Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Najs. ;D

Ten ogień przy wybuchach gazu, rozumiem, że był przesymulowany równolegle, tylko włączony w odpowiednim momencie?

 

najpierw fume gazuje sobie potem ustawiłm aby gaz się podpalił ten co już powstał a potem ustawiłem już normalną eksplozje

Napisano (edytowane)

Kolejny test, tym razem na nowym quadzie renderowany. Za zadanie postawiłem sobie opanowanie renderingu Fume'a w Vrayu. Wyszło jak wyszło, dziś już nie mam sił na wiecej walki. Wszelkie wskazówki przyjme z radoscią. :)

 

Edytowane przez Shogun 3D
Napisano

No to ja zapytam się jaki macie pomysł na materiał ognia który będzie się szybko renderował? Dodam że walczę teraz z animacją renderowaną w Vrayu a ogień symuluję zwykłymi maxowymi particlami (PArray). Materiał ognia jest standardowy maxowy z mapą ParticleAge w slocie diffuse i opacity. Animacja idzie w niedużej rozdzielczości (640x480) i klatki w których nie ma ognia renderują się po 4-5 minut - niestety te z ogniem już 45 minut.

Wygląda to tak:

 

5d05c66a63a0f55amed.jpg

 

Dla mnie czas nie do zaakceptowania, tym bardziej że ogień jest widoczny przez ok 500 klatek.

Może lepiej było by powalczyć z FumeFX - nie mam tyko pojęcia jak długo tam trwa rendering? Poradzcie coś!

Napisano

Animator prawdę prawi. Niestety FumeFX wymga mocy obliczeniowej. Tym bardziej, że aby mieć wysoką jakość, trzeba zrobić symulację na duzej ilości voxeli. A rendering - zależy w czym i na co, ale też potrafi trwać nielicho. Czas rośnie geometrycznie razem z jakością.

Napisano (edytowane)

Witam. Odkryłem FumeFXa niedawno, szukałem do wykonania projektu czegoś co stworzy realistyczny dym i ogień. Nie mogłem lepiej trafić :) Ostatnie dni poświeciłęm zbieraniu odpowiednich narzędzi, optymalizowaniu systemu , podkecaniu sprzętu. Wczoraj miałem parę godzin na nauczenie sie FumeFX 1.2 . Test prawie każdej funkcji i kontrolny rendering, łączenie troche czasu zajmują, (mimo 2x3Ghz dual Core 4GB RAM). Zauważyłem że znacznie szybciej liczy symulację(jakieś nawet 40-50%) w wersji 64bit pod Max'em 2010 x64 niż pod Maxem 8 32bit (oba testy pod Vistą x64) .

 

Od dziecka bawiłem się ogniem :) , czy to w piecu czy na polance, bardzo lubiłem to , poznałem go dosyć dobrze. Jego zachowanie, reakcje, wygląd, różne postacie. Łatwo mi dzięki temu stwierdzić podczas pracy kiedy uzyskuję w miarę realistyczny efekt a kiedy robi się tandeta rodem z niskobudżetowych filmów(aka domyślne ustawienia AfterB. ) a o to nie trudno. Po tych testach nową zabawką stwierdzam ze FumeFX ma ogromny potencjał i jest prawdopodobnie najlepszym komputerowym wizualnym symulatorem ognia/dymu/gazów. Poniżej krótka próbka samego ognia z wczorajszych testów(ładniej w HD).

 

http://www.youtube.com/watch?v=pdAemyatzrU

Edytowane przez MaxymilianMax
Napisano

Ładny ogień, dym trochę chyba niemrawo się wyrenderował, Multiple Scattering może spróbuj... Lub jakieś światło w scenie (+ np. dodatkowo cień) , :)

 

 

Poniżej 2 ujęcia animacji którą wczoraj przygotowywałem. Kończy sie liczyć(320 klatek)...

 

 

89710726.jpg

 

68718539.jpg

Napisano (edytowane)

Heh , wiem ze do ognia tak sobie podobne, bardzo gęsty dym jest i go przysłania, przypomina palące sie jakieś tekstylia ostro dymiące. Parametry zmieniaja sie wraz z biegiem "akcji" stąd te różne turbulencje o różnej sile itp

 

Prosze tu sam dym, dużo dymu :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=0Ps2kLBqOr8&fmt=22

 

PS: jak widać z tych filmikach jakieś przeskoki, to wina YT/przeglądarki ;)

Edytowane przez MaxymilianMax
Napisano

Nie używałem w tej animacji multiple scatteringu. W ogóle ta animacja powstała w ciagu kilku h pokzowo, dla kogoś kto obok mnie siedział. Ale masz racje, można by to rozwinać, dodac Multiple scattering, światło wokól, najlepiaj kontekst, ruch source'a, pobawić się - tak, jak Ty - intensywnoscia poszczególnych parametrów... A najlepaij wszystkiemu nadac sens i zrobic porządniem, by pasowało do kontekstu.

 

A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała.

Napisano

 

A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała.

 

 

Przy większym cage'u nie ma bata Quada potrzeba. Ja to licze na procesorku za 156zł Intel E2160@3Ghz ;) Dobrze ze chociaż 2 rdzenie ma. Ale muszę sie pochwalić że za ten pierwszy ogień dostałem małą pochwałę od gościa z SITNI SATI producenta FumeFX ;) .

Napisano

Shogun 3D: mam do Ciebie pytanie odnośnie renderowania Fuma w Vrayu. Jakiego rodzaju Color mappingu używasz? Nie wiem dlaczego ale przy każdej innej niż liniowa i to z ustawieniami 1 1 1 płomień wychodzi mi zawsze jakiś taki blady.

Napisano

JohnyCa -> zwiększ ilość kroków symulacji. Na początku widać, że jest tego za mało.

Fajnie, że coś innego wrzuciłeś niż tylko palące się kulki *WOW* ;)

Napisano

To samo w HiResie Fire.avi - nie wiem dlaczego ale na YouTube odtwarzanie animacji szarpie.

Leru - właśnie się liczy bardziej "precyzyjna" wersja - do tej symulacja powstawała w niecałe 1/2 godziny (na Q6600+8GB) tak samo jak i render :)

Jakby nie było coraz bardziej mi się ten Fume podoba :)

Napisano

Ja się nie cackam z vrayem, bo ten problem bladości ognia nie jest przewidywalny, a użeranie się z ustawieniami, żeby sprawdzić jak wyjdzie to porażka. Renderuję Finalem. Nie ma jaj z nim i do tego mozna to wyrenderować grzecznie do warstw.

Napisano

Johny, powiedz to klientowi, że Ci cos powoli wychodzi...

Tobie ma po prostu wychodzić, więc uzywaj narzędzi ktore działają zawsze, a nie dopiero jak je ubłagasz lub wcale.

Napisano

Shogun - jak na razie klient nie narzeka bo tego ognia widzi jak na lekarstwo. Co do Vray-a i Fuma to nieodpowiednie i nieładne rezultaty to efekt mojej niewiedzy i braku doświadczenia które powoli nabywam. Nie ma to nic wspólnego z przypadkiem i "strzelaniem w ciemno".

Napisano

Ale choćbyś nie wiem jak stawał na uszach, to nie wyrenderujesz w Vrayu ani Mentalu równie dobrego Fume'a co w Finalu. A że postprodukcja to przyjaciółka... :)

Napisano (edytowane)

Racja. tylko w FInalu udało mi się odpowiednio oświetlić dym :) W mentalu , V-Ray nie ma pewnych rzeczy któe ma Final...

Niestety jest tak ze każdy z tych 3 renderów jest w czymś najlepszy... i musze używać czasem do jednego projektu ich 3ch :)

 

Szkło i wszystkie szkliste/wodne obiekty - V-ray. .Metale, chromy, GI - Mental , Fumex - Final :) w Finalu 2 pierwsze pozycje wygladają sporo gorzej, trzeba sie spooro nameczyć jego materiałąmi by uzyskać tak realistyczne szkło/chrom.. Szkoda bo lubiłem Finala używałem go juz w 2002 r :)

 

Później wrzucę coś innego niż płonącą kulkę ;)

Edytowane przez MaxymilianMax

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności