze).

Do tego sztormowa pogoda, ulewa, duze fale, moze jakies pioruny w tle.

 

Mam tez drugi pomysl na te scene, bo nie wiem czy ta powyzsza zdolam wykonac. Ten sam samolot rozbijajacy sie o tafle wody, ale juz przy czystej pogodzie, za to z plonacym silnikiem....

 

poki co zaczalem modelowac sam samolot, nalozylem tez pierwsze texturki...

oto rendery:

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajny pomysł , myślę że może zostać przy takiej pogodzie bo fajnie się prezentuje (kolorystycznie) dodaj smugę dymu która się wznosi coraz wyżej i będzie OK acha no i troszke inaczej wykadruj bo u góry troszkę obcięty kadr (toż to już masz prawie skończoną pracę :)

edit: na dole też by się przydało więcej tego odbicia samolotu w wodzie albo może daj go jeszcze ciutek niżej nad wodą ? wiesz tak żeby było widać że walnie w nią na bank

Napisano

no renderek bardzo przyjemny dla oka :) (no może poza nieciekawym kadrem i tym, że w sumie nic się większego nie dzieje)

pokaż również jakieś screeny z pracy, siatki, scenę, którą renderowałeś itd

Napisano

no pomysl inny niz wszytskie -dodajac kolejne elementy nie zapomnij o fali uderzeniowej za samolotem - na takiej wysokosci to chyba woda nieco by sie wzburzyla :) ...tak mniemam :)

 

...a moze by wiecej tragizmu - czyli poczatek katastrofy - samolot bardziej na lewym skrzydle - koncowka plata dotyka wody, ktora rozrywa ja - klapy samolotu w pozycji ofkoz do ladowania ( opuszczone), jeden z silnikow wypluwa czarny dym, moze nawet plonie...

Napisano

witam pracka jest wedlug mnie extra, fajny klimacik, ale moglbys pokazac troche wiecej samolotu i moze powinnien o wpadac pod innym katem ??? dziob powinnien byc troche wyzej tak jakby pilot podejmowal ostatnia probe poderwania samolotu, ale i tak jest bardzo fajnie...

Napisano

...a moze by wiecej tragizmu - czyli poczatek katastrofy - samolot bardziej na lewym skrzydle - koncowka plata dotyka wody, ktora rozrywa ja - klapy samolotu w pozycji ofkoz do ladowania ( opuszczone), jeden z silnikow wypluwa czarny dym, moze nawet plonie...

 

zaczynajac te prace mialem dokladnie taki sam pomysl ;)... pozniej zaczalem troche kombinowac (mial byc samolot z uszkodzonym silnikiem przelatujacy tuz nad woda z duza predkoscia, a na pierwszym planie jakas lodka rybacka, z przerazonym rybakiem ... ktory odbywa swoj ostatni polow :)) ale chyba wroce do pierwszego pomyslu.

 

proby z dymem ... chyba wyszedl troche zbyt gesty.

Napisano

hrrrr :)

 

nareszcie remont w domu sie skonczyl, egzaminy pozdawane ... mozna spokojnie usiasc do dalszej pracy.

 

potestowalem tego pyroclustera, i musze przyznac ze jest lepszy od afterburna ktorego uzywalem do tej pory. jednak minie jeszcze wiele godzin na testowaniu ustawien i renedrach probnych zanim zrobie cos, co sie bedzie nadawalo do uzytku. narazie wyszlo tak jak na screenach.

 

scene troszke wzbogacilem. jest motion blur na wodzie, fale uderzeniowe za silnikami i woda rozcinana skrzydlem oraz dym z silnika (same czasteczki)

 

dalsze updaty wkrotce....

Gość Bad Moon
Napisano

no niby nie taka trudna scena a tak ładnie wygląda, a co do Pyroclustera to rzeczywiście wypasik tylko szkoda że taki wolny :/

Napisano

wiem ze piana powinna byc biala, i bedzie... narazie to tylko czasteczki.

 

scena nie jest trudna, ale to daje wiecej czasu na dopracowanie szczegolow :>

 

btw. nie wiem czy uszkodzony silnik powinien zostawiac slad na wodzie ...

Napisano

tak jak eco pisal, brak tu fali uderzeniowej no i wydej mi sie ze skrzydlo powinno w wodzie zostawiac slad, fajnie by bylo jakby dal jeszcze (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) zaburzenia powietrza z powodu ciepla silnikow... cos jak na pustyniach jest ze tak powietrze faluje :P napewno zrozumiesz o co mi biega :P uglbys tez troche popracowac nad woda, a pozatym to mistrzostwo, tak trzymac, czekam na kolejne "apdejty" :P

 

PS. Awaria jednego silnika i utrata kontroli nad samolotem ? hmm z tego co wiem to dalo by sie jeszcze w taki sposob doleciec do lotniska (tylko slyszalem, chyba na discovery :P) moze zrob mu jakas dziure albo oderwij skrzydlo albo lepiej caly ogon :P

Napisano

zalozmy ze jeden pilot dostal rozwolnienia i zatrzasnal sie w toalecie, a ten ktory zostal przy sterach nie mial wystarczajacego doswiadczenia aby pilotowac uszkodzony samolot.... no i stalo sie. scenariuszy moze byc wiele, jak kto sobie wymysli :)

 

fale uderzeniowa zrobie. ale to cieplo z silnikow... nie wiem czy byloby widoczne w tym calym dymie, wodzie w powietrzu i predkosci.

Gość Bad Moon
Napisano

Jakiej fali uderzeniowej?? Fala powstaje gdy dopiero samolot wpadnie do wody, to co przedstawia scena to tylko muśniecie skrzydłem tafli wody, ta scena to chwila przed wpadnięciem do wody, mi się podoba, a co do zabuzen powietrza to mozna najzwyklejszym particalem zrobić tylko musi być przezroczysty i dawać blur :P

Napisano

no wlasnie jaka fala uderzeniowa??? o zadnej fali nie ma mowy:).. A scenka (ze tak szczerze powiem) nie nadaje sie na podium bitwy, ale jest naprawde mila w ogladaniu:D Pozdr i zycze powodzenia w ukonczeniu bitwy

Napisano

hmmm..... skrzydło nie ma szans zanurzyć się w wodzie.

równie dobrze mogłoby zanurzyć sie w beton.

wodę przy tej prędkości traktuj jak beton, jeżeli zależy Ci choć trochę na realiźmie

Napisano

fala uderzeniowa jest, na 2 referkach jakie udalo mi sie znalesc widac ze mniej wiecej pod samolotem powstaje lekka i niewysoka fala ktora zakrzywia sie do tylu i w okolicach koncow skrzydel zanika.

 

dlaczego scena ma sie nie nadawac do bitwy ??

Napisano

hmm, to ja chyba zle cie zrozumialem.

o podium nawet nie mysle. jest tu wiele innych prac z ktorymi ciezko sie rownac... uciesze sie jesli chociaz moja praca bedzie nominowana do finalu.

Napisano

omg jak to jaka fala uderzeniowa? a tekst "fala uderzeniowa powstaje tylko jak samolot wpadnie do wody" mnie dobil... Najpierw moze przeczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Fala_uderzeniowa.

A wiec powietrze jest sciskane przed kadlubem samolotu (co sie zwie fala uderzeniowa). Fala uderzeniowa siega kilka metrow przed dziob samolotu a wiec jesli samolot przelatuje nisko nad woda to w wodzie powinno powstac wglebienie a wokol tego wglebienia woda powinna sie spietrzyc... to nie jest jakas zmyslna historyjka tylko prawa fizyki :) wiec nie gadajcie mi ze nie ma fali uderzeniowej w takim przypadku :P sorry ze te oburzenie ale jestem dzisiaj w zlym humorze :P

Napisano

bardzo przyjemny renderek :)

dym zbyt regularny mimo wszystko, popracij nad nim (chodzi o deamony, za bardzo widać kulistość poszczególnych segmentów).

Kadr proponuję troszkę podnieść.

Napisano

Czesc,

tak jak zauwazyl razor, fajnie by bylo, jakbys wymodelowal zniszczenia szkrzydla i silnikow po tej stronie, z ktorej uderza w wode. W tym najnizszym silniku juz od samego zetkniecia z tafla wody moglby byc zalazek eksplozji, tak mi sie wydaje. Jeszcze jest troche czasu, popracuj nad szczegolami i bedzie git.

Napisano

zamieszczam kolejny update.

 

zrobilem dym, fale za silnikami i pare innych rzeczy.

chyba znow bede musial wymienic tlo bo to sie zlewa z ogniem i woda.

 

powiedzcie co o tym sadzicie, mi juz od patrzenia na ta prace maci sie w glowie i ciezko ocenic co jest ok a co nie. musze zrobic sobie kilka dni przerwy... na te chwile najlepiej wymienilbym wszystko ;p

 

zrobie jeszcze ta rozcinana przez skrzydlo wode i ... zastanawiam sie czy nie urwac koncowki tego skrzydla, tak jak sugerowali razor i fox.

Napisano

samolot gdzieś ginie w tym wszystkim, trzeba go szukać. Ogień jeszcze gorszy niż poprzednio :/ Tło jednak ciekawsze bo dodaje trochę dramaturgii scenie

 

Pracuj pracuj :)

Napisano

No z tym betonem to ja bym nie przesadzal chyba... nie wiem. wydaje mi sie ze to sie bardziej tyczy uderzenia prostopadlego a tutaj sadze ze ma prawo przecinac troche wode. No ale jesli chodzi o efektownosc to moze sie skrzydlo rospadac.

 

A co do scenariusza sceny to troche naciagany. Przy jednym silniku spokojnie doleci. Jesli nie, to zawsze ma ladowanie awaryjne, a to mi na takie nie wyglada. :P

 

 

Proponowalbym jakies powazniejsze uszkodzenie. Moze niech sie wszystkie pala? :D:D

 

PS gdzies ogladalem ze jakis pilot dolecial i wyladowal na samych silnikach ogonowch bo stery mu padly. zdolny skyrczybyk!! :):)

 

pozdrawiam

 

PS 2 Powinienes nadrobic jakims wiekszym szczegolem na samolocie.

Napisano

sprobuje zmienic poloznie kamery, moze samolotu ... zobacze jak bedzie wygladalo lepiej, bo teraz rzeczywiscie samolot sie gubi

 

edit: to moze wielka dziura w kadlubie ? a z tylu dolatuje jeszcze rakieta powietrze-powietrze :)

Napisano

czy to sarkazm? :rolleyes: Nie no bez przesady. Moze jakiesgos terroryste w oknie kabiny:D:D.

 

A tak na powaznie to zapal jeszcze obok drugi silnik. Powiedzmy ze wlecieli w stado mew. No i nie wiem czy tego juz nie ma ale woda za silnikami powinna szalec bo to w koncu bardzo mocno dmucha:)

 

pozdrawiam i dobranoc

Napisano

Zmien te 'fale' po lewej stronie na wodzie, albo je bardzo rozciagnij albo calkiem wykasuj bo takie nierealistyczne, i ten zapalony silnik tez dopracuj bo z przodu wyglada jak nowy, ... A reszta spoko, ciekawe co wyjdzie :)

Napisano

yhh, od nowa musze pisać posta....

 

Tak więc , odpryski do bani. Rozumiem że to próbny render więc pewnie zmienisz. Są tandetne, pojawiają się niewiadomo od czego.

 

Praca ogólnie 0 szczegółu. Wygląda to jak sklejak pomalowany lakierem z afterburnem w tle.

 

To rozmazanie się w pierwszych renderach wyglądało spoko, bo chowało to że niema szczegułów. Jak to ktoś kiedyś pisał "używaj jak najłatwiejszych sposobów tak długo jak nikt tego niezauważa." Trudno teraz tego niezauważyć. Dodaj do samolotu Bumpa jakiegoś. Usuń DoF'a (depth of field). Fajnie by to było zrobione (jak każda scena z szybkością) jakby było dużo szczegółów i motion blur. Ale nie żadne rozmazanie tła. Takie coś niema miejsca w naturze. I mija się artystycznie z celem. Mogło by sie nadać gdybyśmy renderowali, samolocik o wielkości pudełka zapałek wpadającego do wanny, bo wtedy napewno widać to rozmycie w tle, (efekt zooma) Ale w takich zdjęciach niema miejsca na to. Auto-focus w aparacie i juz;)

Gość _Kreska_
Napisano

a ja mysle ze pracka moze byc niezla, troszke wiecej dramaturgi ;) moze lekka zmiana pory (wylaniajacy sie z ciemnosci samolocik). Lepsze texturki i kula ognia z czarnym dymem i bedzie fajnie. Ogolnie model mi sie podoba, od razu widac co to za samolot. czekam na apdejty :D

Napisano
Praca Do Kitu, MaŁo SiĘ NapracowaŁeŚ...

 

możesz dostać niespodziankowy podpis pod nickiem ...pilnuj się.

 

Co do pracy , piana jest sztuczna (strasznie) popraw ją.

 

reszta jest nawet ładna ;)

 

pozdr.

Napisano

Witam i gratuluję pomysłu na "moment krytyczny".

Mała uwaga niedotycząca techniki renderingu.

Taki benek ma spory promień skrętu, nawet w sytuacjach "jrytycznych". Ten warkocz dymu powinien być mniej zakręcony.

Pianą bym sie nie przejmował bo takowa powstaje raczej kilka sekunt po tym co widac na rysunku. Zawalcz o dym, fontanny wody i rozlatujacy(e) się silnik(i).

Pamietaj, że taki jumbo i na dwóch silnikach w odstawce jest jeszcze manewrowalny.

Pora dnia i morze (takie urlopowe klimaty) są w porządku.

Powodzenia.

Napisano

@jp - tą krową jeden z oblatywaczy zrobił beczkę i kilka innych manewrów którch ciężko sobie wyobrazić przy takich gabarytach, no i co do sterowalności to jumbo da sie pilotować nawet jeśli padną wszystkie silniki, kiedyś jedna z tych maszyn przeleciała ponad 300km z wyłączonym silnikami i bezpiecznie wylądowała, po tym jak zabrakło jej paliwa nad oceanem.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności