Napisano 5 Kwiecień 200816 l Jak znajdziesz, to zapodaj. :) Najlepiej, by był to skrypt na materiał do Finala.
Napisano 6 Kwiecień 200816 l no i jest stere ale może być co myślicie http://www.youtube.com/watch?v=YK-R_g0LJFc
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Najs. ;D Ten ogień przy wybuchach gazu, rozumiem, że był przesymulowany równolegle, tylko włączony w odpowiednim momencie?
Napisano 6 Kwiecień 200816 l no i jest stere ale może być co myślicie http://www.youtube.com/watch?v=YK-R_g0LJFc jak dla mnie bardzo fajny. napiszesz coś o ustawieniach? :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Najs. ;D Ten ogień przy wybuchach gazu, rozumiem, że był przesymulowany równolegle, tylko włączony w odpowiednim momencie? najpierw fume gazuje sobie potem ustawiłm aby gaz się podpalił ten co już powstał a potem ustawiłem już normalną eksplozje
Napisano 15 Maj 200915 l Kolejny test, tym razem na nowym quadzie renderowany. Za zadanie postawiłem sobie opanowanie renderingu Fume'a w Vrayu. Wyszło jak wyszło, dziś już nie mam sił na wiecej walki. Wszelkie wskazówki przyjme z radoscią. :) Edytowane 16 Maj 200915 l przez Shogun 3D
Napisano 23 Maj 200915 l No to ja zapytam się jaki macie pomysł na materiał ognia który będzie się szybko renderował? Dodam że walczę teraz z animacją renderowaną w Vrayu a ogień symuluję zwykłymi maxowymi particlami (PArray). Materiał ognia jest standardowy maxowy z mapą ParticleAge w slocie diffuse i opacity. Animacja idzie w niedużej rozdzielczości (640x480) i klatki w których nie ma ognia renderują się po 4-5 minut - niestety te z ogniem już 45 minut. Wygląda to tak: Dla mnie czas nie do zaakceptowania, tym bardziej że ogień jest widoczny przez ok 500 klatek. Może lepiej było by powalczyć z FumeFX - nie mam tyko pojęcia jak długo tam trwa rendering? Poradzcie coś!
Napisano 23 Maj 200915 l rendering jak normalna geometria prawie, cały czas który się schodzi to przeliczanie voxeli
Napisano 24 Maj 200915 l Animator prawdę prawi. Niestety FumeFX wymga mocy obliczeniowej. Tym bardziej, że aby mieć wysoką jakość, trzeba zrobić symulację na duzej ilości voxeli. A rendering - zależy w czym i na co, ale też potrafi trwać nielicho. Czas rośnie geometrycznie razem z jakością.
Napisano 24 Maj 200915 l Dzięki za podpowiedzi - póki co lecę na tym co miałem a o FumeFX pomyślę po tej robocie bo na testowanie nie mam teraz czasu.
Napisano 5 Czerwiec 200915 l Witam. Odkryłem FumeFXa niedawno, szukałem do wykonania projektu czegoś co stworzy realistyczny dym i ogień. Nie mogłem lepiej trafić :) Ostatnie dni poświeciłęm zbieraniu odpowiednich narzędzi, optymalizowaniu systemu , podkecaniu sprzętu. Wczoraj miałem parę godzin na nauczenie sie FumeFX 1.2 . Test prawie każdej funkcji i kontrolny rendering, łączenie troche czasu zajmują, (mimo 2x3Ghz dual Core 4GB RAM). Zauważyłem że znacznie szybciej liczy symulację(jakieś nawet 40-50%) w wersji 64bit pod Max'em 2010 x64 niż pod Maxem 8 32bit (oba testy pod Vistą x64) . Od dziecka bawiłem się ogniem :) , czy to w piecu czy na polance, bardzo lubiłem to , poznałem go dosyć dobrze. Jego zachowanie, reakcje, wygląd, różne postacie. Łatwo mi dzięki temu stwierdzić podczas pracy kiedy uzyskuję w miarę realistyczny efekt a kiedy robi się tandeta rodem z niskobudżetowych filmów(aka domyślne ustawienia AfterB. ) a o to nie trudno. Po tych testach nową zabawką stwierdzam ze FumeFX ma ogromny potencjał i jest prawdopodobnie najlepszym komputerowym wizualnym symulatorem ognia/dymu/gazów. Poniżej krótka próbka samego ognia z wczorajszych testów(ładniej w HD). http://www.youtube.com/watch?v=pdAemyatzrU Edytowane 5 Czerwiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 5 Czerwiec 200915 l A na jakim silniku renderowane? Standardowy Scanline(Enable SSE :) , Antialiasing OFF) z 3ds MAX 2010 , przy roz. 1281x801 ok 10min renderingu(170 klatek)
Napisano 10 Czerwiec 200915 l Ok, to teraz moje wypociny. Renderowane w Vrayu. Link w obrazku. Edytowane 10 Czerwiec 200915 l przez Shogun 3D
Napisano 12 Czerwiec 200915 l Ładny ogień, dym trochę chyba niemrawo się wyrenderował, Multiple Scattering może spróbuj... Lub jakieś światło w scenie (+ np. dodatkowo cień) , :) Poniżej 2 ujęcia animacji którą wczoraj przygotowywałem. Kończy sie liczyć(320 klatek)...
Napisano 13 Czerwiec 200915 l Heh , wiem ze do ognia tak sobie podobne, bardzo gęsty dym jest i go przysłania, przypomina palące sie jakieś tekstylia ostro dymiące. Parametry zmieniaja sie wraz z biegiem "akcji" stąd te różne turbulencje o różnej sile itp Prosze tu sam dym, dużo dymu :) http://www.youtube.com/watch?v=0Ps2kLBqOr8&fmt=22 PS: jak widać z tych filmikach jakieś przeskoki, to wina YT/przeglądarki ;) Edytowane 13 Czerwiec 200915 l przez MaxymilianMax
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Nie używałem w tej animacji multiple scatteringu. W ogóle ta animacja powstała w ciagu kilku h pokzowo, dla kogoś kto obok mnie siedział. Ale masz racje, można by to rozwinać, dodac Multiple scattering, światło wokól, najlepiaj kontekst, ruch source'a, pobawić się - tak, jak Ty - intensywnoscia poszczególnych parametrów... A najlepaij wszystkiemu nadac sens i zrobic porządniem, by pasowało do kontekstu. A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała.
Napisano 16 Czerwiec 200915 l no fajniej by bylo na malych chmurkach dymu widziec jak sie zachowuje i wyglada ,poki co super
Napisano 18 Czerwiec 200915 l A co do twojaj animki - fajnie to sie kotłuje, tylko do dymu cage jest zdecydowanie za mała. Przy większym cage'u nie ma bata Quada potrzeba. Ja to licze na procesorku za 156zł Intel E2160@3Ghz ;) Dobrze ze chociaż 2 rdzenie ma. Ale muszę sie pochwalić że za ten pierwszy ogień dostałem małą pochwałę od gościa z SITNI SATI producenta FumeFX ;) .
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Shogun 3D: mam do Ciebie pytanie odnośnie renderowania Fuma w Vrayu. Jakiego rodzaju Color mappingu używasz? Nie wiem dlaczego ale przy każdej innej niż liniowa i to z ustawieniami 1 1 1 płomień wychodzi mi zawsze jakiś taki blady.
Napisano 29 Czerwiec 200915 l JohnyCa -> zwiększ ilość kroków symulacji. Na początku widać, że jest tego za mało. Fajnie, że coś innego wrzuciłeś niż tylko palące się kulki *WOW* ;)
Napisano 30 Czerwiec 200915 l To samo w HiResie Fire.avi - nie wiem dlaczego ale na YouTube odtwarzanie animacji szarpie. Leru - właśnie się liczy bardziej "precyzyjna" wersja - do tej symulacja powstawała w niecałe 1/2 godziny (na Q6600+8GB) tak samo jak i render :) Jakby nie było coraz bardziej mi się ten Fume podoba :)
Napisano 30 Czerwiec 200915 l Ja się nie cackam z vrayem, bo ten problem bladości ognia nie jest przewidywalny, a użeranie się z ustawieniami, żeby sprawdzić jak wyjdzie to porażka. Renderuję Finalem. Nie ma jaj z nim i do tego mozna to wyrenderować grzecznie do warstw.
Napisano 30 Czerwiec 200915 l Finala znam średnio - może czas się nieco poduczyć :) Póki co męczę na Vray-u - zaczyna mi powoli coś wychodzić
Napisano 4 Lipiec 200915 l Johny, powiedz to klientowi, że Ci cos powoli wychodzi... Tobie ma po prostu wychodzić, więc uzywaj narzędzi ktore działają zawsze, a nie dopiero jak je ubłagasz lub wcale.
Napisano 4 Lipiec 200915 l Shogun - jak na razie klient nie narzeka bo tego ognia widzi jak na lekarstwo. Co do Vray-a i Fuma to nieodpowiednie i nieładne rezultaty to efekt mojej niewiedzy i braku doświadczenia które powoli nabywam. Nie ma to nic wspólnego z przypadkiem i "strzelaniem w ciemno".
Napisano 5 Lipiec 200915 l Ale choćbyś nie wiem jak stawał na uszach, to nie wyrenderujesz w Vrayu ani Mentalu równie dobrego Fume'a co w Finalu. A że postprodukcja to przyjaciółka... :)
Napisano 12 Lipiec 200915 l Racja. tylko w FInalu udało mi się odpowiednio oświetlić dym :) W mentalu , V-Ray nie ma pewnych rzeczy któe ma Final... Niestety jest tak ze każdy z tych 3 renderów jest w czymś najlepszy... i musze używać czasem do jednego projektu ich 3ch :) Szkło i wszystkie szkliste/wodne obiekty - V-ray. .Metale, chromy, GI - Mental , Fumex - Final :) w Finalu 2 pierwsze pozycje wygladają sporo gorzej, trzeba sie spooro nameczyć jego materiałąmi by uzyskać tak realistyczne szkło/chrom.. Szkoda bo lubiłem Finala używałem go juz w 2002 r :) Później wrzucę coś innego niż płonącą kulkę ;) Edytowane 12 Lipiec 200915 l przez MaxymilianMax
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto