Shogun 3D Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Jak znajdziesz, to zapodaj. :) Najlepiej, by był to skrypt na materiał do Finala.
animator Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 no i jest stere ale może być co myślicie http://www.youtube.com/watch?v=YK-R_g0LJFc
Shogun 3D Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Najs. ;D Ten ogień przy wybuchach gazu, rozumiem, że był przesymulowany równolegle, tylko włączony w odpowiednim momencie?
chveti Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 no i jest stere ale może być co myślicie http://www.youtube.com/watch?v=YK-R_g0LJFc jak dla mnie bardzo fajny. napiszesz coś o ustawieniach? :)
animator Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Najs. ;D Ten ogień przy wybuchach gazu, rozumiem, że był przesymulowany równolegle, tylko włączony w odpowiednim momencie? najpierw fume gazuje sobie potem ustawiłm aby gaz się podpalił ten co już powstał a potem ustawiłem już normalną eksplozje
Shogun 3D Napisano 15 Maj 2009 Napisano 15 Maj 2009 (edytowane) Kolejny test, tym razem na nowym quadzie renderowany. Za zadanie postawiłem sobie opanowanie renderingu Fume'a w Vrayu. Wyszło jak wyszło, dziś już nie mam sił na wiecej walki. Wszelkie wskazówki przyjme z radoscią. :) Edytowane 16 Maj 2009 przez Shogun 3D
JohnyCa Napisano 23 Maj 2009 Napisano 23 Maj 2009 No to ja zapytam się jaki macie pomysł na materiał ognia który będzie się szybko renderował? Dodam że walczę teraz z animacją renderowaną w Vrayu a ogień symuluję zwykłymi maxowymi particlami (PArray). Materiał ognia jest standardowy maxowy z mapą ParticleAge w slocie diffuse i opacity. Animacja idzie w niedużej rozdzielczości (640x480) i klatki w których nie ma ognia renderują się po 4-5 minut - niestety te z ogniem już 45 minut. Wygląda to tak: Dla mnie czas nie do zaakceptowania, tym bardziej że ogień jest widoczny przez ok 500 klatek. Może lepiej było by powalczyć z FumeFX - nie mam tyko pojęcia jak długo tam trwa rendering? Poradzcie coś!
animator Napisano 23 Maj 2009 Napisano 23 Maj 2009 rendering jak normalna geometria prawie, cały czas który się schodzi to przeliczanie voxeli
Shogun 3D Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 Animator prawdę prawi. Niestety FumeFX wymga mocy obliczeniowej. Tym bardziej, że aby mieć wysoką jakość, trzeba zrobić symulację na duzej ilości voxeli. A rendering - zależy w czym i na co, ale też potrafi trwać nielicho. Czas rośnie geometrycznie razem z jakością.
JohnyCa Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 Dzięki za podpowiedzi - póki co lecę na tym co miałem a o FumeFX pomyślę po tej robocie bo na testowanie nie mam teraz czasu.
MaxymilianMax Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam. Odkryłem FumeFXa niedawno, szukałem do wykonania projektu czegoś co stworzy realistyczny dym i ogień. Nie mogłem lepiej trafić :) Ostatnie dni poświeciłęm zbieraniu odpowiednich narzędzi, optymalizowaniu systemu , podkecaniu sprzętu. Wczoraj miałem parę godzin na nauczenie sie FumeFX 1.2 . Test prawie każdej funkcji i kontrolny rendering, łączenie troche czasu zajmują, (mimo 2x3Ghz dual Core 4GB RAM). Zauważyłem że znacznie szybciej liczy symulację(jakieś nawet 40-50%) w wersji 64bit pod Max'em 2010 x64 niż pod Maxem 8 32bit (oba testy pod Vistą x64) . Od dziecka bawiłem się ogniem :) , czy to w piecu czy na polance, bardzo lubiłem to , poznałem go dosyć dobrze. Jego zachowanie, reakcje, wygląd, różne postacie. Łatwo mi dzięki temu stwierdzić podczas pracy kiedy uzyskuję w miarę realistyczny efekt a kiedy robi się tandeta rodem z niskobudżetowych filmów(aka domyślne ustawienia AfterB. ) a o to nie trudno. Po tych testach nową zabawką stwierdzam ze FumeFX ma ogromny potencjał i jest prawdopodobnie najlepszym komputerowym wizualnym symulatorem ognia/dymu/gazów. Poniżej krótka próbka samego ognia z wczorajszych testów(ładniej w HD). http://www.youtube.com/watch?v=pdAemyatzrU Edytowane 5 Czerwiec 2009 przez MaxymilianMax
MaxymilianMax Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 A na jakim silniku renderowane? Standardowy Scanline(Enable SSE :) , Antialiasing OFF) z 3ds MAX 2010 , przy roz. 1281x801 ok 10min renderingu(170 klatek)
Shogun 3D Napisano 10 Czerwiec 2009 Napisano 10 Czerwiec 2009 (edytowane) Ok, to teraz moje wypociny. Renderowane w Vrayu. Link w obrazku. Edytowane 10 Czerwiec 2009 przez Shogun 3D
MaxymilianMax Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 Ładny ogień, dym trochę chyba niemrawo się wyrenderował, Multiple Scattering może spróbuj... Lub jakieś światło w scenie (+ np. dodatkowo cień) , :) Poniżej 2 ujęcia animacji którą wczoraj przygotowywałem. Kończy sie liczyć(320 klatek)...
MaxymilianMax Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 OK gotowe :) > http://www.youtube.com/watch?v=JUOURzvBQ38&fmt=22
PLS Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 wow, do ognia nie bardzo jest to podobne ale wyglada kozacko:)
Destroyer Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 nom wygląda ciekawie :) btw kiedy będzie fumeFX for maya ? :P
MaxymilianMax Napisano 13 Czerwiec 2009 Napisano 13 Czerwiec 2009 (edytowane) Heh , wiem ze do ognia tak sobie podobne, bardzo gęsty dym jest i go przysłania, przypomina palące sie jakieś tekstylia ostro dymiące. Parametry zmieniaja sie wraz z biegiem "akcji" stąd te różne turbulencje o różnej sile itp Prosze tu sam dym, dużo dymu :) http://www.youtube.com/watch?v=0Ps2kLBqOr8&fmt=22 PS: jak widać z tych filmikach jakieś przeskoki, to wina YT/przeglądarki ;) Edytowane 13 Czerwiec 2009 przez MaxymilianMax
Shogun 3D Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Nie używałem w tej animacji multiple scatteringu. W ogóle ta animacja powstała w ciagu kilku h pokzowo, dla kogoś kto obok mnie siedział. Ale masz racje, można by to rozwinać, dodac Multiple scattering, światło wokól, najlepiaj kontekst, ruch source'a, pobawić się - tak, jak Ty - intensywnoscia poszczególnych parametrów... A najlepaij wszystkiemu nadac sens i zrobic porządniem, by pasowało do kontekstu. A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała.
marc_in Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 no fajniej by bylo na malych chmurkach dymu widziec jak sie zachowuje i wyglada ,poki co super
MaxymilianMax Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała. Przy większym cage'u nie ma bata Quada potrzeba. Ja to licze na procesorku za 156zł Intel E2160@3Ghz ;) Dobrze ze chociaż 2 rdzenie ma. Ale muszę sie pochwalić że za ten pierwszy ogień dostałem małą pochwałę od gościa z SITNI SATI producenta FumeFX ;) .
JohnyCa Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 Shogun 3D: mam do Ciebie pytanie odnośnie renderowania Fuma w Vrayu. Jakiego rodzaju Color mappingu używasz? Nie wiem dlaczego ale przy każdej innej niż liniowa i to z ustawieniami 1 1 1 płomień wychodzi mi zawsze jakiś taki blady.
Leru Napisano 29 Czerwiec 2009 Napisano 29 Czerwiec 2009 JohnyCa -> zwiększ ilość kroków symulacji. Na początku widać, że jest tego za mało. Fajnie, że coś innego wrzuciłeś niż tylko palące się kulki *WOW* ;)
JohnyCa Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 To samo w HiResie Fire.avi - nie wiem dlaczego ale na YouTube odtwarzanie animacji szarpie. Leru - właśnie się liczy bardziej "precyzyjna" wersja - do tej symulacja powstawała w niecałe 1/2 godziny (na Q6600+8GB) tak samo jak i render :) Jakby nie było coraz bardziej mi się ten Fume podoba :)
Leru Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 Nie nie, nie chodzi o szarpanie. Chodzi o takie małe chmurki ognia.
Shogun 3D Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 Ja się nie cackam z vrayem, bo ten problem bladości ognia nie jest przewidywalny, a użeranie się z ustawieniami, żeby sprawdzić jak wyjdzie to porażka. Renderuję Finalem. Nie ma jaj z nim i do tego mozna to wyrenderować grzecznie do warstw.
JohnyCa Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 Finala znam średnio - może czas się nieco poduczyć :) Póki co męczę na Vray-u - zaczyna mi powoli coś wychodzić
Shogun 3D Napisano 4 Lipiec 2009 Napisano 4 Lipiec 2009 Johny, powiedz to klientowi, że Ci cos powoli wychodzi... Tobie ma po prostu wychodzić, więc uzywaj narzędzi ktore działają zawsze, a nie dopiero jak je ubłagasz lub wcale.
JohnyCa Napisano 4 Lipiec 2009 Napisano 4 Lipiec 2009 Shogun - jak na razie klient nie narzeka bo tego ognia widzi jak na lekarstwo. Co do Vray-a i Fuma to nieodpowiednie i nieładne rezultaty to efekt mojej niewiedzy i braku doświadczenia które powoli nabywam. Nie ma to nic wspólnego z przypadkiem i "strzelaniem w ciemno".
Shogun 3D Napisano 5 Lipiec 2009 Napisano 5 Lipiec 2009 Ale choćbyś nie wiem jak stawał na uszach, to nie wyrenderujesz w Vrayu ani Mentalu równie dobrego Fume'a co w Finalu. A że postprodukcja to przyjaciółka... :)
MaxymilianMax Napisano 12 Lipiec 2009 Napisano 12 Lipiec 2009 (edytowane) Racja. tylko w FInalu udało mi się odpowiednio oświetlić dym :) W mentalu , V-Ray nie ma pewnych rzeczy któe ma Final... Niestety jest tak ze każdy z tych 3 renderów jest w czymś najlepszy... i musze używać czasem do jednego projektu ich 3ch :) Szkło i wszystkie szkliste/wodne obiekty - V-ray. .Metale, chromy, GI - Mental , Fumex - Final :) w Finalu 2 pierwsze pozycje wygladają sporo gorzej, trzeba sie spooro nameczyć jego materiałąmi by uzyskać tak realistyczne szkło/chrom.. Szkoda bo lubiłem Finala używałem go juz w 2002 r :) Później wrzucę coś innego niż płonącą kulkę ;) Edytowane 12 Lipiec 2009 przez MaxymilianMax
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się