Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No to update

 

 

Mental Rey ... ustawienia wykonane po przeanalizowaniu prostego tutoriala ... mam też wydrukowane ponad 50 stron o mentalu i jutro szykuje się ... lektuuuuuuuuuuuuuuuuuura :) ... jednak nim to wessam chce pokazać co udało mi się uzyskać w mentalu (większość ustawień była ustawiana według mojego wyczucia które nie jest jeszcze ... dobre ;) )

 

 

kk33.jpg

 

 

Wydaje mi się, że to jak na razie mój najlepszy render ... ... tekstura ściany mi się tylko rozklekotała i światło w kącie :| ... ale choć tyle, że wiem jak temu zaradzić :] ...

 

 

 

Dla porównania zapuściłem render Scaline ... chciałem zobaczyć czy lepiej wygląda ... wiecie co ... chyba lepiej :P ...

 

kks.jpg

 

 

Obrazek wyrenderowany w scaline nie daje do porównania, ale zastanawia mnie czemu Mental renderuje inaczej teksture dywanum a Scaline inaczej :| ... nic nie zmieniałem z wyjątkiem renderu i tekstura jest inaczej zagęszczona ... czemu? ... HEHEeeee ... Scaline pokazał mi uszkodzenie doniczki które przy mentalu nie widziałem, choć jest widoczne ...

 

 

 

Wnęka okna powstanie, ale gdy opanuje sztukę renderowania mentalem ... płytki poprawie bo faktycznie "odlatują" ;)

 

 

Pozdrawiam :)

 

 

 

P.S niebawem zaczną znikać stare wersje prac ... choć pierwsza zostanie ;) ...

  • Odpowiedzi 202
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ile Ty tam masz tych świateł ??? bo widzę delikatne cienie biegnace w kierunku zupełnie przeciwnym niż biegnąć powinny, proponuję wywalić wszystkie światła ze sceny i dodać jednego directa jako słoneczko na start. Opanuj trochę mentala i zobacz jakie będą efekty, potem możesz kombinować z innymi światłami.

 

Pozdrawiam

Napisano

jest direct jako światło słoneczne ... tylko, że ono oświetla mi centralnie to na co pada a reszta to ciemność ... choć tak było w scaline, w mentalu jakoś pozostawiłem tak jak to było właśnie w scaline ... a było tak:

 

Direct - światło słoneczne

Omni - blisko okna oświetla pokój ... właśnie ono w mentalu rozwala światło w kącie ... wywale i zobacze

Skylight - bardzo słabiutkie ... właśniewie nie wiem czemu tego nie skasowałem :/ ...

 

 

 

Ej ... a można zrobić "świecący obiekt"? To znaczy ... obiekt świeci :) ... a nie omni, direct itd. Obiekt emituje światło ... jest to możliwe?

Napisano

jeżeli masz włączone w mentalu FG to Skylight by tu nie przeszkadzało a napewno nie generowało takich cieni, jedyną rzeczą jaką by robiło to doświetlanie całej sceny bardziej outodoorowo ale to w przypadku braku ścian i sufitu zamykających pokój. Jeżeli FG masz wyłączone to skylight nie jest wogóle brany pod uwagę.

Napisano

Brak Update :P

 

Nie chce zaczynac nowego tematu zwłaszcza, że mam tu ładny przykład (mój WIP :P ) ...

 

 

do dyspozycji mam standardowe światła 3ds maxa i światła mentala ... mr area omni i mr area spot ... nawiasem mówiąc gdy podmieniłem omni w scenie na mr area omni i troche pobawiłem się ustawieniami wynik wyszedł znacznie lepszy, ale w eksperymencie troche rzeczy się rozklekotało więc nie dam obrazka - co się rozklekotało? Wszystko co jest bardzo blisko emitera wygląda jakby miało zaraz eksplodować :] ... ale przesadziłem lekko z ustawieniami a czasu na nowy render nie mam ... wracając ... ma owe światła ... nie mam Vreylight i innych typów światel więc mi nawet nie wspominajcie :] ... mając te światła ... jakbyście poradzili oświetlić scene ... ja mam tak:

 

Direct pada przez okno ... tuż przed klamkami znajduje się mr area omni które emituje cienie mając wyłaczone generowanie cieni obiektów znajdujących się zza emiterem ... tak czy siak nie jest to zadowalajacy efekt ... światło powinno być z całego okna a nie z jego środka ...

 

 

 

Porady? Nie chodzi mi o ustawienie świateł pod względem konfoguracji tylko o to jakbyście Wy ustawili w przestrzeni ... no i oczywiście jakie ... fachowe rady mile widziane :) ... może ja od początku podchodze do tego źle?

Napisano

Bawie się FG w mentalu ... teoria teorią ale praktycznie jakoś mi to chyba wychodzi ... tylko czemu FG zrobił mi grzyba w kącie? :P ... ale chyba się ze mną zgodzicie, że roślinka dzięki FG wygląda nawet ... nawet ;) ... koło kubka za to coś dziwnego zrobił ... :( ... pod klawiaturą się świeci? :| ... hehe ... mimo wszystko chyba coraz lepiej mi to idzie :] ... szkoda, że rendery z FG tak długo trwają bo bym troche poprawił ;)

 

Jest tak ... area direct ... udaje Słoneczko :P ... area omni ... tuż zza oknem :) ... było przed ale uznałem, że światło wpadajace do pokoju nie może zaczynać się w pokoju :) ...

 

 

 

kk35.jpg

 

 

 

 

NO BA!!!!! Zapomniałem ... SPECJALNE PODZIĘKOWANIA DLA VORKA ... który ładnie mi wyjaśnił jak uzyskać miękkie cienie w mentalu :) ...

Napisano

no nie roznia sie za bardzo te wszytkie rendery... zrob radykalny krok i pozmieniaj w ustawieniach wszystko, a nie jakbys sie bal ze zepsujesz..

Napisano

Podziwiam wytrwałość. Na mentalu sie nie znam, ale lepiej bym to wyrenderował na scanlinie. GI nie daje znać o sobie. Komp ci sie żarzy. Wszystko jaskrawe i nienaturalne, wykładzina atakuje. Nie widać cieni na wykładzinie. Vray fajnie by sobie z tym poradził.

Powodzenia

Napisano

moim zdaniem powinieneś poćwiczyć światełko w tej scenie bez materiałów bo są kiepskawe, i bardzo możliwe że to w nich tkwi problem. Co do "grzyba" to powstaje on ze względu na mały radius i małą ilość sampli FG lub GI (jeżeli nie używasz GI do tej sceny tylko FG to radzę zacząć :) ) Spróbuj zwiększyć radius.

 

Pozdrawiam

Napisano
no nie roznia sie za bardzo te wszytkie rendery... zrob radykalny krok i pozmieniaj w ustawieniach wszystko, a nie jakbys sie bal ze zepsujesz..

 

Kilka słów na obrone

 

Jestem w klasie maturalnej (HURAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaa ... :P) ... co jest dla mnie równoznaczne z mniejszym czasem ... do tego drobna praca w sobote ... mniej czasu ... nie mam dużo czasu na tą scene tak więc jakbym miał dać konkretny update to chyba w październiku ... a pokazując krok po kroku może ktoś mi powie co źle ... jak zrobić lepiej itd.

 

Podziwiam wytrwałość. [...]

 

 

To chyba jedyny plus jakim dysponuje :P ... podobno dla grafika istotna jest wytrwałość ... no ... przynajmniej mam tą ceche :] ... bo o umiejętnościach to nie ma co gadać :]

 

[...]Na mentalu sie nie znam, ale lepiej bym to wyrenderował na scanlinie. GI nie daje znać o sobie. Komp ci sie żarzy. Wszystko jaskrawe i nienaturalne, wykładzina atakuje. Nie widać cieni na wykładzinie. Vray fajnie by sobie z tym poradził.

Powodzenia

 

 

UWAGA ... JAK MI KTOŚ WSPOMNI O VRAY'u TO ZIGNORUJE ... tyle razy tłumaczyłem ... no wiem, że by zrobił ale...

 

1) NIE MAM FUNDUSZY

2) Vrey FREE mnie nie lubi (nie działa)

 

te efekty które wytroąciłeś to w sumie przez FG który w sumie pierwszy raz zastosowałem z własnymi ustawieniami które ... są marne :]

 

moim zdaniem powinieneś poćwiczyć światełko w tej scenie bez materiałów bo są kiepskawe, i bardzo możliwe że to w nich tkwi problem. Co do "grzyba" to powstaje on ze względu na mały radius i małą ilość sampli FG lub GI (jeżeli nie używasz GI do tej sceny tylko FG to radzę zacząć :) ) Spróbuj zwiększyć radius.

 

Pozdrawiam

 

Albo za dużo mu dowaliłem, albo mental tak długo się bawi ... FG liczy już około 4h ... o rany ... 97% ...

 

 

EDYCJA:

 

I po chwili renderowana zorientowałem się, że renderuje mi ... nie wiem co ... pornografie chyba ... :P ... chyba mu to przerwe :P

Napisano

Powodzonka w egzaminach. Co do sceny to tak: monitor, głośniki i komp troche tak "bajkowo" wyglądają, a wogóle to biurko i krzesło nie są wymiarowe co do wys. parapetu i wielkości szafy. Klawiatura chyba troche fruwa. Pozdro wszystkim.

Napisano
Powodzonka w egzaminach. [...]

 

Przyda się ... dzięki

 

[...]monitor, głośniki i komp troche tak "bajkowo" wyglądają,[...]

 

No to trudno ... będzie to bajkowata scena :P

 

[...]wyglądają, a wogóle to biurko i krzesło nie są wymiarowe co do wys. parapetu i wielkości szafy.[...]

 

 

Nie? Co wy z tym parapetem ... ? ... ja w swoim domu mam mniej więcej tak ... nawet z metrem liczyłem :( ... może faktycznie tak wygląda jak się popatrzyłem dokładnie ... ehhh .... może zmienie skale :P ... a co do szafy ... to nie wiem ... ale teraz pracuje tylko nad ładnym renderem ... ukryłem wszystko z wyjątkiem ścian, okna, żaluzji, parapetu, roślinki i krzesła ... i bawie się mentalem ... jak wykdzie ładny ... dam by renderował ukryte elementy i się zobaczy :P

 

[...] Klawiatura chyba troche fruwa. Pozdro wszystkim.

 

A nie :P ... To przez FG którego ustawienia zwyczajnie ... zwaliłem :( ... ale teraz przynajmniej o tym wiem :] ...

Napisano

Z tym żarzaczym się kompem to... nie jestem pewien bo nie zaglądałem do maxa od wieków ale chyba ...w material editor powinieneś zmienić difuse... na bardziej szarawy kolor... to biel będzie inaczej odbijać to światło w renderze... coś tam w każdym razie musisz zmienic aby było dobrze ... powodzenia....

Napisano
Z tym żarzaczym się kompem to... nie jestem pewien bo nie zaglądałem do maxa od wieków ale chyba ...w material editor powinieneś zmienić difuse... na bardziej szarawy kolor... to biel będzie inaczej odbijać to światło w renderze... coś tam w każdym razie musisz zmienic aby było dobrze ... powodzenia....

 

Odbijanie pojawia się po włączeniu FG które sobie trenuje :) ... i powoli zaczynam kapować ... powoli znaczy się woooooooolno ^^ ... ale jak mi się uda wyrenderować dość ładnie to zapodam ... w zasadzie mi się udało, ale wyszła mi nocna scena :P ...

 

 

FG...16.8% ... jak będzie ładne to zapodam ... jak nie ... nowe ustawienia i od początku :) ... większość wiem do czego jest, ale nie umiem tego dobrać za pierwszym razem ... albo dam coś za mało, albo za dużo :( ... ale teraz teoretycznie powinno wyjść ... teoretycznie :P ...

Napisano
Z czego korzystasz (z jakich tutków) ucząc się?

 

Najwięcej maltretuje jeden tutek do którego gdzieś tu został podany link ... problem jest taki, że mój mental jest inny ... autor kaze ustawić coś, patrze, ja tego nie mam ... :P ... buuuuuuu :P

Napisano
Ja się leniwie ale to nie znaczy że inni tez mogą :D Gdzie ten kolejny update?? no pytam się :D:D:D

 

Zaprawde powiadam wam bracia i siostry ... Ja się nie poddałem ... ale gromadze wiedze by przyszłe pokolenia patrzyły na tą scene z namiętnościa ... hehe ... piwo :P ... a tak serio ... gadam z paroma ludźmi i się ucze (pozdro dla Vorka) ... i czytam tutki ... nie chce włazić ze sceną która różni sie 0,5% od poprzedniej ;) ... ale będzie update ... NIE PODDAM SIĘ ... no chyba, że dostana bana :P ... co jest mało prawdopodobne bo szanuje regulamin :) ... a do tego dochodzi brak czasu ... no i jest jak jest ... jak się uda w sobote update :) ... JAK SIĘ UDA ;)

Napisano

Dobra ... wiem, że zielonkowato jest ... ale zdecydowałem się zapodać ... bo wiem, że długo nic nie dawałem a w sumie dużo nie pracowałem nad sceną (inne obowiązki) ... no to update

 

LINK

 

 

Miało być 1000x800 ale nie moge dostać się na ftp :/ ... to musiałem zmniejszyć ... nie wiem czy dam rade lepiej to wyrenderować nielicząc elimacji zielonkowatego zabarwienia ... ehhh :P ... a mnie już ciągnie do innych modeli ... i troche do wingsa3D ... lubie nowe zabawki :)

Napisano
Już dawno nie było update'ów...

Co zrobiłeś, że tak zielono?

Niestety nadal w biurku i obok szafy coś się świeci.. :p

 

 

Mam problemy z konfoguracją FG ... ale jestem na dobrej drodze ... testuje sobie na łatwej scenie ... no ale w tej scenie jest inny układ świateł itd. a biorąc pod uwagę, że na tej scenie FG potrafi długo liczyć nie ma mowy o zabawie w renderowanie kilka razy i zobaczenie efektów ... musi obliczyć i dopiero się widzi czy jest jak być powinno ... a jak jest źle to się w sumie nie ma ochoty przerwać rendera ... tyle liczyło biedaczysko :( ... :P

 

Co do zielonego to się wstyd przyznać ... ale ta scena miała dwie ściany + podłoge ... nie było sufitu ani innych ścian ... wiadomo co było następstwem takiego działania ... więc zrobiłem ściany i sufit ... i do 89^%&^&%^&$#^%$^(*&(* ... zapomniałem dać materiał ... ściany mają kolor zielony ... i odbicie zrobiło swoje ... ehhh ...

Napisano

Streaker - sry za taką późną odpowiedź... Twierdze tak na podstawie "Bajki, któej nie ma" ;P A tak na serio to trzymaj sie Huter i mam nadzieję, że to szybko skończysz ;)

Napisano

To na pewno ... muszę poprawić doniczke ... nadać zielonym ścianom materiał ... zrobić wnęke na okno i zrobić render ... zmniejsze sempels w ustawieniach FG ... i jak wyjdzie ... tak wyjdzie ... :] ... tylko teraz męcze się z portfolio :P

Napisano
lol ale jaskrawa podłoga O_O kiepskie cieniowanie, wszędzie identycznie jasno, modele ładne

 

No faktycznie cieniowanie mógłbym poprawić ... dodając ściany zyskałem większą gęstość fotonów w scenie ... i odbicia troche cienie rozwaliły ... w sumie mentala wymolestowałem całkiem - całkiem ... kapuje go ... ale problem w oświetleniu ... wątpie bym dał rade lepiej skonfigurować ustawienia mentala ... ale ustawień światła właściwie nie ruszałem ... z wyjątkiem jasności i ciemności cieni + rozmycia ... no to teraz muszę się zabrać za poznawanie światła bo tu chyba jest problem ;) ... tekstura podłogi jest taka jaskrawa właśnie przez światło :|

Napisano

Zgadzam sie z panem nade mną... Zmniejsz intensywność światła. To vray???:>:] haha ale jestem tępy!!! Kończ jak najszybciej, bo ta czerwień aż w oczy razi. Pozdr. i powodzenia huter ;)

Napisano

Jest to mental ...

 

do tego w scenie pojawią się inne źródła światła ... diody ^^ ... komputer będzie włączony ... źródła światła będą znajdować sie tam gdzie powinny, ale efekt świecenia czyli widzenie świacącej diody dodam już w innym programie ... tak więc jak przy kolejnych wersjach zobaczycie jakieś dziwny czerowny kolor na tym czarnym obiekcie w obudowie to nie bedzie wynik błędu ... tylko, że w finalnym renderze dodam w programie PhotoImpact efekt widzianej świecącej diody ...

Napisano

Co jakiś czas tu zaglądam i wiele sie nie zmienia. Szacunek za cierpliwość, a mentala chyba nie spróbuje sie nauczyć po tym wątku. Życze powodzenia.

Napisano
wrzuć chociaż jeden render bez materiałów :)

 

kk407iu.jpg

 

 

Skąd ta krecha na monitorze to ja nie wiem :( ...

 

 

Ale nowość jest ... biore udział w konkursie ... mam zrobić 3 minutową animacje która niesie przesłanie :] ... wymyśliłem sobie temat uzależnienia od komputera :) ... nie dam rady wymodelować człowieka ... ale pobrałem wersje free ... dodam mu kości i będzie siedział :> ... coś tam będzie klikał itd. :P ... plan jest taki ... że pokazuje kolesia siedzącego w nocy i w dzień przed kompem ... a co jakiś czas jakieś zło :P ... typu ... kartka ze sprawdzianem napisanym na 1 ... ale koleś siedzi i gra ... itd. ... aż w którejś nocy ... twarz pada na klawiaure ... naciska kilka klawiszy co powoduje, że komp piszczy ... piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ]:-> ... plan planem ... ale czy mi to wyjdzie? :P ... render nie bedzie pierwszych lotów ... ale ... trudno się mówi :]

Napisano

No własnie ... bez materiałów wygląda lepiej :( ... bleee ... materiały mam do pupy ... co do konkursu mam mało czasu ... ale jak urobie zapodam linka :D

Napisano

Od dywanu w górę lepiej :) No, może poza tą wiszącą płytą.

Osobiście poszukałbym jakiejś innej teksturki na podłogę.

Gratki za wytrwałość i powodzenia :)

 

p.s. Co by tu zrobić, żeby pod parapetem i między szafą a biurkiem trochę ciemniej było... hmmm...

Napisano

Ten tego ... cierpliwość się kończy :] ... nie wiem czy nie uznam tego za finał ... chyba, że ktoś ma big mega total istotną propozycje :] ... jeśli tak będzie napewno update ... płytki już poprawiłem ale jakoś nie chce mi się renderować z tak małą zmianą ...

Napisano

jest takie cos na podladze co wlasnie zabiera cos z pracy... tak jakby brakuje jakiegos kontaku miedzy krzeslem i dywanem.. tak samo z innymi lezacymi obiektami... cienia jakby brakuje.. moze global ilumination by pomugl ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności