bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Widziałem na innym forum taki tutrioal co można wyciąć dziurę w boksie za pomocą drugiego boxu. A dokładnie to było tak że robimy box i później 2 i wycinamy w pierwszym taką dziurę jak box 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 to się nazywa boolean, znajdziesz to w compound objects i w maxowym helpie :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Boolean - to jest to :) Jeśli nie wiesz jak działa poszukaj tutaj na forum albo w helpie programu, którego używasz, pod hasłem "boolean". pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 compound objects -> boolean -> pick operdant b ( czy jakoś tak ) i zaznaczasz box który ma robić otwór w pierwszym... ps. naprawdę w tym tutorialu nic nie było o tym napisane?? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 nie pamiętam adresu tego forum. A gdzie jest to compound objects??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 z zakłądce create(po prawej) standard prim>compound najlepiej zaopatrz się w powerboolean Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Nie widzę tego. A ten program jest od czego i z kąd go ściągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 a z jakiego softu korzystasz ? w każdym jest help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Po prawj stronie jest taka strzałka pod nią są jakieś kwadraciki a niżej pisze StandardPrimitives, wciskasz to i wybierasz CompoundObj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Dobra mam to. A teraz jak z tym mam postąpić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 zaznaczasz jeden obiekt klikasz boolean, pick operand B, wybierasz drugi obiekt a potem rodzaj operacji, union, A-B, B-A itp... To tak bardzo w skrócie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Dzięki wam wszystkim. Udało się :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 To ja jeszcze taką radę Ci dam: staraj się w miarę możliwości nie używać boolean'a, w ostateczności, kiedy nie masz już zamiaru nic robić z tym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Dzięki za radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Jeszcze jeden problem. A mianowicie załadowałem plik jpg. do material editor ale nie da się go nanieść na teksturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 30 Wrzesień 2005 Share Napisano 30 Wrzesień 2005 Pliki z teksturą ładujesz do kanału diffuse jakiegoś materiału: Zanaczaś kulkę z materiałem, klikasz wtaki kwadracik obok diffuse, wybierasz pozycję bitmap i wybierasz plik z birmapą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartii_mario Napisano 1 Październik 2005 Autor Share Napisano 1 Październik 2005 Jak zrobić sprężyne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 1 Październik 2005 Share Napisano 1 Październik 2005 kolejny leniwiec :( masz maxa wiec przeczytaj calego helpa, wszystkie tutoriale, oraz user reference. tam jest mapisane wszystko o wszystkim, z pewnoscia sa odpowiedzi na twoje pytania i opisy wszystkich funkcji o ktore pytasz no, to wszystko ;) sprezynke o ile pamietam splinem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinal Napisano 1 Październik 2005 Share Napisano 1 Październik 2005 Heh, mamy swiezaka w 3dsmax.;) ;). Ale dobra ja sie nie pyskuje bo ja jestem nowy na forum to tez moze byc ze mna podobnie wlasnie tu. Ale mysle ze forum nie jest takie trudne w obsludze jak max. ;) Heh a poza tym tak jak mowil Kome. Poczytaj helpa do maxa (klawisz F1) a Ci sie troszeczke rozjasni wszystko. Tym bardziej ze max ma go bardzo wyraznego. A taka najprosciejsza sprezynka??? Przepis: 1. wejdz w create > shapes > Helix 2. wstaw na scene ksztalt i przejdz w zakladke modify. 3. Ustaw tam wedle uznania i zaznacz "renderable" 4. wyrenderuj. 5. jak chcesz widziec zadatek efektu w viewporcie bez renderingow zaznacza w modify tego shape'a "Display render mesh"... Thats it. P.S. To forum jest extra... Mysle ze bede zesciej tu bywal i postowal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 1 Październik 2005 Share Napisano 1 Październik 2005 Ej, no co Wy... wchodzisz w create/dynamic objects/spring. i masz sprężynę. Mozesz okreslać nawet jej parametry fizyczne, podczepiać ją, o ilości zwojów, grubości i dokładnosci modelu juz nie wspominając. Ups... czyżbym jednak o nich wspomniał? PS. Tam jest równiez Damper, czyli tłok. Podczepiasz do modelu i działa zgodnie z własną definicją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinal Napisano 2 Październik 2005 Share Napisano 2 Październik 2005 he no fakt... Okrutne przeoczenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 2 Październik 2005 Share Napisano 2 Październik 2005 Ten temacik to jest dla Vorka i Tweety`ego ;) a tak na serio to mozna nawet ze splajnów spręzyne wymodelować :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi